اخبار

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۹۸۲

پرداخت وام ۴ میلیونی به ۵۰۰ هزار بازنشسته    تامین  اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از تخصیص دو هزارمیلیارد تومان برای ارایه تسهیلات به بازنشستگان خبر داد و گفت: امسال به ۵۰۰ هزار نفر وام ۴ میلیون تومانی پرداخت می‌شود.مصطفی سالاری در خصوص پرداخت وام به بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در سال گذشته مجموع اعتباراتی که برای پرداخت وام به بازنشستگان در نظر گرفته شد ۲۰۰ میلیارد تومان بود اما امسال پیش‌بینی و تامین اعتبار کردیم که این مبلغ ۱۰ برابر سود یعنی به دو هزار میلیارد تومان اعتبار افزایش پیدا کند.وی افزود: البته افزایش اعتبار به این معنی نیست که اگر فردی سال گذشته ۳ میلیون تومان می‌گرفت امسال ۳۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کند، بلکه بر اساس پیشنهاد کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مبلغ وام به ۴ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند و تعداد نفراتی که تسهیلات می‌گیرند نیز بیشتر می‌شود.مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۰ هزار نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی وام و تسهیلات دریافت کردند اظهار داشت: امسال با اعتبار در نظر گرفته شده ۵۰۰ هزار نفر این وام را دریافت خواهند کرد.

رشد ۳۹ درصدی تولید گوشت قرمز در خرداد۹۹

 مرکز آمار اعلام کرد که در خرداد ماه کشتارگاه‌های رسمی ۳۰ هزار و ۴۰۰ تن گوشت قرمز تولید کردند و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد رشد داشت.نتایج آمارگیری از کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در خرداد ماه سال جاری از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد. مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در خرداد ١٣٩٩ با ماه مشابه ١٣٩٨، نشان‌دهنده افزایش ٣٩ درصدی مقدار تولید گوشت قرمز است.مقدار تولید گوشت در خرداد ١٣٩٩ نسبت به ماه مشابه سال ١٣٩٨ برای گوسفند و بره ۴۰ درصد، برای بز و بزغاله ٢۴ درصد، برای گاو و گوساله ٤١ درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش ٤٨ درصد، و برای شتر و بچه‌شتر ١٠ درصد افزایش داشته است.نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در خرداد ١٣٩٩ نسبت به اردیبهشت ۱۳۹۹ در حدود ۱.۵درصد کاهش داشته است.

تصویب کلیات مالیات  بر خانه‌های خالی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب کلیات طرح دو فوریتی مالیات بر خانه‌های خالی در جلسه امروز کمیسیون خبر داد.به گزارش خانه ملت، «محمدرضا پورابراهیمی داورانی» از تصویب کلیات طرح دو فوریتی اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم که درباره مالیات بر خانه‌های خالی است، در نشست روز سه‌شنبه این کمیسیون خبر داد.نمایندگان مجلس دو فوریت طرح اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم (مالیات بر خانه‌های خالی) را با ۱۱ تبصره تصویب کردند.

آیین‌نامه بازنشستگی پیش از موعد همسران و فرزندان شهدا

معاون اول رییس‌جمهور آیین‌نامه اجرایی قانون برنامه ششم توسعه در خصوص بازنشستگی پیش از موعد همسران و فرزندان شاغل شهدا را برای اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ کرد. به موجب آیین‌نامه مذکور، افراد مشمول در صورت دارا بودن حداقل (۲۲) سال سابقه خدمت قابل قبول و بدون شرط سنی، می‌توانند درخواست بازنشستگی خود را با استفاده از سنوات ارفاقی (حداکثر به مدت هشت سال) ارایه نمایند. در هر صورت، مجموع سنوات مذکور با احتساب سنوات ارفاقی باید حداقل ۳۰ سال باشد.

بنیاد برکت امسال 200 مرکز فرهنگی مذهبی می‌سازد

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در سال جاری 200 مرکز فرهنگی مذهبی را در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رساند. معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت با اعلام این خبر افزود: با افتتاح و آغاز به‌کار این 200 مرکز شامل مسجد، حسینیه، مصلی، خانه عالم و دارالقرآن، تعداد مراکز فرهنگی مذهبی بنیاد در کشور به 1400 مرکز می‌رسد. محمد مهجوری اظهار داشت: بنیاد برکت در سال 1398 نیز در ساخت و تکمیل 200 مرکز فرهنگی مذهبی مشارکت داشته است.  وی با اشاره به تعهد بنیاد برکت مبنی بر ساخت 1510 مرکز فرهنگی مذهبی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور تصریح کرد: بنیاد برکت برای ساخت این 1510 مرکز فرهنگی مذهبی 1550 میلیارد ریال اعتبار را پیش‌بینی و هزینه کرده است. معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت با تاکید بر اینکه این مراکز فرهنگی مذهبی در تمامی استان‌های کشور احداث شده یا در حال ساخت است، گفت: استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و مازندران به ترتیب دارای بیشترین سهم از پروژه‌های فرهنگی مذهبی بنیاد برکت هستند. مهجوری  تاکید کرد: توجه و رسیدگی به امور فرهنگی از دغدغه‌های همیشگی مقام معظم رهبری و جزو اولویت‌های مهم نظام و همچنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بوده است.

 

ارسال نظر