دریچه

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۷۱۵

دولت ارزش پول ملی را  رها کرده است

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وقتی ارزش پول ملی لجام‌گسیخته است تحول در اقتصاد شکل نمی‌گیرد زیرا شرط اول توسعه ثبات در اقتصاد است. وی افزود: دولت ارزش پول ملی را رها کرده و می‌خواهد مساله زباله استان را حل کند و در هر دو به مشکل می‌خورد و با این نوع مدیریت در صنعت و کشاورزی نیز مشکل ایجاد می‌شود.  قالیباف بیان کرد: وقتی ارزش پول ملی لجام‌گسیخته است تحول در اقتصاد شکل نمی‌گیرد زیرا شرط اول توسعه ثبات در اقتصاد است. رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان مجامع استان‌های شمالی شامل گیلان، مازندران و گلستان برنامه‌ای را برای توسعه مد نظر دارند که بر اساس ۳ سطح برنامه‌ریزی یاد شده به نظر می‌رسد در پیشران اقتصادی نیاز به افزوده شدن استان سمنان نیز به این جمع باشد. وی گفت: وقتی با سیاست غلط مهاجرتی جمعیت تهران و البرز افزایش یافت و ۲۴ درصد جمعیت در یک درصد خاک مستقر شد بدون شک این افراد در اولین فرصت تلاش می‌کنند به دلیل آلودگی صوتی و هوا و ... از این محیط خارج شوند لذا در جاده‌های شمالی این موضوع به وضوح خودش را نشان می‌دهد. قالیباف افزود: کسی که وارد استان‌های شمالی می‌شود باید هزینه‌اش را پرداخت کند و برای این کار نیاز به برنامه‌ریزی از سوی مدیران استانی است. اگر تاکنون در مجلس به این موضوع توجه نشده، باید در برنامه ۵ ساله هفتم به آن توجه شود. رییس قوه مقننه بیان کرد: افرادی که در این مناطق ویلا می‌سازند باید مالیات متفاوتی از ساکنان آن بدهند که آن هم باید با اختیارات مدیریت استانی باشد.

عبور از بحران جز با  همراهی مردم ممکن نیست

یادگار امام با اشاره به اینکه در جامعه ایران و در هیچ مقطعی مثل مقطع دفاع مقدس «فردگرایی» به پایین‌ترین حد خودش نرسید، گفت: هیچ راهی برای عبور از هیچ بحرانی جز با همراهی مردم نیست؛ و اگر همه با هم باشند هیچ بحرانی توان شکاندن کمر یک ملت را ندارد و عبور از هر مسیری با مردم ممکن است.

وی اظهار داشت: «دفاع مقدس» یا به تعبیری «جنگ تحمیلی»، اتفاقی است که از دو زاویه می‌توان به آن نگاه کرد. جنگ تحمیلی و دفاع مقدس هر دو یک اتفاق هستند؛ اگر به بعد تجاوزکارانه آن نسبت به کشور بنگرید، نام آن جنگ تحمیلی است، اما اگر به گل‌هایی که در آن مرداب جنگ رویید توجه کنید، نام آن دفاع مقدس است. بزرگ‌ترین گلی که در این مرداب رویید، «انسجام ملی»، «همدلی» و «یکی شدن» بود. سیدحسن خمینی ادامه داد: جنگ‌ها یک کارکرد دیگر هم داشته‌اند و آن اینکه «ملت‌سازی» می‌کنند. چون همدلی ناشی از منافع مشترک است. وقتی همه با هم دارای یک درد مشترک شوند همدل می‌شوند. لذا یکی از گل‌هایی که در جنگ رویید این بود که همدلی ایجاد شد. وی با بیان خاطره‌ای از انسجام بی‌نظیر دوران دفاع مقدس، یادآور شد: مهندس موسوی نقل می‌کردند که در آن دوران یک‌بار سوار بر هلی کوپتر بر فراز استان چهارمحال و بختیاری می‌رفتیم که یک سری سیاه چادر دیدیم و به خاطر آنها فرود آمدیم. ایشان می‌گفت بعد از خوردن چای من به آنها گفتم از ما چه می‌خواهید؟ رییس آن طایفه گفت در این شرایط ما چیزی نباید بخواهیم؛ ما (شرایط را) می‌فهمیم. مهندس موسوی سپس گفت، وقتی من در هلی کوپتر نشستم که بلند شود، دیدم بقچه‌ای را رییس این قوم داخل دامن گذاشت و در هلی کوپتر را بست؛ باز کردم و دیدم هرچه طلا داشته‌اند را به من داده است. یعنی نه تنها چیزی را از من نخواستند، بلکه چیزی هم دادند! یادگار امام گفت: در نقطه مقابل، این قصه خیلی برای من تکان‌دهنده است که می‌گویند رضا شاه چند ماه قبل از شهریور 1320 به بازدید یکی از لشکرها رفته بود و به فرمانده خارجی لشکر ایرانی می‌گوید، اگر متفقین به ایران حمله کنند این لشکر چند روز می‌تواند مقاومت کند؟ او می‌گوید بفرمایید چند ساعت! به روز هم نمی‌کشد! بعد که رضا شاه بیرون می‌آید به او می‌گویند چرا آنقدر تلخ گفتی؟ او می‌گوید خیلی شیرین گفتم؛ باید می‌گفتم چند دقیقه! همین هم شد و فروپاشی ارتش رضاشاه به دقیقه هم نکشید. وی ادامه داد: هیچ لزومی ندارد اگر الان من با شما بد هستم گذشته هم بد بوده باشیم. ممکن است با کسی رفیق بوده‌ایم، اما بعدا روابطمان را به هم زده‌ایم. این منافات ندارد با اینکه وقتی می‌خواهیم قصه‌اش را نقل کنیم، درست نقل کنیم. عکس معروف استالین نماد سانسور در شوروی سابق است، از اول که شروع می‌شود لنین و استالین و هفت هشت ده نفر ایستاده‌اند و پله پله کم می‌شوند تا دست آخر فقط لنین و استالین می‌ماند. وی افزود: یکی گفته بود ضد انقلاب خوب ضد انقلاب مرده است، ظاهرا در دید برخی انقلابی خوب هم انقلابی مرده است! می‌توانید بگویید فلان شخص از دید شما پریروز خوب بود و امروز بد است؛ از دید من هم زید پریروز خوب بود و امروز بد است. اما هیچ منافات ندارد با اینکه روزی با هم بوده‌ایم. اساسا اگر در جنگ همه با هم نبودند، دستی هم نبود که نگذارد به اندازه کف دست از این کشور جدا شود. همه با هم بودند. صف‌های نفت، گاز، کوپن و همه‌چیز ایجاد شد و یک نفر هم آخ نگفت. هر روز پیکر وارد شهرها شد ولی سرها بلندتر شد. این به خاطر همه با هم بودن بوده است. سیدحسن خمینی در پایان تأکید کرد: هیچ راهی برای عبور از هیچ بحرانی جز با همراهی مردم میسر نیست؛ و اگر همه با هم باشند هیچ بحرانی توان شکاندن کمر یک ملت را ندارد. همه با هم بودن به این معنی است که همه احساس کنند مالک کشور و انقلاب هستند. اگر این اندیشه را نپسندیدند می‌توانند آن را عوض کنند. عبور از هر مسیر سختی با همراهی مردم ممکن است.


 

ارسال نظر