اخبار

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۹۴۴

واگذاری ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام دولت به تامین اجتماعی

مصوبه واگذاری سهام دولت به ارزش تقریبی ۳۲هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بابت رد دیون دولت با امضای معاون اول رییس‌جمهور، ابلاغ شد. هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۸ تیر ۱۳۹۹ مصوب کرد سهام دولت به ارزش تقریبی ۳۲ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بابت رد بخشی از دیون دولت به این سازمان واگذار شود. بر این اساس، سهام دولت در شرکت‌های مندرج در این مصوبه، پس از کسر سهام ترجیحی، از تاریخ این مصوبه توسط سازمان خصوصی‌سازی بابت رد بخشی از دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی به ارزش تقریبی ۳۲ هزار میلیارد ریال واگذار می‌شود. این مصوبه با امضای اسحاق جهانگیری برای اجرا ابلاغ شد. ‌ بر اساس ابلاغیه معاون اول رییس‌جمهور، مصوبه واگذاری سهام دولت به ارزش تقریبی 32 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بابت رد دیون دولت ابلاغ شد.بر این اساس، سهام دولت در شرکتهای دخانیات ایران، پتروشیمی دماوند، هپکو اراک، طلای زرشوران، آلومینیوم جنوب، توسعه گردشگری ایران، ماشین‌سازی تبریز و آلومینای ایران، پس از کسر سهام ترجیحی، از تاریخ این مصوبه توسط سازمان خصوصی‌سازی بابت رد بخشی از دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی به ارزش تقریبی 32 هزار میلیارد ریال واگذار می‌شود.

امکان اتمام ۸۱ پروژه ملی توسط قرارگاه خاتم

در نشست کمیسیون عمران مجلس، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) از امکان اتمام ۸۱ پروژه تأثیرگذار ملی توسط این قرارگاه تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.به گزارش تسنیم، در نشستی که به دعوت کمیسیون عمران مجلس برگزار شد، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) ضمن تشریح فعالیت‌های عمرانی این قرارگاه در سطح کشور گفت: در صورت مساعدت دولت و مجلس، امکان اتمام 81 پروژه تأثیرگذار ملی در حوزه عمرانی توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) تا پایان دولت دوازدهم وجود دارد. در این جلسه رییس کمیسیون عمران مجلس ضمن اعلام آمادگی نمایندگان و اعضای این کمیسیون برای هر گونه همکاری در این زمینه اظهار داشت: مجلس می‌تواند از ظرفیت‌های قانونی بودجه سال 1399 در خصوص تهاتر دارایی‌ها و اموال برای تأمین منابع مالی پروژه‌های مورد نظر استفاده کند.محمدرضا رضایی کوچی گفت: با اجرای این پروژه‌ها شاهد توسعه زیرساخت‌های کشور خواهیم بود و جهش مناسبی در این حوزه اتفاق خواهد افتاد.  عضو کمیسیون عمران مجلس نیز در خصوص این نشست اظهار داشت: امیدواریم قرارگاه بتواند با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌‌هایی که دارد یکسری پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام که تا برخی مراحل مختلفی پیش رفته‌اند را تا پایان این دولت به اتمام برساند. اقبال شاکری در ادامه به مساله تامین مسکن از سوی قرارگاه اشاره کرد و گفت: گرچه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) تاکنون به صورت انبوه وارد مبحث تأمین مسکن نشده است اما در خصوص راه‌های مختلف حضور و مشارکت قرارگاه در مساله تأمین مسکن هم در این جلسه بحث و گفت‌وگو شد. قرارگاه به عنوان یک مجموعه رسالت‌محور با توجه به توان و ظرفیتی که دارد، این امیدواری و اطمینان را ایجاد می‌کند که با وجود شرایط سخت و مشکلاتی که وجود دارد، بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور به خوبی برای اتمام پروژه‌های بزرگ و حتی آغاز پروژه‌های جدید حیاتی و اولویت‌دار از ظرفیت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) استفاده کنیم.

خریدار سهام دولتی از اپلیکیشن‌ پرداخت به بانک مراجعه کند

باتوجه به اینکه برخی از خریداران سهام دولتی که از طریق اپلیکیشن‌های پرداخت بانکی اقدام به خرید سهام کرده‌اند و با مشکل اضافه برداشت از حساب‌شان مواجه بودند، معاون وزیر اقتصاد در این زمینه با اعلام اینکه اکنون هیچ پول اضافه‌ای نزد صندوق ETF نیست، گفت: افرادی که از طریق اپلیکیشن‌های پرداخت، سهام دولتی خریده‌اند به بانک مراجعه کنند و پول خود را پس بگیرند. به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه برای خرید سهام دولتی می‌شود از سه طریق بانک، کارگزاری و اپلیکیشن‌های پرداخت بانکی اقدام کرد، در خرید اولین سهام، برخی از خریداران با مشکل اضافه برداشت مواجه شدند که معاون وزیر اقتصاد به افرادی که از بانک و کارگزاری سهام دولتی خریداری کرده بودند، گفت که برای برگشت پول‌ به حساب‌شان به بانک و کارگزاری خود مراجعه کنند.  اما در این بین، برخی از خریداران سهام دولتی هم هستند که به دلیل شیوع ویروس کرونا و اینکه مراجعه حضوری به بانک‌ها کمتر شود، شرایطی برای آنها فراهم شده بود تا متقاضیان این سهم بتوانند از طریق یکی از اپلیکیشن‌های پرداخت اقدام به خرید کنند که آنها هم مانند سایر خریداران با مشکل اضافه‌برداشت مواجه شدند.در پی طرح این موضوع، معاون وزیر اقتصاد به ایسنا توضیح داد: اکنون هیچ پول اضافه‌ای از مردم در صندوق ETF وجود ندارد و تمام اضافه برداشت‌ها به بانک‌ها و کارگزاری‌ها برگشت داده شده و از هر فرد در این صندوق تا سقف دو میلیون تومان موجود است.معمارنژاد اظهار کرد: افرادی که از اپلیکیشن‌های پرداخت بانکی سهام دولتی خریده‌اند به بانک مراجعه کنند. به عنوان مثال اپلیکیشن «آپ » زیرنظر بانک ملی است و خریداران سهام دولتی برای برگشت پول اضافه خود از این اپلیکیشن باید به این بانک مراجعه کنند. 

 

ارسال نظر