دست سردار ما را قطع کردید، پای شما را ازمنطقه قطع می‌کنیم

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۶۳۸

رییس‌جمهور با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد شهادت سردار سلیمانی خطاب به امریکایی‌ها تاکید کرد: شما دست سردار ما را قطع کردید و باید پای شما را از این منطقه قطع کنیم، تا پایتان از منطقه قطع نشود ما انتقام نهایی را نگرفتیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه هیات دولت، اظهار کرد: یکی از آثار این کار وقیحانه و احمقانه امریکایی‌ها این بود که دوران ترامپیسم پایان یافت و چند روز دیگر این قاتل وحشی که این همه جنایت کرد حکومتش تمام می‌شود و به زباله دان تاریخ سپرده خواهد شد.

وی ادامه داد: البته در این موضوع ما نقشی نداشتیم و کار بزرگی بود که مردم امریکا کردند؛ چرا که ملت امریکا هم شناختند که این فرد لیاقت قدرت را ندارد و به رقیب او رای دادند. من مطمئنم بعد از ترامپ شرایط بسیار بهتری برای ثبات و امنیت کل منطقه به وجود خواهد آمد.

روحانی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۲۰ ما علاوه بر کرونا با غم و درد بسیار بزرگی که شهادت سردار سلیمانی بود مواجه شدیم، تصریح کرد: ما در روزهای اول سال ۲۰۲۰ با ترور وحشیانه شهید سلیمانی توسط مقامات امریکایی مواجه شدیم که در راس آن ترامپ و پمپئو بودند و این دو مسوولان اصلی این جنایت هستند.

رییس‌جمهور اضافه کرد: ملت ما از خون سردارشان دست نمی‌کشند و این حق مردم عزیز ماست که برای خون عزیزشان انتقام بگیرند. ترور سلیمانی انتقام از جمهوری اسلامی، ملت‌های منطقه و استقلال کشورهای منطقه بود. این انتقام از ملت‌های بزرگی بود که مقابل توطئه امریکا و صهیونیست‌ها ایستادند؛ چرا که آنها نمی‌خواستند موضوع داعش اینگونه تمام شود و می‌خواستند داعش حکومت منطقه را در دست بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه داعش مزدور صهیونیست‌ها یا امریکایی‌ها بود عنوان کرد: کسی که نفع اول را از به هم ریختگی و ناامنی منطقه می‌برد صهیونیست‌ها هستند و بعد از آن امریکایی‌ها از این ناامنی سود می‌برند وگرنه کسی از اینکه عراق، سوریه، لبنان، یمن و افغانستان ناامن باشند سودی نمی‌برد و همه ضرر خواهند کرد. تمام کشورهای منطقه از ناامنی و عدم استقلال ضرر می‌کنند، اینها می‌خواستند از یک مرد بزرگی که روبه روی نقشه‌های آنها با درایت می‌ایستاد انتقام بگیرند.

روحانی اضافه کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند شهید سلیمانی فقط یک شجاع کم نظیر بود، بله این درست است که شهید سلیمانی یک سردار شجاع و کم نظیر بود اما تنها شهامت نیست بلکه درایت او هم مهم بود. من از سال ۶۲ از زمان جنگ با شهید سلیمانی از نزدیک آشنایی داشتم و در دوران دفاع هشت ساله او را می‌شناختم. بعد از آن هم در این بیست و چند سال او مسوولیت‌هایی داشت و من هم مسوولیت‌هایی داشتم و از سال‌های ۷۶ و ۷۷ که ایشان این مسوولیت‌های جدید را به عهده گرفت تقریبا یکدیگر را در مقاطعی هفتگی می‌دیدیم. در دوران ریاست‌جمهوری هم ملاقات‌های زیادی داشتیم. او مرد با تدبیری بود و کاملا می‌فهمید و اهل تحلیل بود و کاملا سیاست منطقه و جهان را درک می‌کرد.رییس‌جمهور با بیان اینکه شهید سلیمانی به معنای واقعی کلمه معتدل بود خاطرنشان کرد: او نه در خط این و نه در خط آن بود. نه راست بود و نه چپ و هیچ جناحی نمی‌توانست او را متعلق به خود بداند. شهید سلیمانی یک افتخار ملی است و یک افتخار برای ملت ایران، ملت‌های منطقه و مسلمان‌های انقلابی است.

وی ادامه داد: آنها خواستند این قهرمان ملی را از ما بگیرند ولی اشتباه کردند و او قهرمانی ابدی شد که برای همیشه از قهرمان‌های بزرگ تاریخی ما خواهد بود. او چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن در امنیت شرق و مرزها و چه در این اوضاع سوریه و عراق واقعا شبانه‌روز تلاش می‌کرد و از کلام و عملش کاملا مشهود بود که برای خودش به دنبال چیزی و موقعیتی نیست.

 

ارسال نظر