روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۴۲۳

    بسته‌های جدید حمایتی به سه میلیون خانوار ایرانی داده می‌شود؛مهر|

با دستور رییس‌جمهور سه بسته حمایتی در اختیار اقشار کم‌برخورداری که کسب و کار آنان در آستانه سال نو خسارت جدی دیده‌اند، قرار می‌گیرد. رییس‌جمهور پس از دریافت گزارش کارگروه مدیریت آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا از اقشار کم درآمد و صاحبان کسب و کارهایی که بر اثر شیوع این بیماری دچار آسیب و لطمه شده‌اند، دستور داد سه بسته حمایتی در اختیار «اقشار کم‌برخورداری که کسب و کار آنان در آستانه سال نو، لطمه و خسارت جدی دیده‌اند»، قرار گیرد.برآورد می‌شود سه میلیون خانوار ایرانی مشمول دریافت این بسته‌های حمایتی شوند. براساس دستور روحانی به سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نخستین بسته حمایتی تا پیش از پایان اسفندماه در اختیار افراد مشمول قرار می‌گیرد که با کمک بانک اطلاعات ایرانیان شناسایی یا ثبت نام شده‌اند.دو بسته حمایتی دیگر نیز در ابتدای سال آتی، در اختیار مشمولان این طرح قرار خواهد گرفت.سازمان برنامه و بودجه نیز با دستور رییس‌جمهور، موظف به تأمین اعتبار این بسته حمایتی شده است.

    مسافران ورودی به کرواسی از مبداء ایران قرنطینه اجباری می‌شوند؛ایرنا|

سفارت ایران در زاگرب از تصمیمات جدید و تدابیر دولت کرواسی برای کاهش شیوع بیماری کرونا خبر داد و اعلام کرد افرادی که از مبدا ایران به این کشور سفر کنند، به مدت ۱۴ روز در قرنطینه اجباری درمانی قرار می‌گیرند. سفارت ایران در کرواسی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: وزارت خارجه و امور اروپایی جمهوری کرواسی دیروز با ارسال یادداشتی به تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک، کنسولگری‌ها و دفاتر خارجی مستقر در کرواسی، تصمیمات جدید و تشدید تدابیر برای کاهش شیوع بیماری ویروس کووید ۱۹ (کرونا) را اعلام کرد.

    اشتراک بین ترور سردار سلیمانی و ادعای حمله به پایگاه التاجی؛تعادل|

دبیر شورای امنیت ملی تاکید کرد: به نظر می‌رسد اشتراکاتی میان اجرای طرح ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی و ادعای امریکا مبنی بر حمله موشکی به پایگاه التاجی در بغداد وجود داشته باشد.«علی شمخانی» در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «در سفر به عراق از مسوولان این کشور خواستم که دنباله‌های داخلی عملیات ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی را شناسایی و معرفی کنند. به نظر می‌رسد اشتراکاتی میان اجرای طرح ترور و ادعای امریکا مبنی بر حمله موشکی به پایگاه التاجی در بغداد وجود داشته باشد.»وزارت دفاع امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به حملات راکتی به اردوگاه التاجی در شمال بغداد، نیروهای نظامی امریکا به پایگاه‌های حزب‌الله عراق در شمال این کشور حملاتی را انجام داده است.

 

ارسال نظر