اخبار

۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۰۹۹

حداقل ارزش فروش سهام‌عدالت ۲,۵ میلیون تومان

سخنگوی سهام عدالت گفت: کسانی که سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی داشتند و اقدام به فروش ۳۰ درصدی سهام خود کرده‌اند، باید حداقل ۲.۵ میلیون تومان دریافت کنند. به گزارش سنا، حسین فهیمی درباره علت واریز نشدن مبلغ فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت برای برخی از سهامدارانی که سفارش فروششان را ثبت کرده‌اند، گفت: اولویت ما در شرکت سپرده‌گذاری، حفاظت از وجوه دارایی‌های مردم است. در فروش سهام وسواس زیادی به خرج می‌دهیم که مبلغ مورد نظر حتماً به حساب همان فرد واریز شود؛ بنابراین اگر به عنوان مثال شماره شبا اشتباه باشد، راکد باشد یا به دلیل دستورات قضایی مسدود شده باشد امکان واریز وجه وجود ندارد. وی گفت: کسانی که سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی داشتند و اقدام به فروش ۳۰ درصدی سهام خود کرده‌اند، باید حداقل ۲.۵ میلیون تومان دریافت کنند. اگر مبالغ واریزی کمتر از این است باید بار دیگر به محلی که سفارش داده‌اند مراجعه کنند.از مجموع بیش از یک میلیون نفری که سفارش فروش سهام عدالتشان را ثبت کرده‌اند، تنها ۳ هزار نفر دچار مشکل شدند یعنی شماره شبای‌شان به گونه‌ای است که امکان واریز وجه وجود ندارد (یا مسدود است یا راکد است یا به دلایل دیگر نمی‌توان وجه را به حساب آنها واریز کرد) درباره این عزیزان، هم بانک‌ها و هم کارگزاری‌هایی که سفارش فروش را دریافت کرده‌اند تلاش می‌کنند از طریق تماس و ارتباط با آن سهامدار، اطلاعات صحیح دیگر از جمله حساب مطمئن را از او دریافت کنند.

واگذاری ۱۰۰ درصدی پرسپولیس و استقلال

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه مراحل مربوط به عرضه سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با سرعت و دقت در حال انجام است، گفت: ۱۰۰ درصد سهام این دو باشگاه در فرابورس عرضه و به مردم واگذار می‌شود. به‌گزارش ایبِنا، وزیر ورزش و جوانان توضیحاتی در خصوص مراحل خصوصی‌سازی و عرضه سهام استقلال و پرسپولیس ارایه داد و گفت: مراحل مربوط به عرضه سهام دو باشگاه با سرعت و دقت در حال انجام است و طبق زمانبندی هیات عالی واگذاری انجام خواهد شد. سلطانی فر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص افزایش سرمایه دو باشگاه گفت: دو ورزشگاه شهید درفشی‌فر و شهدای گمنام به پرسپولیس و کمپ مرحوم ناصر حجازی و شهید مرغوبکار به استقلال واگذار شد تا افزایش سرمایه مطلوب این دو باشگاه انجام شود. این در حالی است که انجام امور مربوط به ثبت سند در حالت عادی بیش از دو سال زمان نیاز داشت ولی با تلاشی که انجام دادیم، این مسیر با سرعت طی شد و ثبت سند این ورزشگاه‌ها انجام گرفت.

منتظر یارانه ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی کرونا   نباشید

پرداخت کمک ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی کرونا در چهارماهی که پیش‌بینی شده بود به پایان رسیده و هنوز خبری از تصمیم برای ادامه این پرداخت نیست؛ فعلا مشمولان منتظر دریافت در تیرماه نباشند. به گزارش ایسنا، از اسفندماه قرار بر این شد که به مدت چهار ماه برای جبران بخشی از آسیب ناشی از شیوع ویروس کرونا و هزینه‌های سنگین آن هر ماه مبلغی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان برای مشمولان واریز شود.

قیمت رسمی ماسک اعلام شد

به گفته دبیر ستاد مقابله با کرونای وزارت صمت بخش کارگاهی و گروه‌های جهادی مسوولیت تولید و تامین و توزیع این کالا را در سطح خرده‌فروشی برعهده گرفته‌اند و تولیدات صنعتی که بالغ بر ۶ میلیون عدد در روز است از طریق داروخانه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح کشور عرضه می‌شود. همچنین قیمت مصوب ماسک‌های صنعتی برای مصرف‌کننده ۱۳۰۰ تومان و برای ماسک‌های کارگاهی ۱۵۰۰ تومان تعیین شده است و در صورت بروز هرگونه تخلف افراد می‌توانند از طریق تلفن گویای ۱۲۴ شکایت خود را اعلام کنند تا از بازرسان سازمان حمایت و بازرسان سازمان‌های صمت استان‌ها به موارد رسیدگی کنند. دبیر ستاد مقابله با کرونا وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از موجودی ۱۸ تا ۳۰ میلیونی ماسک در کشور خبر داد و با بیان اینکه قیمت مصوب ماسک‌های صنعتی برای مصرف‌کننده ۱۳۰۰ تومان و برای ماسک‌های کارگاهی ۱۵۰۰ تومان تعیین شده، تصریح کرد: از حدود یک هفته پیش روند توزیع مواد اولیه به مراکز مختلف تولیدی باید به صورت روزانه در سامانه تجارت ثبت شود که با تعریف این فرآیند جلوی عرضه خارج از شبکه و حتی در مواردی که گزارش قاچاق ماسک شده بود نیز گرفته شده است.

۱۲ استان در منطقه  قرمز برق

خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، فارس، بوشهر، هرمزگان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، استان تهران، آذربایجان شرقی، اردبیل و کلانشهر اهواز و منطقه غرب مازندران هم اکنون به دلیل افزایش مصرف در منطقه قرمز قرار دارند. مدیرکل نظارت برتوزیع توانیر با اشاره به گرم شدم دمای هوا و افزایش مصرف برق، گفت: ساعت‌های پرفشاری در مدیریت پیک برق را پشت سر می‌گذرانیم به‌طوری که در حال حاضر ۱۲ استان در منطقه قرمز قرار دارند.

 

ارسال نظر