اخبار

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۵۴۰

اعلام ساعت کار  کارکنان دولت از ۱۰ خردادماه

بر اساس بخشنامه ابلاغی سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه‌های اجرایی از دهم خردادماه ساعت کار کارمندان دولت از ساعت هفت و ۳۰ تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه تعیین شد. به گزارش سازمان اداری و استخدامی، بخشنامه ترتیبات اجرایی حضور کارمندان دولت براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از تاریخ ۱۰ خردادماه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. به موجب این بخشنامه، تمام دستگاه‌های اجرایی، مدیران و کارکنان موظفند کماکان در انجام فعالیت‌های خود پروتکل‌های بهداشتی کارکنان، محیط اداری، ارباب رجوع و تجمعات اداری را رعایت کنند و بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اجرای این پروتکل‌ها نظارت خواهند کرد. همچنین، دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن برنامه‌ریزی برای ارایه به‌موقع و سریع کلیه خدمات عمومی و ضروری حوزه مسوولیت خود ترتیبی اتخاذ کنند که در ارایه این خدمات به مردم و ارباب رجوع وقفه‌ای ایجاد نشود. همچنین برای تامین و ارتقای سطح ایمنی و بهداشت کارکنان و محیط کار، تمام ادارات موظفند فعالیت آشپزخانه‌ها و آبدارخانه‌های خود را تعطیل و از پذیرایی در جلسات و اتاق‌ها به صورت فردی و گروهی خودداری کنند.  در این بخشنامه آمده است که «صرف صبحانه و ناهار نیز به‌ صورت گروهی و فردی در سالن غذاخوری، سایر محل‌های عمومی اداره‌ها و اتاق کار کارکنان ممنوع است.» در متن این بخشنامه آمده است استفاده از خدمات دورکاری کارکنان صرفا در صورت امکان تامین زیرساخت‌های الکترونیکی لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی برای کارکنان دورکار و رعایت تصویب‌نامه شماره ۴۴۷۲۶.۷۶۴۸۱ (هفت تیر ۸۹) هیات وزیران و اصلاحات بعدی آن، مجاز خواهد بود. در استفاده از خدمات کارکنان به صورت دورکاری، «بانوان دارای فرزند خردسال» و «کارکنانی که در گروه‌های آسیب‌پذیر قرار می‌گیرند» در اولویت خواهند بود.این بخشنامه از تاریخ ۱۰ خردادماه لازم‌الاجرا است و با اجرای آن، بخشنامه ۱۹ فروردین که درباره دورکاری کارکنان دولت بود لغو می‌شود.

شرایط دورکاری کارکنان  اعلام شد

 با ابلاغ نحوه حضور تمامی کارکنان در محل کار، سازمان اداری و استخدامی شرایط دورکاری کارکنان را نیز اعلام کرد که طبق آن استفاده از خدمات دورکاری در صورت تامین زیرساخت‌های لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی برای ارایه خدمات از منزل به صورت الکترونیکی توسط کارکنان دور کار مجاز است.  به گزارش ایسنا، طی آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد که کارکنان باید به‌طور کامل در محل کار حضور داشته باشند، فقط ساعت کاری یک ساعت کمتر تعیین شد. براین اساس سازمان اداری و استخدامی نیز این موضوع را طی بخشنامه‌ای و با تعریف شرایط به دستگاه‌های اجرایی برای اجرا ابلاغ کرده است که طبق آن از ۱۰ خرداد ساعت کار روزانه دستگاه‌های اجرایی در تهران و استان‌ها از  30: 7 تا 30: 14 خواهد بود و کلیه کارکنان باید با رعایت الزامات سلامت محیط و کار در محیط اداری که توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده است، حاضر شوند. اما سازمان در این بخشنامه موضوع دورکاری کارکنان در شرایط کرونایی موجود را نیز به استناد مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۸۹ مورد تاکید قرار داده است که مجوز دور کاری کارکنان برای ارایه خدمات الکترونیک را صادر کرده بود. از این رو با ابلاغ سازمان استخدامی در بخشنامه ۱۳۹۹.۳.۷ استفاده از خدمات دور کاری کارکنان صرفا در صورت تامین زیرساخت‌های لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی برای ارایه خدمات در منزل به صورت الکترونیکی توسط کارکنان دور کار مجاز است. براین اساس تاکید شده که در استفاده از خدمات کارکنان به صورت دورکاری، بانوان دارای فرزند خردسال و کارکنانی که در گروه‌های آسیب‌پذیر قرار می‌گیرند، در اولویت خواهند بود.

انتخاب۲۷  درصدی  اختیار مستقیم سهام عدالت 

 حدود یک ماه از فرصتی که به مشمولان سهام عدالت برای تعیین تکلیف روش مدیریت سهام‌شان داده شده، گذشته و درحالی این فرصت تا یک هفته دیگر تمدید شده که تاکنون ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از حدود ۴۶ و نیم میلیون نفر مشمول در قید حیات، روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند. بر این اساس این ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر باید توجه داشته باشند که دیگر امکان بازگشت به روش غیرمستقیم را ندارند.

به گزارش ایسنا، نهم اردیبهشت بود که مقام معظم رهبری ابلاغیه «آزادسازی» سهام عدالت را صادر کردند. در این راستا از ۱۰ اردیبهشت ماه به مشمولان سهام عدالت فرصت داده شده تا چنانچه قصد دارند سهام خود را به صورت مستقیم مدیریت کنند، با مراجعه به سامانه سهام عدالت به نشانی SAMANESE.IR، مدیریت مستقیم را انتخاب کنند. مهلتی که برای مشمولان تعیین شده بود تا هشتم خردادماه بود اما شب گذشته سخنگوی آزادسازی سهام عدالت از تمدید این فرصت تا ساعت ۲۴ پانزدهم خردادماه به ایسنا خبر داد و تاکید کرد که سهامداران باید توجه داشته باشند چنانچه روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند امکان لغو آن و انتخاب روش غیرمستقیم را ندارند. به‌طور کلی حدود ۴۹ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۷۷۵ نفر مشمول سهام عدالت هستند که ۴۶ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۴۸۳ نفر در قید حیات هستند و طبق آخرین آماری که شب گذشته در اختیار ایسنا گذاشته شد، فقط ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند.

 

ارسال نظر