رویداد

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۰۶۰

ایجاد محدودیت صداوسیما برای روحانی

ستاد انتخابات سازمان صداوسیما با ایجاد محدودیت برای پخش زنده رییس‌جمهور به دفتر وی اعلام کرده به علت حساسیت فضای انتخابات تنها اجازه پخش زنده سخنان او در سه جلسه هیات دولت، ستاد کرونا و پنجشنبه‌های افتتاح را خواهد داد. علیرضا معزی معاون اطلاع‌رسانی و ارتباطات دفتر رییس‌جمهور در در توییتی در این باره نوشت: « روحانی در روز کارگر و روز معلم، به گفت‌وگو با نمایندگان این دو قشر معزز می‌نشست اما سخنان امسال او در دیدار با معلمان و کارگران با تصمیم ستاد انتخابات صداوسیما و ایجادمحدودیت پخش زنده رییس‌جمهور به سه جلسه‌ در هفته (ستاد کرونا، هیات دولت و پنجشنبه‌های‌ افتتاح)، روی آنتن نرفت.

پروتکل‌ها رعایت نشود در موج چهارم کرونا می‌مانیم

حسن روحانی، رییس‌جمهوری در نشست روز گذشته ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه براساس آمارهای امروز، مراعات مردم نسبت به پروتکل‌های بهداشتی ۶۱درصد است و وقتی ۳۹درصد مردم رعایت نمی‌کنند، یعنی این بسیار خطرناک است، تاکید کرد که «این یعنی می‌خواهیم زمان بیشتری در موج چهارم بمانیم و دیرتر خارج شویم.» به گزارش ایسنا، او ادامه داد: «ما باید با تشدید نظارت‌ها شاهد نارنجی شدن مناطق قرمز تا پایان هفته باشیم.» رییس‌جمهوری ضمن تاکید بر اینکه شب‌های قدر، ایامی «گرانقدر» است، یادآور شد که باید حتما پروتکل‌های بهداشتی را با حداکثر رعایت انجام دهند، چراکه به ‌گفته او حضور در یک جلسه مستحب است اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی واجب است و همه باید آنها را رعایت کنند.  روحانی همچنین با تاکید بر اینکه در صورت ادامه روند واردات واکسن ممکن است شرایط به سمتی رود که در نیمه دوم سال وضعیت بهتری داشته باشیم، یادآور شد: «اما حداقل تا پایان امسال باید همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. یعنی اگر کسی واکسن زد، معنای آن مصون شدن نیست. این نوبت اول است و باید واکسن دوم هم زده شود. زدن دوز دوم هم معنایش این نیست که فرد کاملا مصون شده، چراکه باید واکنش بدن افراد به واکسن را دید.»

اطلاعات سپاه عاشورا  «هبوط ایران» را متلاشی کرد

پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات در سپاه عاشورا موفق شدند گروهک معاند موسوم به «هبوط ایران» را شناسایی و متلاشی کنند. به گزارش ایرنا، گروهک معاند «هبوط ایران» از دی ‌ماه 96 به‌ دنبال اتحاد جریان‌های برانداز علیه نظام جمهوری اسلامی بوده است. پشت‌صحنه این جریان فتنه، سلطنت‌طلبان هستند و تامین هزینه‌های فعالیت این گروهک معاند برعهده دولت‌های غربی و عربستان است. اعضای این گروهک معاند در لباس نیروهای مسلح کشورمان در جلوی دوربین حاضر می‌شدند و ضمن خواندن خود به عنوان نظامی جدا شده، با قرائت فراخوان و بیانیه در فضای مجازی، مردم را به شورش خیابانی دعوت می‌کردند. پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه عاشورا با شناسایی و دستگیری اعضای گروهک معاند «هبوط ایران»، ضربه نهایی را برای متلاشی کردن آن وارد کردند. یکی از اعضای این گروهک معاند، در اعترافات خود درباره نحوه فریب مردم در لباس نیروهای مسلح کشورمان گفته که من از سال ۱۳۹۷ با فعالیت مستمر در اینستاگرام در لباس نظامی این‌گونه وانمود می‌کردم که نیروهای نظامی ایران در داخل از نظام ناراضی هستند. براساس این گزارش، این فرد سپس با سلطنت‌طلبان مرتبط شده و فعالیت‌های براندازانه خود را ادامه می‌دهد. هدف گروهک معاند «هبوط ایران»، جعل و پررنگ کردن اخبار داخلی برای همراه کردن افکار عمومی از طریق القای تصور ضعف نظام در اداره حکومت از نظر اقتصادی، نظامی و سیاسی بود. ازجمله اقدامات این گروهک معاند، ارسال تصاویری از دیوار نوشته‌ها با هدف تلقین هرج و مرج در ایران برای پخش در رسانه‌های معاند خارج‌نشین بود.

 

 

ارسال نظر