اخبار

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۱۸۱

پیگیری‌ ثبت‌نام جدید  سهام عدالت در مجلس

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس  از ادامه پیگیری‌ها برای ثبت‌نام جدید سهام عدالت خبر داد. به گزارش ایسنا، حسن شجاعی با اشاره به موضوع سهام عدالت و مشکلات ناشی از فروش آن برای دارندگان، اظهار کرد: مراحل مربوط به آزادسازی سهام عدالت در حالی انجام می‌شود که دارندگان این سهام با مشکلات متعددی در زمینه فروش آن مواجه هستند که از مهم‌ترین این مشکلات می‌توان به طولانی شدن زمان فروش سهام عدالت توسط بانک‌ها و واریز نشدن یک‌جای ۳۰ درصد این سهام به حساب فروشندگان اشاره کرد. وی همچنین مشخص نبودن قیمت و نوع سهامی که به وکالت از سوی مشمولان فروخته می‌شود، وجود مشکلات در زمینه ثبت شماره شبای حساب بانکی و نیز شماره تلفن همراه در سامانه سهام را از دیگر مشکلات موجود در این زمینه برشمرد. این نماینده مجلس با بیان اینکه این مشکلات مانع از آزادسازی سهام عدالت توسط دارندگان آن می‌شود، ادامه داد: برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر باید اقدامات لازم در زمینه رفع مشکلات موجود در زمینه آزادسازی سهام عدالت صورت گیرد، به‌ویژه اینکه به علت شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن بخشی از افراد جامعه نیازمند این امر هستند.شجاعی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای ثبت‌نام جدید مشمولان سهام عدالت، خاطرنشان کرد: با شروع کار مجلس، ثبت‌نام جدید مشمولان سهام عدالت به طرح دو فوریتی در مجلس تبدیل شده است.

افزایش وام ضروری بازنشستگان به ۱۰ میلیون 

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش رقم وام ضروری بازنشستگان کشوری از 7 به ۱۰ میلیون تومان خبر داد.فتح‌الله شعبانی گفت: نوبت چهارم از مرحله دوم وام ضروری بازنشستگان کشوری به میزان ۱۰ میلیون تومان خواهد بود که تا پایان هفته به حساب متقاضیان واجد شرایط واریز خواهد شد. وی با بیان اینکه پیش از این قرار بود مرحله دوم وام ضروری بازنشستگان کشوری به رقم 7 میلیون تومان در 7  نوبت برای ۲۰۰ هزار نفر از واجدین شرایط پرداخت شود، افزود: تاکنون این تسهیلات 7 میلیون تومانی در سه نوبت به حساب حدود ۷۵ هزار نفر از واجدان شرایط واریز شده است. به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری، نوبت چهارم از مرحله دوم وام ضروری بازنشستگان به رقم ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته که تا پایان هفته به حساب ۲۴ هزار نفر واریز خواهد شد.

حداکثر تسهیلات برای ترخیص کالاهای اساسی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در جلسه ستاد اقتصادی دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک مکلف شدند حداکثر تسهیلات را برای ترخیص کالاهای اساسی و مواد اولیه درنظر  بگیرند.

به گزارش خانه ملت، «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره رسوب کالاها، مواد اولیه و ۵۰۰ هزار گوشی همراه در گمرکات افزود: در جلسه ستاد اقتصادی دولت بحث مفصلی درباره ترخیص کالاهای اساسی از گمرکات صورت گرفت و مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک حداکثر تسهیلات را برای ترخیص کالاهای اساسی و مواد اولیه در نظر بگیرند.

35 هزار لوازم خانگی  برای مزدوجین

سخنگوی ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: ۳۵ هزار بسته لوازم خانگی در قالب بسته حمایتی به مزدوجین ارایه می‌شود.به گزارش شاتا، محمدرضا کلامی در حاشیه چهارمین نشست شورای نظارت و رصد بازار اظهار کرد: در مردادماه ۳۵ هزار بسته شامل ۵ قلم کالای اساسی (تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و یخچال) با قیمت مناسب (حدود ۹ میلیون تومان) در اختیاز مزدوجین قرار خواهد گرفت و باتوجه به اینکه قیمت این کالاها معیشتی است باید کدملی و آدرس پستی مزدوج در زمان نصب با اطلاعات ثبت نامی تطابق داشته باشد. وی بنا بر تاکیدات سرپرست وزارت صمت مبنی بر ضرورت حمایت از زوج‌های جوان در قالب عرضه بدون واسطه اقلام اصلی لوازم خانگی با قیمت مناسب، ستاد تنظیم بازار تصمیم گرفت با همکاری تولیدکنندگان توانمند صنعت لوازم خانگی کشور، ۵ قلم لوازم خانگی پر مصرف با برند مشخص و با نرخ اقتصادی را در قالب بسته حمایتی در اختیار مزدوجین جوان کشورمان که تحت حمایت سازمان‌هایی مثل بهزیستی، کمیته امداد، بازنشستگی کشور و... هستند، قرار گیرد. کلامی با بیان این مطلب، افزود: مصوب شد فهرست افراد مشمول با ترتیبات تعیین شده به این وزارتخانه ارایه تا در قالب تفاهمنامه موجود با شرکت‌های تولید لوازم خانگی اقلام مورد نیاز افراد تامین شود و در این خصوص با کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور مکاتباتی داشته‌ایم. به گفته این مقام مسوول مزدوجین مشمول این طرح یا خود و یا خانواده آنها باید تحت پوشش این دو نهاد باشند و این مزدوجین متناسب با تاریخ ازدواجشان برای دریافت لوازم خانگی باید معرفی شوند.

 

ارسال نظر