اخبار

۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۴۱۱

ابلاغ مصوبه همسان‌سازی حقوق  بازنشستگان

معاون اول رییس‌جمهور، مصوبه مربوط به تأدیه دیون دولت بابت تحقق متناسب‌سازی دریافت‌های بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری از طریق واگذاری سهام دولت را ابلاغ کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران در جلسه مورخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۹، با تأدیه دیون دولت بابت تحقق متناسب‌سازی دریافت‌های بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشکری از طریق واگذاری سهام دولت موافقت کرد. به موجب این مصوبه، مبلغ تأدیه دیون دولت توسط سازمان خصوصی‌سازی و با اعلام صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور به ارزش تقریبی و تا سقف ۱۸۰ هزار میلیارد ریال است. قیمت نهایی سهام شرکت‌های موضوع این تصویب نامه مطابق آیین نامه اجرایی شیوه‌های قیمت‌گذاری بنگاه‌ها مصوب ۲۰/۱۲/۱۳۸۷ شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی و تصویب هیات واگذاری تعیین می‌شود و سازمان خصوصی‌سازی موظف است ظرف شش ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، قیمت سهام شرکت‌های یادشده را مطابق آیین نامه مذکور جهت تصویب به هیات واگذاری ارایه نماید. چنانچه ارزش قطعی سهام، بیش از ارزش برآوردی باشد و از عملکرد سقف مبلغ مندرج در این مصوبه بیشتر گردد، حسب مورد با پیشنهاد سازمان خصوصی‌سازی و تصویب هیات واگذاری تعدیلات لازم اعمال خواهد شد. نقل و انتقال سهام موضوع این تصویب نامه از مالیات نقل و انتقال سهام معاف می‌باشد. سایر هزینه‌های مترتب بر واگذاری متناسب با سهم واگذاری بر عهده صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح است. همچنین از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه، حقوق مالکانه سهام شرکت‌های یادشده متناسب با سهم واگذاری به صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح تعلق می‌گیرد.  افزایش حقوق بازنشستگان موضوع این تبصره، باید به نحوی انجام گیرد که حقوق بازنشستگان هر طبقه بیش از میانگین دریافتی از محل حقوق مشمول کسور بازنشستگی شاغلین هم طبقه مشترک صندوق متناسب با سنوات خدمت نشود. سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و صندوق بازنشستگی کشوری نیز مکلف شدند معادل ریالی این مصوبه را صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نموده و به صورت ماهانه از ابتدای مهرماه سال جاری به آنان پرداخت نمایند.

سخنان ترامپ تکراری و انتخاباتی بود

سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اظهارات دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل را تکراری و در راستای مصرف داخلی خواند و اینکه در امریکا چه کسی رییس‌جمهور شود را به مردم این کشور مربوط دانست. مجید تخت‌روانچی سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک، سخنرانی شب گذشته دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل و طرح اتهام‌های واهی و بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران را سخنانی تکراری و در راستای مصرف داخلی خواند. وی در این باره عنوان کرد: در مجموع سخنان ترامپ تکراری بود و حرف جدیدی نداشت و با توجه به اینکه فضای امریکا فضای انتخاباتی است، این صحبت‌ها برای مصرف داخلی و جمع کردن رای بود. به گزارش العالم، رییس‌جمهور امریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که واشنگتن از توافق وحشتناک برجام خارج شده و تحریم‌های فلج‌کننده‌ای علیه ایران وضع کرد. ترامپ با اشاره به اقدام تروریستی این کشور در ترور سردار شهید «قاسم سلیمانی» مدعی شد که واشنگتن در راستای جلوگیری از تروریسم تلاش می‌کند. تخت‌روانچی درباره سخنرانی روحانی نیز بیان کرد: آنچه برای ما مهم است اجرای تعهدات بین‌المللی امریکاست و اینکه حالا چه کسی رییس‌جمهور امریکا می‌شود به مردم این کشور مربوط است.

 فرمانده سپاه:  تا آخر ایستاده‌ایم

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه به عنوان سرباز کوچکی به ملت عزیز ایران می‌گویم که تا آخر ایستاده‌ایم و بر دشمنان مان غلبه خواهیم کرد، گفت: پیروزی نهایی نزدیک است. به گزارش سپاه‌نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه آیین الحاق پهپادها و بالگردها به نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: هر چه دشمنان قدرت تهاجمی و محدود‌کننده بیشتری علیه ملت ایران استفاده می‌کنند قدرت ملت ایران شکوفا‌تر می‌شود؛ استعدادها ظهور پیدا می‌کنند و خلاقیت‌ها به صحنه می‌آیند و وقتی با ایمان و اراده و آرمان خواهی ملت ما در هم آمیخته می‌شود، اعجازهای بزرگی را خلق می‌کند. 

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز ملت بزرگ ایران به دستاورد عظیم دیگر در عرصه دفاع دریایی دست یافت، گفت: این پیشرفت بزرگ و تحول عظیم را به همه ملت ایران تبریک عرض می‌کنیم. سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه به عنوان سرباز کوچکی به ملت عزیز ایران می‌گویم که تا آخر ایستاده‌ایم و بر دشمنان مان غلبه خواهیم کرد، گفت: پیروزی نهایی نزدیک است، با ایستادگی و ثبات قدم ملت ما، در عرصه نبرد اقتصادی و جنگ روانی که دشمن علیه ما راه انداخته است به یاری خدا در آینده‌ای نه چندان دور با رهبری و هدایت‌های فرماندهی معظم کل قوا شاهد پیروزی‌های بزرگ و نصرت‌های دل‌انگیزی از سوی خداوند متعال خواهیم بود.

 

ارسال نظر