رویداد

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۸۴۹

حمله به یک نفتکش در سواحل بندر بانیاس سوریه

ادعای شبکه تلویزیونی کان: حمله رژیم‌صهیونستی  علیه نفتکش ایران

خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، روز شنبه ۴ اردیبهشت (۲۴ آوریل) از حمله به یک فروند نفتکش در آبهای «بانیاس» این کشور که «گمان می‌رود توسط پهپاد و از سمت آب‌های لبنان» صورت گرفته است خبر داد. به گزارش سانا، آتش سوزی ناشی از این حمله کنترل و خاموش شده است. برخی گزارش‌های اولیه حاکی است این نفتکش ایرانی بوده است هرچند سانا در این خصوص و تا به این لحظه اطلاعاتی منتشر نکرده است. خبرگزاری فرانسه به نقل از دیده بان حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن، نوشت که این تانکر متعلق به ایران است. این گروه اما گفته است هنوز نمی‌داند که این حمله پهپادی یا موشکی بوده است. رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت: 

« تانکر ایرانی که از ایران آمده بود به هنگام حمله به فاصله‌ای نه چندان دور از بندر بانیاس لنگر انداخته بود.» به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه، حمله به این نفتکش در آب‌های سوریه، اولین حمله در نوع خود از ابتدای جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱ میلادی است. شبکه تلویزیونی کان نیز به نقل از منابع امنیتی اعلام کرده است که این حمله علیه یک نفتکش ایرانی انجام شده است و احتمالاً رژیم‌صهیونستی در آن نقش داشته است. دو هفته پیش قطع شبکه برق نیروگاه هسته‌ای نطنز از طریق یک عملیات خرابکاری باعث شد تا بخشی از سانتریفیوژهای این مرکز غنی‌سازی اورانیوم از مدار خارج شود. رسانه‌های رژیم‌صهیونستیی بلافاصله این رخداد را یک عملیات خرابکارانه توسط رژیم‌صهیونستی توصیف کردند و مقام‌های این رژیم هم با اظهارنظرهایی مبهم، تلویحا مسوولیت آن را پذیرفتند. در ایران نیز در میان افکار عمومی تردیدی وجود نداشت که چنین اقدامی فقط از سوی رژیم‌صهیونستی امکان‌پذیر است. با این حال مقام‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران، از جمله وزیر امور خارجه، محمدجواد ظریف تاکید کردند ایران زمانی که تحقیقات مستقل در مورد واقعه نطنز را پایان دهد و مسوول قطعی آن را شناسایی کند، به آن واکنش نشان خواهد داد. او تاکید کرده ‌بود که اگر مسوول این خرابکاری رژیم‌صهیونستی شناسایی شود، اقدام متقابلی بسیار بزرگ‌تر در انتظار آنها خواهد بود.

سفر ظریف به دوحه و بغداد 

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر امروز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی به قطر و عراق خبر داد. خطیب‌زاده گفت: سفر به دو کشور قطر و عراق در چارچوب توسعه مناسبات فیمابین، گفت‌وگو‌های منطقه‌ای و فرا‌منطقه‌ای انجام می‌شود و وزیر امور خارجه کشورمان در هر دو کشور با مقامات عالی‌رتبه آنها دیدار و تبادل‌نظر خواهد داشت.

جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت مجلس درباره مذاکرات وین

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه فوق‌العاده این کمیسیون با حضور رییس هیات مذاکره‌کننده ایران در وین خبر داد. ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با، از جلسه فوق‌العاده اعضای این کمیسیون با حضور سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رییس هیات مذاکره‌کننده ایران در وین خبر داد و گفت: این نشست ظهر یکشنبه برگزار می‌شود.این جلسه جهت بررسی پیشرفت مذاکرات وین تشکیل می‌شود که آقای عراقچی گزارشی از این نشست ارایه می‌کند.

ابلاغ جزییات معافیت

 مالیات بر حقوق در سال ۱۴۰۰

سازمان امور مالیاتی بخشنامه معافیت مالیات حقوق و همچنین نرخ مالیات بر درآمد حقوق سال ۱۴۰۰ را به ادارات کل امور مالیاتی ابلاغ کرد.با توجه به مقررات جز 4 بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 1400 کل کشور، سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده 84 قانون مالیات‌های مستقیم در سال 1400 مبلغ 48 میلیون تومان تعیین می‌شود. نرخ مالیات بر درآمد کارکنان دولتی و غیر دولتی اعم از حقوق و مزایا (به استثنای قضات و مشمولان تبصره‌های 1 و 2 ماده 87 با توجه به اینکه ماده 87 فاقد تبصره‌های 1 و 2 است به نظر می‌رسد که با توجه به قانون مالیات‌های مستقیم و با رعایت ماده 51 قانون اصلاح پاره‌ای از مقررات مربوط به پایه حقوق اعضای رسمی هیات علمی آموزشی و پژوهشی شاغل و بازنشسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مصوب 16 اسفند 1368 با اصلاحات و الحاقات بعدی و کارانه به شرح ذیل می‌باشد:  نسبت به مازاد 48 میلیون تا 96 میلیون تومان، 10 درصد، نسبت به مازاد 96 میلیون تا 144 میلیون تومان، 15 درصد، نسبت به مازاد 144 میلیون تا 216 میلیون تومان، 20 درصد، نسبت به مازاد 216 تا 288 میلیون تومان، 25 درصد، نسبت به مازاد 288 میلیون تا 384 میلیون تومان، 30 درصد و نسبت به مازاد 384 میلیون تومان، 35 درصد حقوق اعضای رسمی هیات علمی دانشگاه‌ها با رعایت ماده 5 قانون اصلاح پاره‌ای از مقررات مربوط به پایه حقوق اعضای رسمی هیات علمی آموزشی و پژوهشی شاغل و بازنشسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مصوب 16 اسفند 1368 با اصلاحات و الحاقات بعدی، با رعایت معافیت‌های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم، در سال 1400 مشمول مالیات به نرخ 10 درصد خواهد بود. 

 

ارسال نظر