دریچه

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۲۶۷

قدردانی رهبر معظم انقلاب

از نیروی انتظامی

فرمانده معظم کل قوا در پیامی به مناسبت هفته نیروی انتظامی از زحمات و تلاش‌های کارکنان خدوم این نیرو قدردانی کردند. متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که به فرمانده نیروی انتظامی ابلاغ شد، به این شرح است: 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 سردار اشتری؛   سلام من را به همه کارکنان خوب و زحمت کش و خدوم نیروی انتظامی برسانید. مردم عزیز ما قدر دان زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه خدمتگزاران به خود و کشور هستند و امروز اقتدار و مهربانی را توأمان در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران احساس می‌کنند و از ابتکارات ناجا در برخورد با منکرات استقبال می‌کنند.

29 مهر 1399 دلیلی برای محدودیت در دارو وجود ندارد

رییس‌جمهور تاکید کرد: حفظ سلامت و جان مردم اولویت اول است. دولت تمام توان خود را برای حمایت از سلامت مردم به کار خواهد گرفت و دستگاه‌های مسوول موظف هستند هماهنگی لازم را در چرخه تولید، پخش و توزیع فراهم کنند تا دسترسی مطمئن و سریع مصرف‌کننده در سراسر کشور حاصل شود. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور، روز سه‌شنبه در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی، پس از گزارش رییس کل بانک مرکزی و وزرای صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و امور دارایی از وضعیت اقتصادی کشور در شش ماهه نخست و اقدامات برنامه‌ریزی شده برای مدیریت بخش پولی، ارزی و تجاری کشور در ماه‌های باقیمانده سال، گذر از شرایط کنونی اقتصادی با هدف کم کردن فشار بر اقشار کم‌برخوردار را به عنوان هدف اصلی دولت امکان‌پذیر دانست.روحانی گفت: در شرایط خاص کنونی، استفاده از ظرفیت‌ها و ساز و کارهای اقتصادی کشور و اتخاذ تدابیر ویژه برای تامین کالاهای اساسی مردم و مواد اولیه کارخانجات و مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمن که به قصد فلج کردن تولید و اقتصاد وضع شده‌اند، از اولویت‌های برنامه اقتصادی دولت است.رییس‌جمهور تمهیدات لازم در حوزه سیاست‌های تجاری کشور، تامین منابع لازم برای ادامه طرح‌های عمرانی کشور با فروش سهام، دارایی‌های مازاد دولت و اوراق، اصلاح قانون مالیات‌ها، مدیریت نقدینگی برای کاهش نرخ تورم و جهت‌گیری به سمت تولید را از دیگر راهبردهای اقتصادی دولت برشمرد.روحانی ضمن اشاره به دیگر برنامه‌های دولت برای برقراری ثبات در بازار ارز و کالا و کنترل گرانی افزود: اولویت‌‌بندی واردات متناسب با جریان درآمدی ارزی و اتخاذ تدابیر ویژه در خصوص ارز حاصل از صادرات برای نیازهای تولیدی و وارداتی کشور بر اساس تجارب ماه‌های اخیر از جمله اقدامات مهم دولت در حوزه سیاست‌های ارزی و کالایی کشور است.رییس‌جمهور با اشاره به وضعیت و شرایط تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم و تامین دارو در کشور گفت: در وضعیت فعلی، با امکانات موجود، دلیلی برای محدودیت در تامین کالاهای ضروری و دارو وجود ندارد. دستگاه‌های ذی‌ربط در تامین کالا و دارو موظف و مکلف هستند با تلاش مضاعف، دسترسی مردم به این کالاها را فراهم کنند.

در جنگ اقتصادی باید مراقب هر تصمیمی باشیم

رییس مجلس شورای اسلامی، در جلسه با نمایندگان جوان مجلس بر ضرورت تشکیل کارگروه‌های کاری میان جوانان مجلس تاکید کرد و از آنها خواست تا پیشتاز زیست مومنانه در مجلس شورای اسلامی باشند.به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در نشست با نمایندگان جوان مجلس بر تداوم و تکرار جلسات با نمایندگان جوان مجلس تاکید کرد و گفت: از ویژگی‌های این جلسه جوانانه و مومنانه حضور تمامی مدعوین و پیگیری مباحث با نشاط و اشتیاق است و اگر چه نظرات متضادی نیز وجود دارد، اما صمیمیت و تعامل به خوبی مشاهده می‌شود. وی همچنین با بیان اینکه باید پذیرفت در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، افزود: در این جنگ اقتصادی نمی‌توان هرگونه تصمیمی را گرفت، لذا باید مراقب اقدامات خود باشیم.رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشقراول حل بسیاری از مشکلات کشور جمع حاضر در این مکان است، اضافه کرد: رسیدن به فهم مشترک در این جمع، نخستین کاری است که باید در مسیر حل مشکلات کشور انجام دهیم تا از این فهم مشترک اولویت‌های مشترک استخراج و در نهایت در روش پیاده‌سازی به توافق خواهیم رسید.قالیباف از نمایندگان جوان حاضر در جلسه درخواست تشکیل کارگروه‌های کاری را کرد و توضیح داد: بهتر است این کارگروه‌های کاری با همکاری کمیسیون‌ها و مرکز پژوهش‌های مجلس و متناسب با علاقه و تخصص نمایندگان جوان تشکیل شوند، لذا درخواست دارم موضوعات مورد نظر همچون اصلاح ساختار بودجه، قاچاق کالا و ارز، بورس انرژی و... را انتخاب کرده و شبانه روز روی این موضوعات کار کنید.

وی خطاب به نمایندگان حاضر در جلسه با بیان اینکه شما باید پیشتاز زیست مومنانه در میان نمایندگان مجلس باشید، گفت: پس از تشکیل کارگروه‌ها، نباید در جلسات بعدی مشکلی بدون ارایه راهکار آن مطرح شود، در واقع نمایندگان جوان در کنار هر مشکل، راهکار را نیز ارایه کنند. هر گروه کاری گزارش کار دهد تا آن فهم و اولویت مشترک مورد نظر ایجاد شود. 

 

ارسال نظر