اخبار

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۸۳۷

سهام عدالت ۱۶ میلیون  و ۸۵۴  هزار تومان شد 

سامانه استعلام لحظه‌ای ارزش سهام عدالت به‌روز شد و ارزش سهام عدالت با ارزش اولیه ۵۳۲هزارتومانی به ۱۶ میلیون و ۸۵۴ هزار تومان رسید. در پی صدور دستور آزادسازی سهام عدالت، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با راه‌اندازی سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت اقدام به ارایه جزییات دارایی واقعی سهام عدالت مشمولان به‌تفکیک شرکت‌های بورسی و ارایه تعداد و ارزش هر سهم آنها کرد.

دلایل تاخیر در واریز وجه فروشندگان سهام عدالت

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی توضیحاتی را درمورد عدم واریز وجه حاصل از فروش سهام عدالت به ایسنا ارایه و اعلام کرد: اولویت نخست شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بانک‌ها و شبکه کارگزاری در فروش سهام عدالت، حفاظت و صیانت از دارایی‌های مشمولان سهام عدالت است تا از سوءاستفاده‌های احتمالی در این زمینه جلوگیری شود به‌طوری که هیچ فردی غیر از خود سهامدار، امکان سفارش‌گذاری برای فروش سهام را نداشته باشد. با توجه به اینکه مشمولان سهام عدالت به صورت حضوری و الکترونیکی در بازار سرمایه احراز هویت نشدند و تنها از طریق ارایه شماره شبای بانکی و تلفن همراه به نام خود فرد احراز هویت آنها انجام شده است، لذا هموطنان و مشمولانی که اطلاعات هویتی آنها با کوچک‌ترین مشکلی روبه‌رو بوده از مرحله سفارش‌گیری حذف شده‌اند. بنابراین سفارش فروش تعدادی از مشمولان سهام عدالت به دلیل نقایص فوق کنسل شده و سهام آنها اصلا به فروش نرفته تا پول آن را دریافت کنند، زیرا برای بانک، کارگزاری و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی باید مسجل شود که درخواست فروش سهام عدالت حتماً از سوی سهامداران وارد سامانه‌ها شده است نه شخص دیگر. این افراد باید با مراجعه به سامانه سهام عدالت یا با مراجعه به بانک یا کارگزار خود مشکل هویتی خود را برطرف و از اجرای سفارش فروش خود مطمئن شوند موضوع مهم دیگر این است که وجوه حاصل از فروش سهام عدالت باید به حساب خود فرد واریز شود. اما مواردی وجود دارد که شماره شبای بانکی تعدادی از مشمولان اشتباه، راکد یا مسدود بوده و به همین علت این وجوه به حساب آنها واریز نشده است و این افراد نیز باید اطلاعات بانکی خود را اصلاح کنند.

برنامه‌های بانک رفاه  در سال جهش تولید

اسماعیل للـه‌گانی مدیر عامل بانک رفاه در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد که پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی به منظور تحقق شعار «جهش تولید»، کمک به بهبود وضعیت سپرده‌های بانکی و بازار ارز از برنامه‌های این بانک در سال 99 است مدیرعامل بانک رفاه در مورد تاثیر کاهش سودهای بانکی بر میزان سپرده‌ها، گفت: سپرده‌های بانکی در بین بانک‌های مختلف کشور چرخش دارند و میزان این سپرده‌ها در شبکه بانکی کاهش پیدا نکرده و شبکه بانکی با منابعی که در اختیار دارد از بخش‌های مختلف حمایت می‌کند. وی با بیان اینکه بازار سرمایه به عنوان یک بازار موازی رونق پیدا می‌کند، افزود: در دنیا بخش زیادی از تامین مالی واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری‌ها توسط بازار سرمایه انجام می‌شود اما کشور ما عمدتاً بانک ‌محور بوده و از تسهیلات بانکی استفاده می‌کردیم. انتظار داریم با توسعه بازار سرمایه انتظار بخشی از تامین مالی پروژه‌ها از طریق بازار سرمایه انجام شود. مدیرعامل بانک رفاه در مورد نقش بانک‌ها در زمینه کاهش التهابات ارزی نیز توضیح داد: بانک‌ها با حمایت از واحدهای تولیدی مخصوصاً واحدهایی که در زمینه صادرات فعالیت می‌کنند، می‌توانند کمک کنند تا ارز بیشتری برای کشور تامین و صادرات بیشتری انجام شود. به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از صادرکنندگان نتوانستند صادرات انجام دهند و میزان ورودی ارز به صورت مقطعی کاهش پیدا کرد. اما با بهبود شرایط، وضعیت به حالت عادی برمی‌گردد و بانک مرکزی توان تامین ارزی کشور را خواهد داشت. للـه گانی با اشاره به «جهش تولید» به عنوان شعار سال، اظهار کرد: بانک رفاه در جهت تحقق این شعار، اقداماتی انجام داده است. از جمله اینکه برای پرداخت تسهیلات از بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط، اعتباری معادل پنج هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مشکل‌دار که نمی‌توانستند حقوق پرسنل و کارگران را پرداخت کنند هم، اعتباری در نظر گرفته شده که حدود سه هزار میلیارد ریال است. وی ادامه داد: برای تامین مالی صنایع پیشران کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است. همچنین تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی که مشمول تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ می‌شوند به میزان سه ‌هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه سه ‌هزار میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات به معرفی‌شدگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است که در قالب قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود، اظهار کرد: همچنین برای صاحبان کسب و کارها که به دلیل شیوع کرونا دچار مشکل شده‌اند، حدود سه‌ هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است. پرداخت تسهیلات حمایت از تولید برای واحدهای تولیدی که نیاز داشته باشند از این تسهیلات استفاده کنند پنج هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. در قالب طرح جهش مهر سلامت به پزشکان، پرستاران و کلیه کادر درمانی مراکز درمانی تسهیلات پرداخت می‌شود.

 

ارسال نظر