روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۷۸۸

  تعیین معین‌های استان‌ها در مقابله با کرونا

معاون اول رییس‌جمهور به منظور افزایش توان استان‌ها در مقابله با کرونا و تسریع در مشارکت همه‌جانبه دولت در مقابله با این اپیدمی طی احکام جداگانه‌ای اعضای دولت که پیش از این به عنوان جانشینان رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی منصوب شده بودند را به عنوان معین در استان‌های اعلام شده به آنها تعیین کرد. در این احکام که دیروز به اعضای دولت ابلاغ شد، آمده است: با همکاری تمامی دستگاه‌های ملی و استانی تا زمان مهار این اپیدمی و اعلام وضعیت عادی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا با استاندار و سایر مدیران ارشد استان به‌طور موثر و منظم در ارتباط بوده و مشکلات اساسی هر استان را به ستاد ملی یاد شده منعکس و در جهت رفع آنها به‌طور جدی پیگیری و اقدام کنید. معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرده است: در اجرای این حکم کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند همکاری لازم را با جانشینان رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و معین استان‌های ذی ربط معمول کند.

   مشکلات ایران را مشکلات خودمان می‌دانیم؛خبرآنلاین|

چین بار دیگر از ایران برای مقابله با کرونا حمایت کرد. سفارت چین در اوگاندا در توییتر خود درباره ارسال محموله کمک‌های چین به ایران برای مقابله با شیوع کرونا، نوشت: اپیدمی، دشمن مشترک جهان است. در جهان به هم متصل فعلی، هیچ کشوری نمی‌تواند امنیت کامل را به تنهایی کسب کند. چین گرفتاری و مشکلات ایران را گرفتاری و مشکلات خود می‌داند. ما برای کمک به اوگاندا نیز آماده هستیم.

   کمک ۱۰ میلیون دلاری کویت به ایران برای مقابله با کرونا؛پاد|

وزیر امور خارجه کویت از کمک انسان‌دوستانه ۱۰ میلیون دلاری این کشور به ایران برای مقابله با کرونا خبر داد. «شیخ احمد ناصر الجابر الصباح» وزیر امور خارجه کویت دیروز در گفت‌وگوی تلفنی با «محمد جواد ظریف» ضمن اعلام همبستگی با دولت و ملت ایران در مبارزه با شیوع کرونا از کمک انسان‌دوستانه ۱۰ میلیون دلاری کویت به ایران برای مقابله با کرونا خبر داد. در این گفت‌وگو وزیر امور خارجه ضمن قدردانی از دولت و ملت کویت، مبارزه با کرونا را مساله‌ای جهانی و مستلزم همکاری منطقه‌ای و جهانی دانست. ظریف با تقبیح تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی امریکا علیه ملت ایران از کویت خواست در پویش جهانی برای توقف و بی‌توجهی به این تحریم‌های غیر انسانی مشارکت فعال کند. تاکنون چین، ازبکستان، ترکیه، امارات، آلمان، فرانسه و انگلیس، ژاپن، قطر، جمهوری آذربایجان و روسیه و همچنین سازمان جهانی بهداشت و یونیسف برای مقابله با شیوع کرونا به ایران کمک‌های انسان‌دوستانه مادی و غیرمادی کرده‌اند.

  با اقدام خودسرانه حرمت‌شکنان برخورد شود؛ایسنا|

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم حرمت شکنی به حرم حضرت معصومه(س) و حرم امام رضا(ع) را اقدامی خودسرانه و خلاف همه موازین خواند و گفت: چطور این افراد به خودشان جرأت توهین و جسارت را می‌دهند که درب مکان‌های مقدس را بشکنند. باید جلوی این ناهنجاری‌ها و خودسری‌ها را گرفت. علاءالدین بروجردی در ادامه گفت: اگر کسی حتی کمترین دقت نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری داشته باشد متوجه می‌شود که ایشان تأکید کردند باید تصمیمات ستاد مقابله با کرونا با دقت اجرا شود. هدف اصلی هم جلوگیری از انتقال این ویروس خطرناک به دیگر افراد و مقابله با ابتلای تعداد بیشتری از مردم است.

  محدودیت صدور ویزا برای ایرانیان توسط سفارت  انگلیس؛ایلنا|

صدور ویزا برای ایرانیان توسط انگلیس محدود شد. پایگاه سفارت انگلیس در تهران، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: صدور ویزا برای اتباع ایرانی توسط انگلیس محدود شده است. در ادامه بیانیه این سفارت آمده است: تغییرات موقتی در ارایه ویزا به ایرانیان به دلیل شیوع کرونا صورت گرفته است. سفارت انگلیس در تهران تاکید کرد: این تغییر موقتی است و با برداشتن محدودیت‌های پروازی این خدمات به حالت قبل باز می‌گردد. البته این محدودیت‌ها برای ایرانیان داخل کشور ایران است و سایر ایرانیان در نقاط دیگر جهان می‌توانند مانند سابق روال اخذ ویزا را طی کنند.

 

ارسال نظر