رهنمود و سیاست

۱۳۹۹/۱۲/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۰۵۰

پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز پاسدار

فرمانده کل قوا به مناسبت میلاد امام حسین علیه‌السلام و روز پاسدار، پیامی خطاب به فرمانده کل سپاه صادر کردند. متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:  بسمه تعالی

سلام مرا به همه پاسداران برسانید، ان‌شاءالله موفق باشید؛ با قدرت به فعالیت‌های شایسته خود ادامه دهید.

عیسی شریفی به 20 سال حبس محکوم شد

سازمان قضایی نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای از تأیید حکم متهمان پرونده موسوم به «گروه اقتصادی یاس» در دیوان عالی کشور خبر داد. در این اطلاعیه آمده است:  رأی صادره دادگاه نظامی تهران درباره پرونده موسوم به گروه اقتصادی یاس به تأیید دیوان عالی کشور رسید. بر اساس دادنامه صادره از دیوان عالی کشور، ۴ نفر از متهمان پرونده به اتهام مشارکت در کلاهبرداری باندی، مشارکت در پولشویی و برداشت و تصاحب غیرقانونی وجوه به دو تا ۳۰ سال حبس تعزیری به شرح ذیل محکوم شدند.

1-  متهم محمود سیف: ۳۰ سال حبس تعزیری-  جزای نقدی-  استرداد وجوه تحصیلی

2-  متهم عیسی شریفی: ۲۰ سال حبس تعزیری-جزای نقدی -  استرداد وجوه تحصیلی

3-  متهم محمود خاکپور: ۵ سال و شش ماه حبس- ۴۰ ضربه شلاق تعزیری- جزای نقدی - رد مال

4-  متهم مسعود مهردادی: ۲ سال حبس تعزیری

حکم صادره نسبت به ۳ متهم دیگر پرونده نقض و جهت رسیدگی به شعبه هم‌عرض ارجاع شده است. همچنین تاکنون مبلغ ۵ هزار و ۸۵۳ میلیارد و ۵۳۰ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۷۰۶ ریال بدهی متهمان در قالب املاک و مستغلات بر اساس ارزش زمان وقوع جرم (سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵) به بیت المال مسترد شده است.

اولویت‌های دولت در سال 1400

سخنگوی دولت گفت: اولویت‌های دولت برای سال آینده عقب راندن تحریم‌ها، تکمیل زیر ساخت‌های کشور، حل مشکلات معیشتی مردم و واکسیناسیون عمومی است. علی ربیعی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عقب راندن تحریم‌ها یکی از اولویت‌های دولت است اظهار کرد: ما در سال ۹۹ فقط ۱۰ درصد درآمد ارزی داشتیم که به‌طور متوسط در ۱۵ سال گذشته تامین شده است که با این رقم برنامه‌های رشد و توسعه کشور عقب می‌ماند؛ بنابراین باعقب راندن تحریم‌ها دنبال تکمیل طرح‌های کشور هستیم. وی ادامه داد: تکمیل زیرساخت‌های کشور یکی دیگر از اولویت‌های دولت است، البته طرح‌های زیرساختی ملموس نیستند، ولی برای تامین اشتغال در آینده بسیار موثر هستند. طرح‌هایی که همین اواخر افتتاح شده است موجب افزایش تعداد اشتغال در سال آینده می‌شود. سال آینده وضعیت اشتغال بهتری نسبت به امسال خواهیم داشت. آثار منفی تحریم‌ها هم در حال از بین رفتن و شوک اولیه تحریم هم پاک شده است. سخنگوی دولت با بیان اینکه رسیدگی به معیشت مردم یکی دیگر از اولویت‌های دولت است اظهار کرد: ما حل مشکلات معیشتی را از طریق کنترل قیمتها و کاهش تورم و افزایش قدرت خرید خانوار انجام می‌دهیم و سیاست همسان سازی حقوقها را هم در سال آینده ادامه خواهیم داد. من معتقدم هر چه تحریم‌ها عقب رانده شود قیمت ارز متعادل‌تر می‌شود و نابسامانی‌ها کمتر می‌شود. ربیعی در پایان خاطرنشان کرد: واکسن‌های پاستور، برکت و رازی در مراحل نهایی خود است و شاید واکسن پاستور هم زودتر برسد. واکسیناسیون عمومی از اوایل سال ۱۴۰۰ از برنامه‌های اصلی دولت خواهد بود.

صحنه گردانی نظامی‌ها در سیاست خطرناک است

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: سپاه و ارتش و نظامی‌ها باید پشتیبان ملت باشند، نه اینکه صحنه‌گردانان سیاست شوند، این خطر است. امام در مخالف با حضور نظامی‌ها در عرصه‌های سیاسی، آینده نگر بودند. حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مقدم در مراسم سالگرد در گذشت سید احمد خمینی به تشریح ایجاد و تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران و نقش سیداحمد خمینی در این سیر پرداخت. وی گفت: در پایان قرن چهاردهم شمسی دنیا به واکنش وا داشته شد، چرا؟ چون بزرگ‌ترین حادثه این قرن یعنی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام (ره) به وقوع پیوست. این انقلاب به دنیا نشان داد که دین نه تنها افیون توده‌ها نیست بلکه می‌تواند ملت‌ها را با دست خالی در برابر توپ و تانک‌ها قرار دهد و می‌تواند نمادی نوین در دنیای پوسیده کنونی باشد. عضو مجمع روحانیون مبارز خاطرنشان کرد: امام اسلام را به عرصه سیاست کشاند. ایشان نمادی از دین را در دنیای سیاست نشان داد. هنر امام این بود که در دنیای مدرن کوشید اسلام را با جمهوری پیوند بزند. در نظام دینی امام حقوق اساسی مردم تامین می‌شود. هنر امام در این بود که در عصر مدرن حتی در بسیاری از کانون‌های اسلامی در دنیای اسلام که امارت و خلافت اسلامی را مطرح می‌کردند، امام سخن از جمهوری اسلامی کردند.مقدم ادامه داد: تاکید ایشان از این جهت بود که جمهوریت یعنی پایگاه بزرگی که دین را به کانون جامعه بر می‌گرداند و تکیه نظام دینی را مردم قرار داد. امام در همه سخنرانی‌هایشان هشدار دادند جمهوری اسلامی به میزانی که به جمهوریت گره بخورد به آرمانهایش می‌رسد، اما به میزانی که از جمهوریت فاصله بگیرد از اسلامیت فاصله می‌گیرد. عضو مجمع روحانیون مبارز در ادامه با انتقاد از حضور نامزدهای نظامی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده، گفت: سپاه و ارتش و نظامی‌ها باید پشتیبانی ملت باشند، نه اینکه صحنه‌گردانان سیاست شوند، این خطر است. امام در مخالف با حضور نظامی‌ها در عرصه‌های سیاسی، آینده نگر بودند.

 

ارسال نظر