دریچه

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۷۷۰

 

تامین داروی مردم از اولویت‌های اصلی دولت است

رییس‌جمهور پس از ارایه گزارش بانک مرکزی در مورد اقدامات انجام شده برای تامین ارز مورد نیاز مواد اولیه تولید دارو، گفت: دولت با وجود همه تنگناها و فشارهای مختلفی که در شرایط کنونی وجود دارد، تلاش می‌کند که کشور در حوزه‌های راهبردی دچار مضیقه نشود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، افزود: در کنار معیشت و تامین کالاهای اساسی مردم و مواد اولیه تولید برای کارخانجات، سلامت مردم مهم‌ترین اولویت است از این نظر تامین دارو جزو حوزه‌های اصلی و راهبردی است و دستگاه‌های ذی‌ربط با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌اند، نخواهد گذاشت که در این خصوص مردم احساس کمبودی نمایند. روحانی ادامه داد: از محل تسهیلات کرونایی مطالبات کادر درمان که ایثارگرانه در ماه‌های اخیر در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا حضور داشته‌اند تامین خواهد شد و در این خصوص با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته از سوی بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه همه مطالبات باید به سرعت پرداخت شود. در این جلسه همچنین وزیر راه و شهرسازی گزارشی از پیشرفت کار بورس املاک و دیگر راه‌های تامین مالی پروژه‌های تولید مسکن انبوه ارایه کرد. رییس‌جمهور ضمن تاکید بر حمایت و تقویت سرمایه‌گذاری در بخش مسکن به عنوان پیشران رونق تولید و اشتغال، بهره‌گیری از شیوه‌های مختلف مشارکت مردم در تامین مالی پروژه‌های تولید مسکن را لازم دانست.

تداوم سرمایه‌گذاری شرکت‌های سوییسی  در ایرا ن

وزارت امور خارجه سوییس در پیامی توییتری ابراز تمایل شرکت‌های این کشور برای سرمایه‌گذاری در ایران به‌رغم تحریم‌های امریکا را اعلام کرد. 

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه سوییس در پی سفر ایگنازیو کاسیس وزیر خارجه این کشور به تهران در صفحه کاربری توییترش نوشت: شرکت‌های سوییسی به لطف کانال بشردوستانه برای پرداخت هزینه‌های غذا و دارو برخلاف تحریم‌های اقتصادی به سرمایه‌گذاری در ایران ادامه می‌دهند.  ایگنازیو کاسیاس وزیر خارجه سوییس نیز که در تهران حضور دارد در دیدار با قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز ایران به خاطر مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه رنج می‌برد، گفت: امیدواریم جشن صدسالگی آغاز روابط میان ایران و سوییس، تقویت روابط میان دو کشور را بیش از پیش رقم بزند و ما بتوانیم به نقش خود به عنوان حافظ منافع به خوبی عمل کنیم. وزیر خارجه سوییس در ادامه با اشاره به کانال مالی که اخیرا میان دو کشور باز شده است، اظهار داشت: این کانال مالی به جریان سیال درآمدهای ایران به خصوص در حوزه غذا و دارو کمک می‌کند که البته اقدام کمی بوده و باید گسترش یابد. وی با اشاره به حضور برخی شرکت‌های سوییسی در ایران عنوان کرد: چند شرکت بزرگ سوییسی به‌رغم تحریم‌های موجود علیه ایران هنوز در این کشور حضور دارند و به کار خود ادامه می‌دهند.

وزیر خارجه سوییس در پایان خاطرنشان کرد: تلاش حداکثری خود را برای پیشبرد گفتمان بین المللی و تقویت روابط دوجانبه خواهیم داشت.

ایران از خسارات تحریم‌های امریکا نمی‌گذرد

رییس مجلس با تاکید بر اینکه ملت ایران هرگز از خساراتی که به دلیل تحریم‌های امریکایی به وجود آمده نمی‌گذرد، گفت: به همین دلیل امریکا نمی‌تواند مذاکره را به ما تحمیل کند.

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی که پیش از ظهر روز (یکشنبه، 16 شهریورماه) با ایگنازیو کاسیاس وزیر خارجه سوییس دیدار و گفت‌وگو کرد، افزود: ملت ایران به دلیل تحریم‌های یکجانبه، ظالمانه و خلاف قانون امریکا نسبت به این کشور بدبین هستند، از این رو تصمیم قطعی دولت و ملت ایران تقویت اقتصاد و فناوری درونی جهت عبور از بحران با توجه به ظرفیت بالای کشورمان است.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی در چارچوب اصول خود رویکرد همکاری با تمام کشورها را دارد، اظهار کرد: در کنار این همکاری با هرگونه سلطه مخالف بوده و عدم مذاکره با امریکا نیز به دلیل نگاه سلطه طلبانه آنها است و ملت ایران هرگز از خساراتی که به دلیل تحریم‌های امریکایی به وجود آمده، نمی‌گذرد. رییس قوه مقننه همچنین با اشاره به بدعهدی‌ها در جریان اجرای توافقنامه هسته‌ای یادآور شد: به‌رغم اینکه مواضع اخیر شورای امنیت خوب بود اما بدعهدی در توافق هسته‌ای جزو خاطرات تلخ ایرانیان است لذا در انتظار جبران آن هستیم. وی در ادامه با بیان اینکه اروپای مستقل قابلیت ایجاد روابط روان با ایران را دارد، عنوان کرد: اروپا نباید تحت تأثیر سیاست‌های امریکا قرار بگیرد به خصوص که اقدامات آنها باعث بی ثباتی و ناامنی در منطقه شده است. قالیباف در ادامه با اشاره به ترور سپهبد شهید سلیمانی از سوی نیروهای امریکا اظهار داشت: اقدامات سپهبد سلیمانی باعث شده بود تروریسم به اروپا نرسد اما امریکا او را ترور کرد. وی با تاکید بر اینکه امریکایی‌ها می‌دانند که هزینه این جنایت آنها، خروج آنها از منطقه خواهد بود که به زودی تحقق می‌یابد، عادی سازی اجباری روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی با هدایت امریکایی‌ها را راهی برای حل مشکلات منطقه ندانست و افزود: این اقدامات باعث افزایش بی ثباتی در منطقه می‌شود این در حالی است که عملکرد سوییس همواره نشان داده در راستای صلح جهانی و مسائل بشردوستانه گام برداشته است.

 

ارسال نظر