اخبار

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۷۲۱

سهام عدالت برای ۱۰میلیون جامانده

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: جاماندگان از سهام عدالت در کشور ۱۰میلیون نفر هستند. به گزارش تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی درباره جاماندگان سهام عدالت گفت: در این موضوع چند بخش را مدنظر قرار دادیم که اولین بخش شامل 52 میلیون نفری می‌شود که در زمان واگذاری سال‌های 85‌ــ‌84 اطلاعات آنها ثبت، اما گزارش نهایی توسط سازمان خصوصی‌سازی حدود 49 میلیون نفر اعلام شد، این در حالی است که حدود 2 میلیون نفر با اینکه دارای برگه سهام هستند در فهرست اطلاعات سامانه سهام عدالت نام و نشانی ندارند. او تعدادی از متولدین سال 85 به بعد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سازمان امور ایثارگران را دومین دسته از این فهرست عنوان کرد و ادامه داد: افرادی که در آن زمان جزو 6 دهک کم‌درآمد جامعه بودند بخش سوم از جاماندگان را تشکیل می‌دهند و همچنین کسانی که در شرایط کنونی وضعیت خانوار آنها ارزیابی شود می‌توانند مبنا در این بخش باشند. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره تعداد کلی جاماندگان سهام عدالت گفت: در بخش اول حدود 2 میلیون نفر و در بخش دوم حدود یک‌میلیون و 400 هزار نفر و درکل برآورد‌ها حدود 10 میلیون نفر است.براساس واگذاری‌هایی که در سال‌های 85‌ــ‌84 انجام شد قرار بر واگذاری مجموعه شرکت‌های مشمول سهام عدالت به‌صورت کامل به مردم بود.از مجموع 50 میلیون نفری که مشمول شدند حدود 6 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سازمان امور ایثارگران هستند.بقیه حدود 44 میلیون نفر از جمعیت کشور، دولت به‌جای اینکه یک‌میلیون تومان سهام به آنها بدهد.ما تلاش می‌کنیم تا 2 هفته آینده این طرح را از کمیسیون اقتصادی به صحن مجلس بیاوریم و با اولویت به عنوان اولین دستور جزو مصوبات صحن علنی داشته باشیم.

درخواست نانوایان برای افزایش ۴۰  درصدی قیمت

رییس اتحادیه نانوایان سنتی از درخواست افزایش قیمت نان به ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: با توجه به نرخ تورم و افزایش سایر هزینه‌ها خواستار افزایش ۳۰ الی ۴۰درصدی قیمت نان هستیم. بیژن نوروز مقدم در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص حل مشکل آرد تخصیصی به نانوایان اظهار داشت: همانطور که قبلا گفته شد، تا پیش از این درصد سبوس‌گیری آرد نانوایی‌های لواش و تافتون بین ١٥تا ١٨درصد و برای سنگکی‌ها ١٢ و ١٥ درصد بوده که نانوایان به انتخاب خود یکی یا مخلوط آن را دریافت می‌کردند.هنوز پیگیری‌های انجام شده برای حل این مشکل به نتیجه نرسیده و همه‌چیز در حد حرف است و‌در عمل تغییری ایجاد نشده است، تا موجب نارضایتی مردم و ضایعات بالای نان نشود. رییس اتحادیه نام سنتی در خصوص افزایش قیمت نان نیز گفت: در سال 98 بعد از 5 سال قیمت نان افزایش یافت و همان موقع قرار شد برای این مصوبه تاریخ انقضا تعیین کنند زیرا وقتی تاریخ انقضا نداشته باشد برای افزایش قیمت مجدد باید مدت‌ها پیگیری کنیم.

ارزش سهام عدالت ۱۵میلیون و ۵۴۳ هزار تومان شد

سامانه استعلام لحظه‌ای ارزش سهام عدالت به‌روز شد و ارزش سهام عدالت با ارزش اولیه ۵۳۲هزارتومانی به ۱۵میلیون و ۵۴۳هزار تومان رسید.به گزارش تسنیم، در پی صدور دستور آزادسازی سهام عدالت، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با راه‌اندازی سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت اقدام به ارایه جزئیات دارایی واقعی سهام عدالت مشمولان به‌تفکیک شرکت‌های بورسی و ارایه تعداد و ارزش هر سهم آنها کرد. بر اساس این گزارش کسانی که ارزش اولیه سهام عدالت آنها 532 هزار تومان است در پایان معاملات روز یکشنبه 15 تیر ارزش سهام عدالتشان به 15 میلیون و 543 هزار و 121 تومان رسیده است. این رقم در روز کاری 11 تیر 15 میلیون و 13هزار تومان گزارش شده بود که بر این اساس سود 440هزارتومانی طی 2 روز کاری عاید مشمولان سهام عدالت با ارزش اولیه 532هزارتومانی شده است.

 

ارسال نظر