رویداد

۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۴۱۲

سورپرایز وزیر کار برای بازنشستگان فولاد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس آخرین آمار، سود پایان سال سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) به بیش از ۱۹هزار میلیارد تومان رسیده و سهامداران خرد ۱۷۹درصد رشد داشته است. «محمد شریعتمداری» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد زمان بازگشایی سهام شستا، افزود: یکی از اقدامات مهم دولت در این دوره، بورسی کردن شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بود.  وزیر تعاون گفت: در ادامه مسیر نیز سیاست‌هایی را در سازمان تامین اجتماعی و شرکت سرمایه‌گذاری در پیش گرفتند تا با استفاده از اوراق تبعی، شرایطی را در هلدینگ‌های زیر مجموعه فراهم کنند تا سهامداران خرد در یک دامنه، یک نوع تضمینی برای حداقل سودآوری سهام در اختیار داشته باشند. وی با بیان اینکه توضیحات بیشتر در خصوص این اوراق تبعی در اولین فرصت ارایه می‌شود، افزود: سازمان تامین اجتماعی این کار را در جهت شفاف‌سازی انجام داده و تلاش می‌کند با اجرای طرح‌های نیمه کاره که در مجموعه شرکت‌های وابسته دارد، همواره با توسعه فعالیت‌ها در بحث خرید سهام مناسب و فروش سهام مورد نیاز مردم، شرایط مساعدی را برای بیمه‌گذاران و سهامداران ایجاد کند. شریعتمداری درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: در ادامه فعالیت دولت در متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، آخرین بخش در حوزه صندوق‌های دولتی، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فولاد کشور بود.  وی افزود: اعضای این صندوق دو مشکل داشتند، یکی معوقات گذشته بود که در دو ماه گذشته بیش از چهار هزار میلیارد ریال منابع مورد نیاز برای پرداخت معوقات فراهم شد.  وزیر تعاون اظهارداشت: امروز با توافقی که با «محمدباقر نوبخت» رییس سازمان برنامه و بودجه انجام شد برای امر متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد نیز ۱۰ هزار میلیارد ریال اختصاص یافت تا در اولین فرصت ممکن اقداماتی در این مورد انجام شود.

کد ملی جعلی فرار مالیاتی

یک کارشناس مالیاتی با اشاره به اینکه فاکتورهای صوری به چالشی برای غیرمودیان تبدیل شده است، گفت: عده‌ای برای فرار از مالیات، کد ملی جعلی به نام دیگران را در فاکتورها درج می‌کنند که باعث دردسر مردم می‌شود. سیاوش غیبی‌پور در مورد مطالبه مالیات از غیرمودی در ادارات مالیاتی اظهارداشت: طبق دستورالعمل ماده ۱۵۷ قانون مالیات‌های مستقیم، شناسایی مودی با اداره امور مالیاتی است. فرض کنید یک برگ تشخیص مالیاتی صادر می‌شود که به‌نام شخص غیر از طرفین معامله که کدملی آن ثبت شده است و به همین علت مالیات برای این فرد آمده و کدملی همان است اما سایر اسناد و تراکنش و حساب بانکی به نام صاحب کد ملی نیست. نماینده سازمان امور مالیاتی در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی افزود: این دستورالعمل شفاف کرده که هیات‌های حل اختلاف بر اساس ماده ۱۵۷ قانون مالیات‌های مستقیم مودی واقعی را شناسایی و مالیات را مطالبه کنند و غیر مودی رفع تعرض شود. این کارشناس مالیاتی در پاسخ به این سوال که موضوع به کدملی اجاره‌ای و شرکت‌های صوری بازمی‌گردد، با تایید آن گفت: مثلاً به یک فروشگاه بزرگ مراجعه می‌کنید و ۱۰۰ میلیون تومان کالا می‌خواهید فاکتور صوری و جعلی (شامل نام شرکت و کدملی) ارایه می‌دهد.  وی با بیان اینکه وحدت رویه در رابطه با مطالبه مالیات از غیر مودی توسط معاون درآمدهای مالیاتی به ادارات مالیاتی ابلاغ شده است، تصریح کرد: برخی ادارات مالیاتی افراد را به هیات‌های حل اختلاف مالیاتی می‌فرستادند. برخی می‌گفتند شکایت کنند. عده‌ای غیرمودی را به معاونت فناوری سازمان هدایت می‌کردند که نامش را از سامانه حذف کند که آنها نیز این کار را نمی‌کنند و می‌گویند باید یک مرجعی آن را تایید کند که معامله نکرده است. همچنین عده‌ای می‌گویند باید همه ایران را بگردد و درگیر این موضوع شود. مثلاً برای یک فاکتور می‌تواند در جای جای ایران انجام شود. غیبی پور تاکید کرد: یکی از دلایل الزام ارایه کارت ملی و اسناد واقعی به دلیل حل مشکل فاکتورهای صوری است که برای فرار از مالیات تلقی می‌شود و بیشتر در بازار طلا، آهن و کاغذ انجام می‌شود. با این کار مالیات ارزش افزوده را از شما می‌گیرد و به دولت نمی‌دهد.

علامت مثبت کره جنوبی  برای پس دادن اموال ایران

رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: با مقامات کره‌ جنوبی برای پس گرفتن اموال ایران صحبت کردیم، حتی کار به تهدید هم کشیده شده است و شاهدیم کره‌ای‌ها علامت‌های مثبتی نشان دادند.

محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور پیش از ظهر روز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با برنامه‌های محدودیت برای صنوف پرخطر در مورد کرونا اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌هایی که در موج اول و دوم داشتیم کمیته‌های تخصصی این مهارت را پیدا کردند که اقدامات لازم را انجام دهند. در مورد برخی فعالیت‌ها دستورالعمل‌ها باید با دقت بیشتری رعایت شود. رییس دفتر رییس‌جمهور در خصوص اهمیت سند راهبردی ایران و چین تاکید کرد: سند ۲۵ ساله روابط ایران و چین بسیار مهم است و روابط ایران و چین در بخش‌های مختلف سیاسی و اقتصادی گسترش پیدا کرده و تعمیق شده است.

 

ارسال نظر