خبر

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۸۷۸

ظریف: مقداری از پول ایران بازگشت

وزیر امور خارجه ضمن بیان اینکه روش‌های مختلفی برای بازگرداندن پول ایران از طریق تهاتر یا خرید از کشورهای مورد نظر وجود دارد، گفت: اکنون چند کشور مقداری از پول ما را بازگردانده‌اند.محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای استرداد ارزهای بلوکه شده ایران در بانک‌های کشورهای مختلف گفت: ما برای استرداد پول‌های بلوکه شده کشورمان مذاکره انجام می‌دهیم و در صورت لزوم از طریق شکایت در دادگاه‌ها هم این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.وی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه روش‌های مختلفی برای بازگرداندن پول از طریق تهاتر یا خریدهایی از کشورهای مورد نظر وجود دارد، تصریح کرد: انواع روش‌ها طی این چندین سال برای بازگرداندن پول‌های کشورمان از دیگر کشورها پیدا شده و ما هم مطمئنا از آنها استفاده می‌کنیم.وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا تاکنون نسبت به بازگرداندن بخشی از مطالبات مالی خود از دیگر کشورها موفق بوده‌ایم، اظهار کرد: در برخی موارد بله، اکنون چند کشور مقداری از پول ما را بازگردانده‌اند.

ترامپ: پیروز شوم ۴ هفته‌ای با ایران توافق می‌کنم

رئیس جمهور آمریکا در جمع هوادارانش وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به توافق با ایران دست می‌یابد.به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه آمریکایی ازبری پارک پرس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که روز پیش در جمعی خصوصی از هوادارانش حضور یافته بود وعده انتخاباتی دست‌یابی به نوعی توافق قریب الوقوع با ایران را داد. ترامپ در ویدیویی که پایگاه خبری جوییش اینسایدر آن را منتشر کرد، در این باره گفت: اگر ما در انتخابات پیروز شویم، ظرف چهار هفته به توافق با ایران دست پیدا می کنیم.

بر اساس این گزارش، اظهارات ترامپ در این باره در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان بارها تاکید کرده‌اند پیش از خروج آمریکا از برجام در این چارجوب با این کشور مذاکره کرده‌اند و تنها در صورت بازگشت آمریکا به برجام و پایبندی کامل به تعهداتش با این کشور مذاکراتی انجام خواهند داد.

آماده اخذ مالیات از خانه‌های خالی هستیم

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با تاکید بر این که وزارت مسکن تاکنون اطلاعات خانه های خالی تهران را به صورت کامل و جامع در اختیار ما قرار نداده است، گفت: به محض اینکه اطلاعات در اختیار ما قرار بگیرد آماده اجرای قانون و اخذ مالیات از این خانه ها هستیم. به گزارش ایسنا، محمدرضا نوری در نشستی که امروز (دوشنبه) برگزار شد با اشاره به این که کشور در شرایط تحریمی قرار دارد، اظهار کرد: این موضوع باعث می شود اتکا به مالیات بیش از پیش  خود را نشان دهد و تمرکز تامین منابع مالی با مالیات بیشتر شده است.وی در مورد اخذ مالیات از خانه های خالی توضیح داد: مالیات از خانه های خالی از سال ۱۳۹۵ باید اجرا می شد و تکلیفی بر عهده وزارت  مسکن بود که سامانه ای راه اندازی کند و اطلاعات خانه های خالی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد. تا این سازمان بر اساس این اطلاعات اقدام کند.

نوری ادامه داد: سامانه مذکور به موقع راه اندازی نشد و مجلس اخیرا دوباره این موضوع را مورد تاکید قرار داده است. ما با توجه به  احکام جدید و اطلاعاتی که وزارت مسکن در اختیارمان قرار خواهد داد آمادگی اخذ مالیات داریم و به محض ابلاغ قانون مطالبه مالیات می کنیم تا کنون اطلاعات به صورت کامل و جامع در اختیار ما قرار نگرفته است.

وی در ادامه با اشاره به شیوع کرونا اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا اظهار نامه مشاغل که قرار بود تا پایان خرداد ماه تسلیم شود تا پایان مرداد به تعویق افتاد. همچنین اظهار نامه املاک و شرکت ها نیز تا شهریور ماه به تعویق افتاد.

بنابر این انتظار می رود مودیان به این موضوع توجه کرده و تا موعد مقرر اظهار نامه خود را ارسال کنند.

نوری در مورد تحقق درآمدهای مالیاتی در تهران گفت: سال گذشته ۱۴۱ هزار میلیارد تومان مالیات در کشور وصول شده است که ۸۰هزار میلیارد تومان آن یعنی بیش از ۵۵ درصد در تهران بوده است. در سال جاری پیش بینی می شود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان مالیات در کشور وصول شود که بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان آن به تهران اختصاص دارد.وی با بیان این که ساماندهی جدی مالیات برای کسب و کارهای اینترنتی آغاز شده است گفت: این موضوع شامل استارت آپ ها و شرکت های مهم زنجیره‌ای می شود که به طور ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد. اطلاعات کسب و کارهای اینترنتی از سازمان تجارت الکترونیک به سازمان امور مالیاتی داده می‌شود و فرایند وصول مالیات از انها آغاز خواهد شد. برنامه حسابرسی ویژه ای برای این مودیان داریم.نوری در ادامه با تاکید بر این که صاحبان مشاغل ۳ گروه هستند که بر اساس جمع فروش و درآمد طبقه بندی می شوند، گفت: بر این اساس صاحبان مشاغلی که جمع فروش و درآمد آنها در سال ۹۸ معادل ۹۹۰ میلیون تومان بوده می توانند بر اساس شرایط سازمان امور مالیاتی در قالب تبصره ماده ۱۰۰ رفتار کنند در واقع آنهایی که مالیات قطعی آنها در سال ۹۷ معادل دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد برای سال ۹۸ نیز به همین میزان است.

 

ارسال نظر