سیاست

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۸۱۵

توقیف شناور کره جنوبی  از سوی نیروی دریایی سپاه

نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری هانکوک چیمی صبح امروز به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌محیطی توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس متوقف شد. در اطلاعیه نیروی دریایی سپاه آمده است: «این شناور از مبدا بندر الجبیل عربستان سعودی عازم بمبئی هند بود که در خلیج فارس به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توقیف شد. این کشتی با پرچم کره‌جنوبی در حال تردد و حامل 7هزار و 200 تن اتانول بوده است. خدمه‌های دستگیر شده از این شناور از ملیت‌های کره، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند. این شناور که پس از توقیف در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی کشور خواهدشد. توقیف این شناور به درخواست اداره بنادر و کشتیرانی و با حکم داداستانی استان هرمزگان در ساعت 10 صبح پانزدهم دی ماه انجام شد.»

آغاز غنی‌سازی 20 درصد

سخنگوی دولت گفت: اعتبار آیین نامه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تامین و فرآیند تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد آغاز شده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی از دستور رییس‌جمهور برای تامین اعتبار این قانون خبر داد و گفت: در هفته گذشته نیز رییس‌جمهور در نامه‌ای به جناب آقای جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور در خصوص تامین بودجه بخشی از این قانون در سال ۱۳۹۹ دستور لازم را داده است. ربیعی افزود: همچنین رییس‌جمهور در روزهای گذشته دستور اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را صادر و از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF۶ به دست خواهد آمد. ربیعی تصریح کرد: کلیه این فرآیند پس از انجام اقدامات اولیه از قبیل اطلاع‌رسانی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تحویل پرسشنامه طراحی بر مبنای تعهدات پادمانی کشور صورت گرفته است. سخنگوی دولت تاکید کرد: مواضع دولت در خصوص این قانون به صراحت اعلام شده است. با این حال دولت خود را ملزم به اجرای قانون می‌داند.

امریکا به دنبال تجزیه کشورهای منطقه است

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه امریکایی‌ها می‌خواهند کشورهای منطقه فاقد ارتش و نیروهای مسلح باشد تاکید کرد: هدف امریکا تجزیه کشورهای منطقه است.

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه شب گذشته در مراسم گرامیداشت سالگرد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه السلام) برگزار شد، در سخنانی با اشاره به دلائل شهادت شهید سلیمانی بیان کرد: امریکا بعد از جنگ جهانی دوم با کمترین هزینه و خسارت فاتح دنیا شد و به عنوان ابر قدرت تمام دنیا را مصادره کرد. وی ادامه داد: امریکا در کل جهان ارتش خود را مستقر کرد، ارتش عظیمی در اروپا، امریکای شمالی و جنوبی و ژاپن مستقر ساخت و حالا در منطقه مرکزی جهان که آنها آن را خاور میانه خطاب می‌کنند، فرماندهی عظیمی بنام گروه تروریست سنتکام را که هدف آن تجزیه کشورهای منطقه است ایجاد کرده است. آنها می‌خواهند کشور‌های منطقه ما فاقد ارتش و نیرو‌های مسلح باشند و بدون سر باشند. فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به اینکه امریکا راهبردها و سناریوهای خود را با هدف تسلط بر منطقه و طراحی و عملیاتی کرده است، اظهار کرد: در جنگ جهانی 8 ساله ایران داخل مرز‌های خود با رژیم بعثی عراق می‌جنگید که درواقع نماینده 123 کشورجهان و برخوردار از حمایت ابرقدرت‌های غرب و شرق بود . اما امروز به لطف رشادت‌های حاج قاسم و شهدای مدافع حرم، اراده و گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت از مدیترانه تا دریای سرخ را تحت تاثیر اهداف راهبردی ما قرار داده است. سردار حاجی‌زاده بیان کرد: مبارزه حاج قاسم در جنگ سوریه و عراق، مبارزه در اوج مظلومیت و تنهایی بود . در روز‌های اول که حاج قاسم را به دفاع از دیکتاتور محکوم می‌کردند و با ساده اندیشی، داعش و جریان تکفیر را مردم سوریه قلمداد می‌کردند، اما حاج قاسم دست از فرمان ولایت نکشید و در اوج مظلومیت و تهمت همراه با یارانش به کار خود مشغول بود و آنچه باعث شد او برجسته، ممتاز و متفاوت شود، ولایت پذیری محض او بود . حاج قاسم با عشق و علاقه چله جهاد گرفت و چهل سال مجاهدانه کار کرد.

توضیحات معاون دفتر روحانی درباره واکسن

علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:  «ششم دی ماه، هم روحانی و هم جهانگیری بر واردات هرچه سریع‌تر واکسن و همچنین شفافیت در توزیع آن تأکیده کرده بودند. رییس‌جمهور از لزوم اعلام اولویت‌ها، دستورالعمل‌ها و همچنین گزارش‌دهی شفاف و دقیق وزرات بهداشت از کسانی که واکسن را دریافت خواهند کرد، سخن گفته بود. معاون اول هم به روشنی اعلام کرد اگر بتوانیم یک روز زودتر از هر جای دنیا واکسن معتبر وارد کنیم، یک لحظه هم درنگ نخواهیم کرد. جهانگیری به صراحت گفت که هیچ مقام دولتی و خانواده‌اش حق ندارد خارج از دستورالعمل‌ها به واکسن دسترسی پیدا کند.  دولت در موضوع واکسن، نه در تله توهم توطئه نسبت به واکسن خارجی گرفتار شده و نه به خودتحقیری نسبت به واکسن داخلی مجال داده است. در این تنگنای تحریم، تنها و تنها یک دغدغه وجود دارد، تأمین سلامت شهروندان. دیروز رییس‌جمهور روحانی رسما اعلام کرد که با خرید واکسن در هفته‌‌های آینده از شرکت‌‌های مختلف، واکسیناسیون بر اساس اولویت‌‌بندی و جدول آماده شده از جامعه هدف در کشور با اولویت کادر درمانی و سالمندان آغاز می‌شود.»

 

ارسال نظر