اخبار

۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۱۳۸

رهبری درپی شهادت جمعی از پرسنل نیروی دریایی ارتش پیام تسلیتی صادر کردند

خسارت فقدان جوانان صمیمی پرتلاش بزرگ و سنگین است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده معظم کل قوا در پیامی به امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش ضمن تسلیت شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریایی ارتش در حادثه دردناک شناور کنارک، صبر و تسلای خانواده‌های داغدار و شفای آسیب‌دیدگان این حادثه را از خداوند متعال مسالت کردند. متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است: 

« بسم ‌الله الرحمن الرحیم

امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

حادثه دردناک شناور کنارک که به شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریایی ارتش انجامیده برای اینجانب بسیار تلخ و تاسف‌آور است. گرچه کارکنان زحمتکش که در هنگام خدمتی دشوار و با افتخار جان باخته‌اند از پاداش و ثواب الهی برخوردارند ان‌شاءالله، ولی غم از دست دادن عزیزان برای خانواده‌های آنان و خسارت فقدان جوانان صمیمی پرتلاش برای نیرو بسی بزرگ و سنگین است. اینجانب به آن خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌کنم و صبر و تسلای آنان و شفای آسیب‌دیدگان را از خداوند مسالت می‌نمایم و از مسوولان ذی‌ربط می‌خواهم که ابعاد این حادثه را به درستی روشن کرده، ضمن شناسایی مقصران احتمالی، تدابیر لازم برای عدم تکرار چنین پیشامدهای  خسارت بار و تلخ را اتخاذ نمایند.»

سید علی خامنه‌ای

۲۳ اردیبهشت ماه 1399

 

واگذاری مسوولیت استقلال و پرسپولیس به وزارت اقتصاد 

کمیسیون ویژه حمایت از تولید داخلی و اصل ۴۴ قانون اساسی پیشنهاد کرد: برای جلوگیری از حاشیه و هجمه‌های وارده بر دولت توسط ورزش‌دوستان و به ویژه هواداران باشگاه‌های ورزشی شهرستانی، لازم است تا واگذاری هر دو باشگاه، مسوولیت هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال توسط هیات دولت از وزارت ورزش و جوانان گرفته شود و به وزارت اقتصادی و دارایی واگذار شود. «رحیم زارع» روز سه شنبه در نشست علنی مجلس با قرائت گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل (۴۴) قانون اساسی در مورد درآمدزایی و خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی گفت: تجربه خصوصی‌سازی در کشورهای مختلف جهان و داخل کشور نشان می‌دهد ‌رویکرد واحدی برای خصوصی‌سازی و کاهش تصدی‌گری دولت وجود ندارد و اجرای موفق این برنامه ‌تابع عوامل و شرایط متعددی بوده و الزام‌های خاصی دارد.

شرط افزایش ۵۰  درصدی امتیاز حقوق کارکنان

در سال جاری افزایش ۵۰ درصدی امتیاز حقوق کارکنان مشروط به عدم ایجاد بار مالی مازاد بر اعتبارات مصوب و تخصیص داده شده به دستگاه‌ها خواهد بود.به گزارش ایسنا، از پایان سال گذشته بود که سازمان برنامه و بودجه با پیش‌بینی بار مالی مجوز افزایش تا ۵۰ درصدی امتیاز کارکنان براساس قانون مدیریت خدمات کشوری را به دستگاه‌ها صادر کرد. اما آنچه در سال جاری از سوی نوبخت - رییس سازمان برنامه و بودجه - برای استفاده از این امتیاز قانونی مورد تاکید قرار گرفته این است که دستگاه‌ها باید اعتبار مورد نیاز ماهانه این افزایش امتیاز را با مدیریت منابع انجام دهد و مسوولیت ایجاد هرگونه بار مالی جدید به عهده همان دستگاه گذاشته شده است.این در حالی است که تاکید شده افزایش امتیاز فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر افزایش امتیازات تا ۵۰ درصد از محل صرفه‌جویی در هزینه، درآمدهای حاصل از فروش اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد یا سایر منابع پیشنهادی با تایید سازمان برنامه و بودجه باید انجام شود. این افزایش ۵۰ درصدی امتیاز حقوق کارکنان به تاکید قانون برنامه پنجم توسعه برای کاهش اختلاف حقوقی کارکنان بر می‌گردد؛ به‌طوری که در فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری امتیازاتی برای تعیین حقوق کارکنان مشخص شد که دستگاه‌ها بتوانند این امتیاز را تا ۵۰ درصد افزایش دهند.

آغاز ثبت‌نام کارفرمایان برای دریافت تسهیلات کرونایی 

کارفرمایانی که کسب‌وکار آنها به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب دیده می‌توانند از چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه برای دریافت تسهیلات کرونایی ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومانی در سامانه کارا ثبت‌نام کنند. از روز پنجشنبه هفته گذشته و به تدریج پیامک‌هایی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بیش از یک میلیون واحد اقتصادی به‌شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا ارسال شده که امروز ارسال این پیامک‌ها به پایان می‌رسد. کارفرمایان می‌توانند در صورت تمایل به دریافت تسهیلات به سامانه کارا مراجعه کرده و به تدریج اقدام به ثبت نام کنند. فرایند ثبت نام از متقاضیان با ورود کدملی آغاز شده و سپس از آنها اطلاعات فهرست تامین اجتماعی درخواست می‌شود. 

 

 

ارسال نظر