روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۳۳۶

  سرپرست باشگاه پرسپولیس عضو حزب اعتماد ملی نیست؛  اعتمادآنلاین|

رییس کمیته روابط عمومی و تبلیغات حزب اعتماد ملی گفت: بر خلاف خبرهایی که با اهداف خاص در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی منتشر شده، آقای رسول‌پناه که به‌تازگی سرپرست باشگاه پرسپولیس شده، عضو حزب اعتماد ملی نیست. مهران فرجی توضیح داد: در خبرهای منتشرشده آمده که آقای رسول‌پناه عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است، در صورتی که دکتر رسول‌پناه در سال‌های قبل عضو حزب بوده و در دوره اخیر نیز نه‌تنها عضو شورای مرکزی نبوده بلکه عضو عادی حزب نیز نبوده و اخیرا به عضویت حزب جمهوریت درآمده است.

وی افزود: همچنین جناب آقای سلطانی‌فر، وزیر محترم ورزش و جوانان نیز مدت‌هاست در حزب اعتماد ملی عضویت ندارند.

  نماز جمعه این هفته در مراکز استان‌ها برگزار نمی‌شود؛ مهر |

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا نماز جمعه این هفته در تمامی مراکز استان‌های کشور تعطیل است و برگزار نمی‌شود. حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری دیروز در گفت‌وگویی درباره برگزاری نماز جمعه ۲۳ اسفندماه در کشور گفت: پیرو ابلاغیه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و مذاکره با وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، نمازجمعه 23/۱۲/98 در مراکز استان‌ها برگزار نخواهد شد. وی افزود: برگزاری نماز جمعه در سایر شهرستان‌ها مطابق روال هفته گذشته، منوط به جمع‌بندی و تصمیم‌گیری کمیته استانی تعیین شده، با محوریت نمایندگان ولی فقیه در مراکز استان‌ها است. ستاد نمازجمعه تهران هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حسب تصمیم ابلاغ شده به این ستاد، به دلیل ملاحظات بهداشتی مربوط به شرایط اخیر کشور، نماز جمعه این هفته در تهران برگزار نمی‌شود؛ بنابراین نمازگزاران به مصلی امام خمینی(ره) مراجعه نکنند. بر اساس این اطلاعیه در مورد جمعه‌های بعد متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود.

  اطلاعیه دادستان کل کشور درباره اعلام آمار مربوط به کرونا؛ میزان |

دادستان کل کشور در رابطه با اعلام آمار و ارقام در خصوص بیماری کرونا از سوی افراد غیرمسوول اطلاعیه‌ای صادر کرد که در بخش‌هایی از آن آمده است: با توجه به برخی اظهارات و نقل قول‌های غیرمسوولانه و بعضا مغایر واقعیت روزهای اخیر توسط تعدادی از مدیران و مسوولان و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی در بخش‌های دولتی و عمومی، در محافل و نشست‌های مختلف رسمی و اداری و نیز انتشار این‌گونه مطالب در رسانه‌های عمومی و سایر رسانه‌های مکتوب، دیداری، شنیداری و شبکه‌های اجتماعی نسبت به آمار مرتبط با بیماری کرونا که موجب تشویش اذهان عمومی، برهم زدن امنیت روانی جامعه، تزلزل آفرینی در اعتماد و انسجام اجتماعی و اخلال در فرآیند ارایه خدمت در نظام سلامت و سایر عرصه‌های مدیریتی کشور شود، به‌موجب قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) عملی مجرمانه و مستوجب تعقیب قضایی و مجازات است، تبعات نگران‌کننده‌ای را به‌دنبال دارد. در ادامه این اطلاعیه تاکید شده: با توجه به مراتب مذکور، در این شرایط از آحاد مردم فهیم، دلسوز و هوشمند جامعه انتظار می‌رود، ضمن توجه موکد به توصیه‌ها و تدابیر دلسوزانه مسوولان و کارکنان ایثارگر نظام سلامت کشور، با همدلی و همیاری بیشتر و ارتقاء و ترویج حس تعاون و نوع دوستی، دست اندرکاران و جهادگران این عرصه را مورد حمایت و پشتیبانی جدی قرار دهند و با کسانی که با بی‌توجهی یا عامدانه، زمینه ایجاد ناامنی روانی در جامعه را فراهم می‌کنند، از جمله بیگانگان خائن به عزت و شرف ملت عزیز همراهی نداشته باشند.

  مهلت روادید ایرانیان در ایتالیا ۶۰ روز تمدید شد؛ ایرنا |

سفارت ایران در رم اعلام کرد: گردشگران ایرانی تا ۶۰ روز بعد از اتمام مهلت روادید خود مشکلی برای حضور در خاک ایتالیا نخواهند داشت. سفارت ایران در ایتالیا دیروز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس مصوبه اخیر دولت ایتالیا در خصوص مدیریت بحران کرونا، کلیه اتباع خارجی که در حال حاضر در ایتالیا حضور دارند، تا ۶۰ روز پس از انقضای روادید شامل قانون اخراج از ایتالیا نمی‌شوند. بنابراین گردشگران ایرانی نیز تنها تا ۶۰ روز بعد از اتمام مهلت روادید خود مشکلی برای حضور در خاک ایتالیا نخواهند داشت. همچنین دولت ایتالیا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: «هیچ کس حق خروج از محل سکونتش را ندارد مگر به سه دلیل: کار، سلامت و تهیه غذا. هیچ کس حق بیرون رفتن به دلایل دیگر را ندارد. پلیس حق دارد شما را متوقف کرده و مورد سوال قرار دهد و اگر شما نتوانید دلیل خروجتان را نشان دهید باید ۲۰۰ یورو بپردازید و اگر خارج از محدوده سکونتتان باشید به زندان می‌روید. »

  چین به همراهی با ایران ادامه می‌دهد؛ ایلنا |

دیپلمات چینی بر تداوم همراهی چین با ایران در مقابله با کرونا تاکید کرد. به گزارش شینهوآ، «لیو هوآ» دیپلمات ارشد در مورد ایران گفت: تحریم‌های یکجانبه‌ای که علیه ایران اعمال شده‌ تأثیر منفی بر زندگی مردم ایران داشته، سازمان ملل و دیگر سازمان‌ها هم در ارایه کمک‌های بشردوستانه به ایران محدود شده‌اند. وی در ادامه گفت: چین در حد توان خود با تامین کیت‌ و دیگر ابزارهای مورد نیاز و اعزام تیمی از کارشناسان داوطلب برای کمک به مقابله با این اپیدمی تلاش کرده و این همراهی را ادامه می‌دهد.

 

ارسال نظر