آمار دقیقی از مبتلایان در فضاهای آموزشی وجود ندارد

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۲۱۲
آمار دقیقی از مبتلایان در فضاهای آموزشی وجود ندارد

رییس‌جمهور در پی گزارش کمیته درمان ستاد ملی مقابله با کرونا از افزایش نسبی آمار مبتلایان و افراد بستری در برخی مناطق از جمله تهران، اظهار داشت: این آمار گواهی بر صحت مصوبات و پروتکل‌هایی است که ستاد ملی مقابله با کرونا تاکنون تصویب کرده و برای اجرا ابلاغ شده‌اند. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهور، در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، تاکید کرد: باید ضمن بهره‌گیری از تجارب حاصل از اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا به ویژه در خصوص ضرورت پرهیز از سفرهای غیرضروری و برپایی تجمعات و تاکید بر رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، این نکات و دستورالعمل‌ها در اربعین حسینی و مراسم سوگواری ماه صفر، بیش از پیش مورد مراعات قرار گیرد.

رییس‌جمهور همچنین با اشاره به گزارش کمیته‌های آموزش و درمان از شروع سال تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تاکید کرد که حفظ سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان اولویت نخست است و در همین راستا قرار است کلاس‌ها در چارچوب شرایط هر منطقه، به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار شود.

رییس‌جمهور از وزیر آموزش و پرورش و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست بر رعایت دستورالعمل‌ها نظارت لازم اعمال شود و مدیران مدارس، مسوول رعایت کامل دستورالعمل‌ها هستند و باید از رعایت دستورالعمل‌ها اطمینان حاصل کنند.

روحانی در همین ارتباط به انتشار برخی اخبار غیرصحیح از میزان ابتلای دانش‌آموزان به بیماری کرونا در دوره کوتاه بازگشایی مدارس اشاره و تاکید کرد که با توجه به زمان کوتاهی که از آغاز فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها گذشته است، هنوز هیچ آمار دقیقی از میزان آمار مبتلایان در محیط‌های آموزشی وجود ندارد و اخبار منتشره ناصحیح و بیشتر گمانه‌زنی است. رییس‌جمهور به کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد ملی مقابله با کرونا ماموریت داد ضمن رایزنی با رسانه‌ها، اثرات انتشار اینگونه اخبار جعلی بر ایجاد نگرانی در خانواده‌ها و تشویش در جامعه، گوشزد شود.

روحانی به گزارش مقدماتی کمیته درمان از طرح غربالگری شرکت‌کنندگان در قبل و بعد از کنکور اشاره  و اظهار کرد: این گزارش که بیانگر برگزاری کنکور در سلامت کامل است، نشان می‌دهد که کاری بزرگ و موفق با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارتخانه‌های بهداشت درمان و آموزش پزشکی و علوم و فناوری انجام گرفته است. رییس‌جمهور افزود: برگزاری کنکور در سراسر کشور با رعایت حداکثر پروتکل‌های بهداشتی و کمترین میزان ابتلا، از جمله کارهای درخشان و بزرگ دولت در مدت شیوع این بیماری بوده است و این مدل از برگزاری کنکور، دارای قابلیت ارایه در عرصه بین‌المللی است به گونه‌ای که هم سلامت جسمی و روانی و هم آینده دانش‌آموزان و دانش‌پژوهان تضمین شود.

   امیدواری برای عبور از ماه‌های پرخطر

رییس‌جمهور گفت: امیدوارم در شرایط سختی که در آن قرار گرفتیم به خصوص با شروع آغاز فصل پاییز و احتمالا شیوع آنفلوآنزا در کنار کرونا و نیز مشکلات دیگری که با آن مواجه هستیم با افتخار این ماه‌های پرخطر را از سر بگذرانیم. او با بیان اینکه برخلاف همه فشارهای اقتصادی روند توسعه بهداشت و درمان در سال ۹۹ نه تنها کاهش نیافته بلکه مصمم هستیم بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستان را افتتاح کنیم، گفت: در کشور به‌طور معمول ۱۴۰۰ تخت به افتتاح می‌رسیده که این رقم جدید، عالی است. ما امروز هشت طرح بیمارستانی و درمانی را افتتاح کردیم که به تنهایی ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی را به نظام بهداشت افزوده می‌کند. وی افزود: یکی از افتخارات دو دولت یازدهم و دوازدهم تلاش پیگیر دولت و بخش خصوصی و مردم برای ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها بوده که اگر میزان نوسازی و بازسازی تخت‌های بیمارستانی را در کنار افتتاح تخت‌های جدید طی سال‌های ۹۲ تا امروز محاسبه کنیم، مجموع آن بیشتر از همه گذشته تا آغاز سال ۹۲ می‌شود. رییس‌جمهور تأکید کرد: این خانه‌های هلال احمر که امروز بخشی از آنها افتتاح شد برای روزهای مبادا و شرایط بلایای طبیعی بسیار مفید است. وقتی مردم مجهز و آماده باشند در روز مبادا و سختی تا امدادگر برسد خود مردم امدادهای اولیه را انجام می‌دهند.

روحانی تصریح کرد: در بهداشت و درمان و سلامت مردم درست است که پزشک، کادر درمانی و بهداشتی در جای خود مهم هستند اما مردم باید در فرهنگ زندگی خود بهداشت را بیاموزند و به آن عمل کنند. آنچه که می‌تواند ما را از بیماری حراست کند کارهای ساده بهداشتی است و دستورات کاملاً ساده آن، این چیزی است که ما را در سلامت معنوی و جسمانی و نشاط روانی کمک می‌کند. وی یادآور شد: امیدوارم در شرایط سختی که در آن قرار گرفتیم و به خصوص با شروع آغاز فصل پاییز و احتمالا شیوع آنفلوآنزا در کنار کرونا و نیز مشکلات دیگری که با آن مواجه هستیم با افتخار این ماه‌های پرخطر را از سر بگذرانیم. در مراسمی که روز پنجشنبه برگزار شد، روحانی در بیست و چهارمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم ملی کشور با شعار تدبیر و امید برای جهش تولید، ۲۶ پروژه ملی وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راه و شهرسازی و جمعیت هلال احمر را افتتاح کرد. در این مراسم بهره‌برداری از بیمارستان پوست رازی و ساختمان جامع پیوند بیمارستان مسیح دانشوری در تهران، بیمارستان بیماری‌های تنفسی در زابل، طرح تکمیلی بیمارستان آیت‌الله خویی در آذربایجان غربی، طرح توسعه بیمارستان خاتم‌الانبیا نطنز، بیمارستان شفا سقز، بیمارستان بهشهر و بیمارستان تالش و نیز طرح توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات کشور، ۷ مرکز بهداشت، درمان و توانبخشی و ۱۴۰۰ خانه هلال به‌طور رسمی آغاز شد. برای اجرای این ۲۶ پروژه ۹۸۹ میلیارد تومان اعتبار صرف شده و با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۳۹۲۹ اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

 

ارسال نظر