اخبار

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۶۲۰

راه‌اندازی درگاه مشاهده ارزش واقعی سهام عدالت

امکان مشاهده اطلاعات صورت وضعیت دارایی سهام عدالت برای سهامدارانی که قبلا روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده‌اند، فراهم شد. به گزارش تعادل، پس از نهم اردیبهشت ماه که مقام معظم رهبری ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت را صادر کردند، به مشمولان سهام عدالت فرصت داده شد که چنانچه قصد دارند روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند، تا پانزدهم خردادماه به آدرس اینترنتی

 www.samanese.ir مراجعه کنند. در این‌راستا، درگاه اینترنتی www.sahamedalat.ir به منظور مشاهده اطلاعات صورت وضعیت دارایی سهام عدالت برای سهامدارانی که قبلا روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده‌اند، توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه طراحی شده است. بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از امکان مشاهده ارزش واقعی سهام عدالت، تمدید انتخاب روش مستقیم و دو روش فروش ۳۰ درصد سهام را اعلام کرد. حسن فهیمی با اعلام اینکه امکان مشاهده ارزش واقعی سهام عدالت برای متقاضیان روش مستقیم و از طریق www.sahamedalat.ir فراهم و مهلت انتخاب روش مستقیم تا ۱۵ خرداد تمدید شده گفت: از روز شنبه هر فردی به‌طور مستقیم می‌تواند تک تک سهم شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت را مشاهده و در مجامع شرکت‌ها حضور یابد. وی افزود: به دو صورت امکان فروش سهام عدالت فراهم بوده و مشمولان می‌توانند با مراجعه به بانک یکجا ۳۰ درصد از سهام را بفروشند یا از روش مراجعه به کارگزاری‌ها و سایت منتخب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اقدام به فروش تک تک سهام کنند. برای فروش یکجا و ۳۰ درصدی هم تا ۱۳ خرداد فرصت مراجعه به بانک‌ها است. به گفته فهیمی، تفاوت فروش سهام در کارگزاری‌ها این است که افراد می‌توانند براساس قیمت روز، اقدام به فروش یا به سبد سهام اضافه کنند.

افزایش۵۰  درصدی حقوق مشروط به عدم ایجاد بار مالی 

با ابلاغ رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، افزایش ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم منوط به عدم ایجاد بار مالی جدید است.  به گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور، بر اساس بخشنامه محمدباقر نوبخت، اجرای افزایش تا ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برای شرکت‌های دولتی تابع قانون مدیریت خدمات کشوری منوط به عدم ایجاد بار مالی مازاد بر اعتبارات مصوب و تخصیص داده شده است. بر این اساس، این افزایش از محل کاهش سایر پرداخت‌های پرسنلی مانند اقلام رفاهی، اضافه کار و پاداش مجاز است.مسوولیت ایجاد هرگونه بار مالی جدید به عهده بالاترین مقام دستگاه و ذی‌حسابان خواهد بود.

۱۵ میلیارد تومان برای  مقابله  با آتش‌سوزی جنگل‌ها

 ۱۵ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات و خدمات پروازی به منظور اطفای حریق جنگل‌ها تخصیص یافت. به گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور، با توجه به افزایش گرمای هوا و بالا رفتن احتمال آتش سوزی جنگل‌های کشور با دستور «محمدباقر نوبخت» ۱۵ میلیارد تومان برای تأمین امکانات ضروری و تجهیزات مناسب و خدمات پروازی برای اطفای حریق هوایی جنگل‌ها و مراتع کشور در جهت پیشگیری از بروز حوادث پیش بینی نشده و کاهش روند آسیب‌پذیری پوشش جنگلی ایران تخصیص یافت.این اعتبار در اختیار سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور قرار می‌گیرد تا از طریق وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای تأمین خدمات پروازی و تجهیزات مناسب هزینه کند.

عملیات اجرایی ۴ پروژه  آب و برق در خراسان جنوبی

 چهار پروژه صنعت آب و برق با اعتبارهزار و ۲۲۶میلیارد تومان روز (شنبه) و در پنجمین هفته از پویش هرهفته_الف_ب_ایران در سال ۹۹ در سفر وزیر نیرو به استان خراسان جنوبی افتتاح و کلنگ‌زنی شد.  به گزارش وزارت نیرو (پاون)، در سفر روز شنبه رضا اردکانیان به استان خراسان جنوبی، سه پروژه سد «سیاهو»، آبرسانی به شهر «درمیان» و روستاهای منطقه و طرح‌های آبرسانی به ۱۵ روستای استان افتتاح و عملیات اجرایی نیروگاه بادی ۵۰مگاواتی منطقه «سربیشه» نیز کلنگ‌زنی شد.

 

ارسال نظر