اخبار

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۴۷۲

بسته ۷+۳ آرامش و ثبات  را به بازار سرمایه برمی‌گرداند

تسنیم| وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست‌ها و تحولات بازار سرمایه از طریق رییس سازمان اطلاع‌رسانی خواهد شد، نسبت به بازگشت ثبات و آرامش در بازار سهام با پیاده‌سازی مفاد بسته هفت به‌علاوه سه ابراز امیدواری کرد.

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد با اشاره به جزییات بسته هفت به‌علاوه سه که اخیراً از طریق وزارت اقتصاد در ستاد اقتصادی دولت و شورای هماهنگی سران قوا مطرح شد، نسبت به بازگشت ثبات در بازار سهام ابراز امیدواری کرد.

به‌گفته دژپسند، اجرایی شدن هرچه سریع‌تر مفاد و جزییات بسته هفت به‌علاوه سه می‌تواند منجر به بازگشت آرامش و ثبات در بازار سرمایه شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در ماه‌های پایانی دولت، بازار سرمایه پیش از گذشته نیازمند حمایت است، گفت: نباید به‌گونه‌ای عمل شود که بازار درگیر مناقشات سیاسی و مباحث غیرفنی گردد.

دژپسند گفت: از بهمن ماه سال 1399 در خصوص بازار سرمایه سکوت کرده‌ام تا بازار دچار تنش‌های سیاسی نشود. هرچند وزارت اقتصاد پیگیری‌های جدی را کنار سازمان بورس برای بازگشت ثبات به بازار سهام انجام داده است که نمونه بارز آن طراحی بسته 7+3 است.

مالیات خودرو ندهید  چه می‌شود؟

ایسنا| طبق اعلام رییس کل سازمان امور مالیاتی، صاحبان خودروهای لوکس تا هفته دیگر شناسایی و مشمول پرداخت مالیات متعلقه تا پایان بهمن سال جاری می‌شوند و در صورتی که این مالیات را پرداخت نکنند، نمی‌توانند نقل و انتقال یا اجاره خودروی خود را انجام دهند.بودجه امسال، صاحبان خودروهای با ارزش بالای یک میلیارد تومان را مکلف به پرداخت مالیات تا پایان بهمن سال جاری کرده است که با شناسایی لوکس‌نشینان از هفته آینده شروع می‌شود. 

طبق قانون، تمام مالکان انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی به نام خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل که در پایان هر سال مجموع ارزش آنها بیش از یک میلیارد تومان باشد، باید مالیات مربوطه را به خزانه دولت واریز کنند. 

براین اساس، مالیات خودروهای تا یک و نیم میلیارد تومان (نسبت به مازاد یک میلیارد تومان) یک درصد، تا مبلغ سه میلیارد تومان (نسبت به مازاد یک و نیم میلیارد تومان) دو درصد، تا مبلغ چهار و نیم میلیارد تومان (نسبت به مازاد سه میلیارد تومان) سه درصد و نسبت به مازاد چهار و نیم میلیارد تومان هم چهار درصد خواهد بود. 

با توجه به کف قیمت مالیات‌گیری (یک میلیارد تومان) تقریبا هیچ خودروی تولید یا مونتاژ داخلی مشمول مالیات نخواهد شد و مالیات مربوطه مخصوص خودروهای وارداتی است که قیمت روز و سال ساخت یا ورود آنها ملاک میزان مالیات خواهد بود.

طبق محاسبات انجام شده، به عنوان مثال، مالیات خودرو آزرا به ارزش حدود دو ونیم میلیارد تومان، نسبت به مازاد یک و نیم میلیاردی، حدود ۲۰ میلیون تومان می‌شود. 

قانون، در صورتی فرد را مکلف به پرداخت این مالیات می‌داند که مجموع ارزش چندین یا یک خودروی آن به بیش از یک میلیارد تومان برسد. به عبارت دیگر، اگر فردی دارای دو خودرو به ارزش‌های ۵۰۰ و ۷۰۰ میلیون تومانی باشد، مکلف به پرداخت مالیات است.

همچنین، ثبت نقل و انتقال خودروهایی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع شده است قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است که متخلفین از حکم این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسوولیت تضامنی دارد. بنابراین، در صورتی که صاحبان خودروهای لوکس مالیات متعلقه را پرداخت نکنند، نمی‌توانند نقل و انتقال یا اجاره خودروی خود را انجام دهند.

اعلام وصول طرح  تشکیل  یک استان جدید

عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی دیروز طرح تشکیل استان کرمان جنوبی را اعلام وصول کرد. سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز (یکشنبه ۲۶ اردیبهشت) قوه مقننه طرح اصلاح ماده ۱۸۴ آیین نامه داخلی مجلس و طرح تشکیل استان کرمان جنوبی را اعلام وصول کرد. وی در ادامه طرح حمایت همه‌جانبه از مراکز علمی - تحقیقاتی، ضد استکباری و اشخاص زیان دیده از دولت امریکا، طرح اصلاح موادی از قانون دیوان محاسبات و همچنین طرح تأسیس موزه جنایات استکبار جهانی را اعلام وصول کرد. عضو هیات رییسه مجلس همچنین طرح اصلاح ماده ۱۷ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، طرح الحاق یک تبصره به ماده ۶۶ قانون اجرای احکام مدنی و طرح اصلاح ماده ۱۲۷ آیین‌نامه داخلی مجلس را اعلام وصول کرد.

 

ارسال نظر