گزارش درآمدهای غیرنفتی دولت به صورت شفاف ارایه شود

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۸۱۷

 نایب رییس اول مجلس خواستار ارایه گزارش شفاف درآمدهای غیرنفتی دولت شد. به گزارش ایسنا، سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی در جلسه علنی صبح دیروز (یکشنبه) مجلس و در جریان بررسی وضعیت اقتصادی کشور گفت: مجلس جدید انتظار دارد گزارش درآمدهای غیرنفتی دولت به صورت شفاف ارایه شود. همچنین با توجه به شرایط بین‌المللی و مشکلاتی که در داخل کشور وجود دارد دولت برنامه مدون خود را در مورد تامین درآمدهای پایدار به مجلس ارایه کند که مبتنی بر آینده فروشی و استقرار نیز نباشد؛ درآمدی که مبتنی بر فروش دارایی‌های دولت به صورت گسترده نباشد و در آن شفافیت وجود داشته باشد.

وی با اشاره به وجود ابهاماتی در عملکرد سازمان خصوصی‌سازی گفت: همچنین نگرانی از آینده بازار بورس وجود دارد که مبادا برای کسب درآمد و به نام کسب درآمد‌ اموال و دارایی‌ها با قیمت ارزان فروخته شود و عموم مردم به خصوص کسانی که غیرحرفه‌ای هستند دچار مشکل شوند.

نماینده مردم مشهد در مجلس با تاکید بر ضروت ساماندهی مالیات‌ها یادآور شد: در لایحه دولت هم معافیت‌ها افزایش پیدا کرده بود و هم مجلس معافیت‌ها را رشد داد که این نیازمند بازنگری است که باید با نگاه ایجاد شفافیت و کاهش معافیت اقدامی انجام شود. قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر ضرورت مبارزه با فساد خاطرنشان کرد: یکی از شعارهای اصلی مجلس یازدهم مبارزه با فساد و تحقق شفافیت اقتصادی است. انتظار داریم شاهد ارایه برنامه مدون در این زمینه باشیم و این موضوع به خصوص در سازمان خصوصی‌سازی و بورس و گمرک مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین گفت: با توجه به وضع تسهیلات‌دهی  همچنین شیوع کرونا و مبتلا شدن فعالان اقتصادی استمهال وام‌ها باید موردتوجه قرار گیرد.نایب رییس مجلس خواستار اجرای تبصره دو قانون بودجه سال ۹۹ شد و گفت: طبق این حکم ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت باید دراختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد اما چون این مبلغ تخصیص داده نشده بهانه‌ای برای عدم انجام وظیفه قانونی نسبت به بازنشستگان شده است لذا موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید تکلیفش برای مجلس روشن شود.

 

ارسال نظر