اخبار

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۷۱۴

جایزه سازمان امور مالیاتی  به مودیان خوش‌حساب

مطابق بخشنامه سازمان امور مالیاتی، در صورتی که مودیان مالیات سال‌های ۹۹ و ۹۸ خود را به صورت علی الحساب قبل از سررسید پرداخت کنند، مشمول جایزه اضافی معادل نیم درصد از هر پرداخت هر ماه می‌شوند. به گزارش مهر، امیدعلی پارسا رییس کل سازمان امور مالیاتی بخشنامه‌ای در خصوص ابلاغ بند ۲ مصوبه مورخ ۱۳/ ۲/ ۱۳۹۹ شورای عالی هماهنگی اقتصادی در رابطه با اعمال نیم درصد جایزه خوش حسابی (علاوه بر ۱ درصد) به پرداخت‌های علی الحساب مالیات عملکرد سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ موضوع صدر ماده ۱۹۰ قانون مالیات‌های مستقیم، ابلاغ کرد. بر این اساس در صورتی که مودیان مالیات سال‌های ۹۹ و ۹۸ خود را به صورت علی الحساب قبل از سررسید پرداخت نمایند، مشمول جایزه اضافی معادل نیم درصد از هر پرداخت هر ماه خواهند شد.

خبر خوش ربیعی  برای کارگران

سخنگوی دولت گفت: پیگیری‌ها نشان می‌دهد در اولین جلسه کمسیون این موضوع با نظر موافق و اجماع اعضا در خصوص میزان پیشنهادی وزارت کار مورد تایید قرارگرفته است. به گزارش اقتصاد آنلاین، علی ربیعی سخنگوی دولت درباره علت تعلل دولت در تصویب حق مسکن کارگران و اینکه طبق گفته وزیرکار حق مسکن می‌بایست از تیر ماه به حقوق کارگران افزوده می‌شد اما اکنون 14 مردادماه است و هنوز مصوبه حق مسکن تصویب نشده و این مساله نگرانی جامعه کارگری را فراهم آورده است، اظهار داشت: حق مسکن کارگران به‌علت اینکه تابعی از حداقل دستمزد است که در اوایل سال مشخص می‌شود و حق مسکن نیز باید به تصویب دولت برسد و لذا همواره در فرآیند‌های کمیسیون‌های دولت بوده و با تاخیر مورد تصویب قرار می‌گیرد که این امر در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار گرفته است. وی افزود: پیگیری‌ها نشان می‌دهد در اولین جلسه کمیسیون این موضوع با نظر موافق و اجماع اعضا در خصوص میزان پیشنهادی وزارت کار مورد تایید قرارگرفته است. سخنگوی دولت تصریح کرد: به علت اولویت چند دستور کار فوق‌العاده در خصوص مسائل مهم کشور ازجمله موضوع مالیات بر خانه‌های خالی و چند موضوع مهم دیگر، این امر در دستور کار بعدی کمیسیون قرار دارد که قطعا پس از فرایند کمیسیون در دولت تصویب و در زمان مناسب عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

تصویب کلیات طرح تامین کالاهای اساسی

به گزارش ایسنا، محمدمهدی مفتح با اشاره به نشست روز سه‌شنبه کمیسیون برنامه و بودجه گفت: ‬ کلیات طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی در جلسه امروز صبح بعد از بحث و بررسی تصویب شد. وی افزود: به موجب این طرح، کالاهای مورد نیاز خانوارها به ویژه ۷ دهک پایین جامعه تامین خواهد شد. همچنین قرار است، به دلیل اهمیت بسیار بالای این طرح جزییات آن طی چندین جلسه با حضور مسوولان دستگاه‌های مختلف اجرایی رسیدگی شود تا براساس طراحی یک شیوه مناسب خود کالاها در اختیار اقشار آسیب‌پذیر جامعه قرار بگیرد. مفتح یادآور شد: برخی اعضا معتقدند که با پرداخت پول کالاها به مردم امکان دارد این پول صرف کارهای دیگری شود و بنابراین به‌طور مثال با استفاده از کارت الکترونیکی شرایطی فراهم شود تا مردم کالاهای مورد نیاز خود را مانند گوشت، برنج، مرغ، روغن و ... دریافت کنند. سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: همچنین قیمت این کالاها نباید به میزان نرخ بازار آزاد باشد و اگر دولت می‌خواهد تخفیف‌ها یا یارانه‌ای در این رابطه بپردازد روی قیمت خود جنس اعمال شود. البته برخی نمایندگان می‌خواهند در کنار این طرح سیستم ارزی کشور را اصلاح کنند که آن بحث جداگانه‌ای دارد. وی اضافه کرد: سامانه‌ای با استفاده از ابزار نوین باید طراحی شود و براساس آن کالاهای اساسی مورد نیاز خانوارها در اختیار مردم قرار گیرد. به گفته وی، تمامی طرح‌های مشابه طرح تامین کالاهای اساسی به همراه پیشنهادات نمایندگان در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تجمیع خواهد شد و در نهایت گزارش نهایی تا هفته آینده به صحن علنی مجلس ارایه می‌شود. مفتح   گفت: این قانون برای دور دهم مجلس بود که به دلیل ایراد اصل ۷۵ قانون اساسی همچنان ابلاغ نشده بود که امروز مصوب شد، مدرک دوم فرهنگیان از بهمن ماه امسال در حقوقشان اعمال شود.

سوءاستفاده از اطلاعات هویتی مسافران 

 مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات، درباره سوءاستفاده از اطلاعات هویتی افرادی که از سفر خارجی به کشور بازگشته‌اند، هشدار داد. به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیمان قره‌داغی گفت: «برخی از افراد سودجو با سوءاستفاده از اطلاعات هویتی مسافرانی که از خارج از کشور بازگشته‌اند برای خرید سیم‌کارت به نام آنان اقدام کرده و از آن برای رجیستری گوشی تلفن همراه قاچاق استفاده می‌کنند.» وی با تاکید بر حفاظت از اطلاعات هویتی از سوی مسافران افزود: «مسافران برای پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده از اطلاعات هویتیشان باید از آژانس‌های مسافرتی مطمئن برای دریافت ویزا یا بلیت اقدام کنند و در صورتی که متوجه سوءاستفاده از اطلاعات هویتی خود شدند می‌توانند از طریق تماس با مرکز تماس ۲۴ ساعته ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ یا مراجعه به سایت سازمان تنظیم، شکایت خود را در این زمینه ثبت کنند.» 

 

ارسال نظر