پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام اژه‌ای

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۹۹۶

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای، داماد ارشد شهید آیت‌الله دکتر بهشتی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای، داماد ارشد شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و برادر شهید اکبر اژه‌ای از شهدای انفجار حزب جمهوری اسلامی، صبح دیروز بر اثر کرونا‌دار فانی را وداع گفته و به برادر شهیدش پیوست.

 ایشان در دهه شصت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) را تأسیس کرد و دو دهه رییس سمپاد بودند.

رهبر انقلاب با صدور پیامی، درگذشت حجت‌الاسلام جواد اژه‌‌ای را تسلیت گفتند.

متن پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی بدین شرح است: 

بسمه تعالی

با اندوه و تأسف فراوان خبر درگذشت عالم مجاهد جناب حجت‌الاسلام آقای دکتر جواد اژه‌ای را دریافت کردم؛ شخصیت برجسته و ممتازی که سال‌های متمادی مجاهدت‌های بزرگ و مبارک را بااخلاص و بدون اندک تظاهری عهده‌دار شد. یادگارهای فراموش‌نشدنی برای کشور و انقلاب برجای گذاشت.

تشکیل انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، تشکیل مدارس استعدادهای درخشان کشور، مدیریت پدرانه بر مجموعه‌های نخبگانی جوان، و سازنده در دوران طلایی مدال‌آوری‌های علمی بین‌المللی از جمله این یادگارهای بی‌همانند است.

این مجاهد خاموش که خود برادر شهیدی عزیز و داماد شهید عالیقدر آیت‌الله بهشتی بود بنای نخبگی و نخبه‌پروری را بر شالوده‌های محکم ایمان وانقلاب استوار ساخت و سپیدروی و سرافراز به ملاقات خداوند رحیم شتافت. اینجانب با تأسف عمیق به همسر گرامی و صبور و فرزندان عزیز و دیگر منسوبان و بازماندگان ایشان و نیز عموم جامعه نخبگانی کشور تسلیت عرض می‌کنم . رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت مینمایم.

 سیدعلی خامنه‌ای

 

ارسال نظر