خبر

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۶۰۲

منابع مالیاتی می‌تواند جایگزین نفت شود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این کمیسیون وارد بررسی جزییات طرح «اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم» شده است، گفت: اگر این طرح در صحن مجلس تصویب شود اعداد قابل توجهی می‌تواند جایگزین درآمد‌های نفتی شود و به نوعی ثبات به ساختار بودجه بازگردد. به گزارش میزان، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اصلاحات مالیاتی در کشور گفت: اصلاحات در ساختار مالیاتی کشور باید مدنظر دولت‌مردان قرار گیرد. وی افزود: اصلاح و بازنگری معافیت‌های مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی در زمینه اصلاحات مالیاتی باید مورد تاکید باشد. این نماینده مجلس گفت: در این زمینه کمیسیون اقتصادی مجلس بحث پایه‌های مالیات جدید را آغاز کرد و بررسی روی این موضوع را در دستور کار قرار داده است. پورابراهیمی بیان داشت: در حال حاضر کلیات بحث پایه‌های مالیاتی - در قالب طرح «اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم» - جدید در کمیسیون اقتصادی تصویب شده و ما هم‌اکنون مشغول بررسی جزییات این طرح هستیم. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: امیدواریم این طرح پس از تعطیلات مجلس در کمیسیون جمع‌بندی شده و به سرعت به صحن مجلس ارسال شود. این نماینده مجلس گفت: اگر این طرح در صحن مجلس تصویب شود اعداد قابل توجهی می‌تواند جایگزین درآمد‌های نفتی شود و به نوعی ثبات به ساختار بودجه بازگردد.

اقتصاد هند زمین‌گیر شد

رشد سومین اقتصاد بزرگ آسیا به کمترین سطح ثبت شده خود رسید. به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، تداوم محدودیت‌های رفت و آمدی و ممنوعیت فعالیت کسب و کارها باعث شد که رشد اقتصادی ششمین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه منتهی به ژوئن به منفی ۲۳.۹ درصد برسد که از زمان ثبت آمارهای رشد، بی‌سابقه بوده است. آن‌طور که وزارت آمار هند اعلام کرده، بخش بزرگی از این کاهش رشد مربوط به منفی شدن رشد بخش و ساز بوده که در سه ماهه دوم سال رشد آن منفی ۵۰.۳ درصد بوده است. حمل و نقل با منفی ۴۷ درصد و تولید با رشد منفی ۳۹.۳ درصدی، دیگر بخش‌های اصلی کاهنده رشد اقتصادی بوده‌اند. طی این مدت میزان صادرات هند ۱۹.۸ درصد و میزان واردات این کشور نیز ۴۰.۴ درصد کاهش پیدا کرده است. از سوی دیگر اما بهترین عملکرد رشد مربوط به بخش مزارع با رشد ۳.۴ درصد بوده است.  متوسط رشد اقتصادی هند در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ معادل ۷.۷ درصد بوده است که سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی در بین اقتصادهای بزرگ جهان محسوب می‌شود. رشد اقتصادی هند در سه ماهه دوم سال گذشته ۸ درصد بود. آخرین بار در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۳ رشد ۴.۳ درصدی به ثبت رسیده بود. همچنین رشد اقتصادی لهستان نیز به کمترین سطح خود رسیده است. در سه ماهه دوم امسال اقتصاد لهستان ۱۳.۹ درصد کوچک‌تر شده است که ۹.۲ درصد کمتر از رشد ثبت شده سه ماهه قبل و ۱.۲ درصد کمتر از پیش بینی‌های قبلی بوده است. این رشد که بدترین عملکرد فصلی لهستان از زمان ثبت آمارهای مربوطه بوده بیشتر از همه تحت تاثیر کاهش رشد بخش تقاضای خارجی قرار گرفته است که رشد آن طی این مدت منفی ۳۶.۱ درصد اندازه‌گیری شده است. واردات با منفی ۲۸.۱ درصد و تقاضای داخلی با منفی ۱۰.۶ درصد از دیگر بخش‌های موثر بر این عملکرد بوده‌اند.

سیاست تحریم و فشار  شکست می‌خورد

سخنگوی دولت گفت: ما اطمینان داریم که سیاست تحریم و فشار بر مردم ما به زودی با شکستی به یادماندنی مواجه می‌شود و از امروز می‌توان نشانه‌های شکست و درماندگی را در چهره رهبران رژیم امریکا دید. به گزارش اقتصاد آنلاین علی ربیعی با تاکید بر اینکه ستمگران را به حکمت‌های نهفته در سنت‌های الهی و سیاست ائمه و معصومین راهی نیست، خاطرنشان کرد: ما اطمینان داریم که سیاست تحریم و فشار بر مردم ما به زودی با شکستی به یادماندنی مواجه خواهد شد و از امروز می‌توان نشانه‌های این شکست و درماندگی را در چهره رهبران رژیم امریکا دید. تصادفی نیست که پمپئو وزیر امور خارجه امریکا ناکام‌ترین وزیر در تاریخ آن کشور شناخته شده و این نشان از شکست فشار حداکثری است. سخنگوی دولت تاکید کرد: امریکا باید بداند فشار حداکثری تجربه‌ای شکست خورده است و این مانور جدید هم هیچ چیز جدیدی برای ما نیست. رژیم امریکا در تلاش است از ابزار شورای امنیت استفاده کند و تجارب نشان داده برای خروج از برجام از وجهات و حقوق بین الملی تهی بوده و فاقد مشروعیت نزد افکار عمومی است. وی با بیان اینکه رژیم امریکا به‌طور مستقل نیز هرچه توان برای ابزار تحریم داشته؛ به کار بسته است و چیز جدید برای استفاده از آن در چنته ندارد، گفت: در نقطه تلاقی اراده ملی از یک سو و انزوای جهانی امریکا از سویی دیگر، فشار حداکثری در حال تبدیل شدن فشار به خود امریکا است. در طرف دیگر، ما در حال تولید و بهره‌برداری از فرصت‌های جدیدی در جامعه جهانی، توأم با ظرفیت‌سازی داخلی هستیم و با اتکا به این نقاط قوت بیش از هر زمان دیگری، به ناامیدی کامل دشمنان مردم نزدیک شده‌ایم. وی یادآور شد: رییس‌جمهور نقشه راه اقتصادی یک سال باقی مانده به قرن جدید را با مردم در میان خواهد گذاشت که شامل برنامه‌ها و پروژه‌های مهم و اثرگذار در زندگی مردم است. این پیام روشنی است مبنی بر اینکه دولت با همه تنگناها و فشارها و محدودیت‌ها، هیچگاه در رساندن کشورمان به جایگاهی که سزاوارش است، از پا نخواهد نشست. 

 

ارسال نظر