سیاست

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۲۴۸

آینده بسیار روشن است

رییس قوه قضاییه گفت: باید با یک دنیا امید و تلاش کار را با قدرت دنبال کرد و گره‌ها گشوده خواهد شد و آینده بسیار روشن و درخشان است. سید ابراهیم رییسی افزود: آنچه امروز دشمن را ناامید می‌کند در حوزه تولید، آن است که هر چه تولید افزون شود، دشمن نا امیدتر می‌شود. وی اظهارکرد: باید از ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم و نخبگان به عنوان موثران در جامعه باید تلاش کنند که به نحوی آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی کاهش یابد چرا که آسیب‌های اجتماعی تبدیل به جرم می‌شوند. رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: باید کاری کرد که ما شاهد کاهش ناهنجاری‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم که این آسیب‌ها تبدیل به جرم و جرم تبدیل به مسائل کیفری و جزایی نشود. رییسی تصریح کرد: عدالت، یعنی عدالت اجتماعی و اقتصادی می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد و آنچه در جامعه از فساد و تبعیض می‌بینیم محصول بی عدالتی‌ها و محصول دور شدن از عدالت اقتصادی و اجتماعی است. وی ادامه داد: ما هر چه به عدالت عمل کنیم شاهد کاهش ناهنجاری‌ها هستیم و همان‌گونه که رهبر فرمودند باید فقر، فساد و تبعیض را ریشه کن کرد و نه فقر زیبنده نظام اسلامی است نه فساد و نه تبعیض و هیچکدام با نظام اسلامی سازگاری ندارند. رییس قوه قضاییه با بیان اینکه هیچکس نگران مشارکت مردم نباشد، عنوان کرد: مردم چشم و گوش باز دارند و اوضاع و شرایط را خوب می‌بینند و عرصه‌ها را خوب رصد می‌کنند و در کرونا در حرکت مومنانه رهبری چقدر زیبا حضور یافتند با وجود اینکه دچار مشکلات مالی شده بودند.

رییسی تاکید کرد: آنچه باید به دنبال آن بود این است که سازمان اداری در کشور باید کار آمد شود و هر چه کار آمدتر شود و اجرای عدالت در عمل و اجرا و میدان بیشتر شود، امید هم افزون شده و دشمن دچار یاس و ناامیدی خواهد شد. وی اظهارکرد: هر کاری که امروز در جهت افزایش تولید و در جهت پیشرفت این کشور انجام شود، باعث امیدواری مردم می‌شود و دستگاه قضایی که هم وظیفه نظارت و هم قضاوت دارد، در حوزه‌های نظارتی وظیفه دارند که دنبال کنند، ببیند و بشنوند و پیگیری کنند و خستگی ناپذیر کار کنند تا کار به نتیجه و محصول برسد.

امریکا بدون شرط به برجام برگردد

سخنگوی وزارت امورخارجه چین با بیان اینکه «برجام در مرحله حساسی قرار دارد» تاکید کرد که بازگشت فوری و بدون قید و شرط امریکا به این توافق، راه عبور از این بن‌بست است. هوآ چون یینگ، سخنگوی وزارت امورخارجه چین در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره موضع‌گیری جدید دولت امریکا مبنی بر اینکه آماده مذاکره با ایران در چارچوب 1+5 است، خاطرنشان کرد: توافق هسته‌ای با ایران در شرایط حساسی قرار دارد و اکنون یک فرصت نادر برای احیای برجام وجود دارد. بنابر گزارش وب‌سایت وزارت امورخارجه چین، وی در ادامه گفت: پکن بر این باور است که بازگشت بدون قیدوشرط و هرچه زودتر امریکا به برجام، کلید اصلی برون رفت از این بن بست است. برای رسیدن به این هدف ما تلاش‌هایی را در جهت برگزاری یک نشست بین‌المللی با حضور طرف‌های برجام و ایالات متحده به کار گرفته‌ایم تا نقشه راهی برای از سرگیری پایبندی واشنگتن (به برجام) از طریق مذاکرات ارایه دهیم. ما در ارتباط با موضوعات مربوطه با همه طرف‌ها ارتباط نزدیک داریم. سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین افزود: ما از حرکت مثبت تمام طرف‌ها برای پیشبرد روند حل وفصل سیاسی موضوع هسته‌ای ایران از طریق گفت‌وگوهای دیپلماتیک اسقبال می‌کنیم. ما همچنین از طرف‌های مربوطه می‌خواهیم که تلاش کنند تا اجماع به دست آمده در نشست وزیران خارجه در دسامبر گذشته را به کار گیرند تا برجام در اسرع وقت به مسیر خود بازگردد.

 

ارسال نظر