خبر

۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۹۰۴

اقلام جدید ممنوعه صادراتی برای مقابله با کرونا

گمرک ایران فهرست جدیدی از اقلام جدید ممنوعه صادراتی را برای مقابله با کرونا به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد. گمرک ایران با انتشار فهرستی، جدیدترین اقلام مشمول ممنوعیت صادرات از جمله تجهیزات پزشکی را برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد. این اقلام جدیدترین فهرستی است که از سوی سازمان غذا و دارو به گمرک جهت اجرا تا اطلاع ثانوی ابلاغ شده است. این اقلام شامل «تجهیزات مورد نیاز، ونتیلاتور مراقبت ویژه بزرگسالان، مانیتور علائم حیاتی پرتابل، مانیتور علائم حیاتی بدساید، مانیتور علائم حیاتی سانترال، پمپ سرنگ، پمپ سرم دستگاه رادیوگرافی موبایل دیجیتال، سی‌تی‌اسکن، دستگاه الکتروشوک دستی، سیژ‌پپ، بای‌پپ، ساکشن، نبولایزر اولتراسونیک، انواع فشارسنج، دستگاه لارینگوسکوپ، دستگاه الکتروکاردیوگرافی، تشک مواج، گوشی پزشکی، کپنوگراف، گان، ماسک سه لایه، ماسک N۹۵، لباس COVERALL، کاور سر، کاور کفش، دستگاه اکسیژن ساز، انواع تب سنج، انواع پالس اکسیمتر» است. به گزارش ایرنا، پس از شیوع کرونا در کشورهای جهان بسیاری از کشورها از جمله ایران صادرات مورد نیاز برای مقابله با این ویروس را ممنوع اعلام کردند.

هجوم به سمت بیت‌کوین

با شیوع ویروس کرونا در جهان و سقوط ارزش سهام‌های بین‌المللی، بیت‌کوین به عنوان اصلی‌ترین واحد پول مجازی جهان با سقوط ۴۰ درصدی ارزش مواجه شد و نشان داد که این واحد پول مجازی از نوسانات بازارهای اقتصادی جهان مصون نیست. اما موضوعی که در این بین بعد از شیوع ویروس کرونا در بحث محدود شدن نقل و انتقال ارز کاغذی به وجود آمد این سوال را مطرح کرد که آیا فعالان حوزه‌های ارز کاغذی و بورس به سمت رمزارزها گرایش پیدا می‌کنند؟ امیرحسین راد بنیانگذار اپلیکیشن نوبیتکس که آن را می‌توان صرافی ارزهای دیجیتال نامید، در گفت‌وگو با سایت فدراسیون فاوا عنوان کرد: در طول چند وقت اخیر با حجم زیادی از کاربران مواجه شدیم؛ به گونه‌ای که سایت با اختلال روبرو شد و مجبور شدیم اپ را از دسترس خارج کنیم و کاربران تنها در داخل سایت به فعالیت بپردازند. چرا که اپلیکیشن بار زیادی از منابع ما را دربر می‌گرفت. ولی اینکه بخواهیم این موضوع را مرتبط با شیوع کرونا بدانیم یا صرفا یک همزمانی تصادفی، در این خصوص نمی‌توان یک نتیجه‌گیری قطعی انجام داد. زیرا با گسترش ویروس کرونا قیمت بیت‌کوین در یک شبانه‌روز به ناگاه ۴۰ درصد افت قیمت داشت‌ که این موضوع به شکل غیرمستقیم متاثر از کرونا است و همین افت قیمت باعث شد که خریداران برای خرید هجوم بیاورند. وقتی میزان خریداران زیاد می‌شود، قیمت واقعی بیت‌کوین از قیمت معامله شده کمتر است و خریدار مجبور می‌شود بهای بیشتری برای خرید پرداخت کند. چرا که در این شرایط یک‌سری فروشنده محدود وجود دارد و به ناگاه ممکن است قیمت بیت‌کوین در بازار ایران ۱۰ درصد بیش از ارزش جهانی آن معامله می‌شود.

ادامه نهضت ساخت داخل و توسعه صادراتی در سال ۹۹

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مهم‌ترین جهت‌گیری برنامه‌های این وزارتخانه در سال «جهش تولید»، ادامه نهضت ساخت داخل، توسعه صادراتی، تمرکز بر صنایع پیشران و هدایت سرمایه‌های مردمی به سوی تولید است. به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی در جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی افزود: برنامه‌های این وزارتخانه در سال ۹۹ در هفت محور اصلی و ۴۰ پروژه عملیاتی تدوین شده که به زودی ابلاغ خواهد شد. این مقام مسوول اظهار داشت: در تدوین برنامه از صاحب‌نظران، اقتصاددانان، تشکل‌های تخصصی و انجمن‌ها نظرخواهی انجام شده است. وی ادامه داد: در این برنامه، شرایط موجود اقتصادی کشور و الزامات تحقق آن دیده شده و تلاش می‌کنیم تا قبل از پایان فروردین ماه آن را نهایی و به‌طور رسمی ابلاغ کنیم.

 

ارسال نظر