حمایت حزب «اعتمادملی» از عبدالناصر همتی

۱۴۰۰/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۴۲۰

والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

سوره مبارکه عنکبوت آیه ۶۹

ملت قهرمان و مومن ایران سربلند

با فرارسیدن دوباره فصل انتخاب، بجا بود تا مانند همیشه، شما ملت سرفراز، حق انتخاب رییس‌جمهور را از میان انبوه کسانی که هر یک گفتمان و جریانی را سردمداری می‌کردند داشته باشید. اما افسوس که قرائت نادرست از جمهور و مردم‌سالاری دینی عرصه را تا این اندازه تنگ کرده است که بیشتر دلسوزان واقعی نظام در این انتخابات مجال حضور پیدا نکردند.

امروز بر همگان روشن است که جدال دو رویکرد جمهوریت اسلامی و خلافت اسلامی به سطحی رسیده است که صاحبان نظریه استصواب فقهی میدان را به غایت بر معتقدان به جمهوریت نظام تنگ کرده‌اند. در این میان و به دنبال ایجاد مضایق متعدد و بحران‌های متنوع از سوی مهندسان انتخابات ریاست‌جمهوری و دیگر گزینشگرهای پیش روی ملت، جمعی از دغدغه‌مندان و دلسوزان کشور چاره کار را در عدم مشارکت- وقتی که رقابت از معنای حقیقی خود خارج شده است- جست‌وجو می‌کنند و جمعی دیگر معتقد به حضور برای گشوده نگاه داشتن آخرین منافذ تنفسی جمهوریت و از معنا و موضوع تهی نشدن کامل انتخابند. هر دو سوی این گفتمان بدون شک دلسوز نظام و نگران کیفیت حضور مردم در عرصه‌های تصمیم‌سازی و تعیین سرنوشت کشورند. عده‌ای اما از دیرباز عدم مشارکت و دوری از صندوق رای را به قصد تضعیف نظام ولو با حضور موثر مردم تشویق و تبلیغ کرده و می‌کنند.

حزب اعتمادملی ضمن احترام به صاحبان هر دو نظریه پس از مطالعه و بررسی مطالبات اقشار مختلف و مخاطبان خویش در میان بدنه اصلاح‌طلبی اعم از جوانان آینده‌پژوه اصلاح‌طلب، اقوام و مذاهب متنوع، دغدغه‌مندان مصالح عمومی کشور و مردم و به حکم وظیفه ملی و میهنی خویش، ضمن دعوت از مردم به مشارکت در انتخابات‌ ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و سپاسگزاری از ایثار و رشادت دو کاندیدای حامی گفتمان اصلاحی یعنی جناب آقای دکتر محسن مهرعلیزاده و جناب آقای دکتر عبدالناصر همتی حمایت خود را از کاندیداتوری دکتر همتی اعلام نموده و از ملت شریف ایران به ویژه اعضا و هواداران حزب در سراسر کشور تقاضا می‌کند برای برهم زدن نقشه‌های مهندسی شده جریان اقتدارگرا در انتخابات شرکت نموده و به کاندیدای مورد حمایت حزب اعتمادملی رای بدهند.

ملت بزرگ ایران

اگرچه تصویر آینده آنچنانی که می‌بایست روشن نیست، اما نباید اجازه داد غباری که برخی افراد محدود بر فضای سیاسی ایران پاشیده‌اند، آینده ایران اسلامی را کدر کند. از شما تقاضا می‌شود یک بار دیگر با حضور پررنگ خود در پای صندوق‌های رای، رویای مخالفان مردم‌سالاری را به کابوسی تلخ بدل کنید و آینده را به خواست خود رقم بزنید. در پایان حزب اعتمادملی، یک بار دیگر ضمن اعلام حمایت قاطع از کاندیداتوری دکتر عبدالناصر همتی، به ایشان توصیه می‌کند همان‌گونه که در آخرین مناظره انتخاباتی اعلام کردند که از ظرفیت تمامی چهره‌های محبوب و تاثیرگذار ملی و اجرایی در دولت خود استفاده خواهند کرد، در بیانیه‌ای رسمی جناب آقای دکتر محمدجواد ظریف را به عنوان اصلی‌ترین همکار خویش در دولت آینده معرفی نمایند. همچنین 15 حزب اصلاح‌طلب  اعتمادملی- توسعه ملی- کارگزاران سازندگی ایران- ندای  ایرانیان- مجمع نیروهای خط امام-

اسلامی کار- مردم‌سالاری- خانه کارگر- جوانان ایران اسلامی- مجمع اسلامی فرهنگیان- جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان- مجمع زنان اصلاح‌طلب – حزب آزادی- جمعیت زنان نواندیش- وحدت و همکاری در بیانیه‌ای مشترک ضمن دعوت مردم به شرکت در انتخابات  از عبدالناصر همتی حمایت کردند، در بخشی از این بیانیه آمده است: ما  «احزاب اصلاح‌طلب» برآمده از جنبش دوم خرداد به نام «دفاع از جمهوریت نظامِ» جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنیم، براساس نظرسنجی‌ها و امکان‌سنجی‌های موجود و با مشاهده شور و شوق سیاسی و انتخاباتی در نسل جوان اصلاحات که این‌بار موتور محرکه اصلاح‌طلبان شده‌اند از میان دو نامزد اصلاح‌طلب موجود به دکتر عبدالناصر همتی رای می‌دهیم و برای پیروزی او مبارزه انتخاباتی می‌کنیم و برای صیانت از جمهوریت ائتلاف می‌کنیم.

 

ارسال نظر