سیاست

۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۸۹۰

در اولین فرصت بودجه به مجلس تحویل می‌شود

دویست و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، روز یکشنبه به بررسی نحوه اقدام دولت در رابطه با لایحه بودجه 1400 که از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت عودت داده شده است، اختصاص یافت.رییس‌جمهور در این جلسه با اشاره به ارجاع موضوع از مجلس، گفت: از آنجا که دولت همواره در تلاش برای تعامل و گفت‌وگو با سایر قوا برای انجام امور کشور بوده است و در عین حال با توجه به شرایط خاص کشور درآستانه بهره‌گیری از ثمرات مقاومت حداکثری ملت در جنگ تحمیلی اقتصادی، نمی‌توان زمان و امور را صرف اختلاف و چالش‌ها کرد.حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، با بیان اینکه برخی اقداماتی که در بررسی و رد لایحه بودجه و ارجاع آن به دولت خلاف قاعده مرسوم و آیین نامه بوده است، گفت: در اولین فرصت مصوبه جدید دولت درخصوص لایحه بودجه 1400به مجلس ارایه خواهد شد.روحانی خاطرنشان کرد: در عین حال از فرصت باقی مانده برای گفت‌وگو‌های سازنده با نمایندگان مجلس برای تنظیم اصلاحیه لایحه بودجه استفاده خواهد شد.رییس‌جمهور با تاکید بر این نکته که دولت کماکان معتقد است لایحه بودجه ارایه‌شده به مجلس منطبق بر اقتضائات اقتصادی کشور بوده است، افزود: تاخیر در تصویب و جنجال بر سر موضوع مهمی چون لایحه بودجه، بی‌تردید اثرات منفی خود را بر اقتصاد کشور داشته و خواهد داشت و از مجلس محترم انتظار می‌رود، اصلاحیه دولت به دور از تنش و در آرامش مورد بررسی قرار گیرد و درکوتاه‌ترین زمان به رای گذاشته شود.تامین مالی طرح‌های زیربنایی و عمرانی ازجمله طرح‌های آزادراهی و ریلی کشور از طریق بازار سرمایه از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه دیروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بود که مورد بحث قرارگرفت.شفافیت، نقدشوندگی، تضمین سود و درآمد بیشتر در مقایسه با سایر سرمایه‌گذاری‌ها از مزایای این روش برای سرمایه‌گذاران خواهد بود.ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با تشکیل صندوق پروژه و تامین مالی از بازار سرمایه برای پروژه‌های زیر ساختی راه و شهرسازی موافقت کرد و سازمان برنامه و بودجه، و وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی ماموریت یافتند که همکاری لازم را در این زمینه به‌عمل آورند.

همه وابستگی‌ها را قطع می‌کنیم

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دوستان ما در بهترین حالت با ما فقط دشمنی نمی‌کنند؛ ولی هیچکس کمک نمی‌کند که این کشور روی پای خودش بایستد.سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در حاشیه پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری که به همت سازمان بسیج مستضعفین برگزار شده بود در جمع خبرنگاران با گرامیداشت ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز رویداد خوبی را در این نمایشگاه مشاهده می‌کنیم و شاهد شکوفایی استعدادهایی هستیم که این استعدادها به وفور در جامعه ما وجود دارد. وی ادامه داد: برای پیشرفت در حوزه‌های علمی، صنعتی، اقتصادی و فناوری پتانسیل‌های خوبی داریم؛ البته دشمنان ما تلاش می‌کنند همه روزنه‌های پیشرفت را به روی ملت ایران ببندند، اما به همت جوانان هوشمند و پرتلاش که جهاد علمی و فناوری را در مسیر پیشرفت کشور قرار دادند امروز می‌بینیم بسیاری از محصولاتی که تا قبل از این از کشورهای خارجی وارد می‌شد و ما را به کشورهای دیگر وابسته می‌کرد در داخل تولید می‌شود. سلامی یادآور شد: کشور ایران در حال پیشرفت است. ما در حال قطع همه وابستگی‌ها هستیم. به نظر ما تحریم یکی از فرصت‌های بزرگ تاریخی برای ایران است نه یک فرصت در یک مقطع زمانی، بلکه برای تمام تاریخ فرصت است. امروز تحریم به فرصتی برای تحریک انگیزه‌ها، اعتقادات و باورهای مردم تبدیل شده است. به مفهوم واقعی تحریم‌ها یک تلاش واقعی را در جامعه برای قطع همه نیازمندی‌ها ایجاد کرده است. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین گفت: نمی‌توانیم به هیچ کشوری وابسته باشیم. ما با همه کشورهای دنیا متفاوت هستیم؛ چراکه ما در تحریم جهانی هستیم و هیچکس به ما کمک نمی‌کند. دوستان ما در بهترین حالت با ما فقط دشمنی نمی‌کنند، ولی هیچکس کمک نمی‌کند که این کشور روی پای خودش بایستد. وی با بیان اینکه جوانان ما روی پای خود تکیه کردن را آموخته‌اند، گفت: جوانان ایرانی روی پای خود ایستادند تا آرزوی دشمنان را دفن کنند.

ذوالفقاری رییس ستاد امنیت انتخابات کشور شد

وزیر کشور در حکمی حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور را با حفظ سمت به عنوان رییس ستاد امنیت انتخابات کشور برای برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی منصوب کرد. عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این حکم بر انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب، بسیج کلیه امکانات و ایجاد هماهنگی بین تمامی سازمان‌ها و نهادهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و قضایی به منظور مشارکت و همکاری در کلیه مراحل برگزاری انتخابات و نیز تأمین نظم و امنیت برای برگزاری هرچه بهتر و با شکوهتر انتخابات تأکید کرده است. در بخشی از این حکم آمده است: بدیهی است در اجرای این مهم، کلیه معاونین، مدیران و مسوولان وزارت کشور و سازمان‌های وابسته و استانداران و نیز دستگاه‌های عضو جامعه امنیتی کشور نهایت همکاری و هماهنگی را با ستاد امنیت انتخابات کشور به عمل می‌آورند.

 

ارسال نظر