روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۱۶۴

  استفتادرباره نگرانی از کرونا و ثبت‌نام حج تمتع 99؛ فارس|

نام‌نویسی حج تمتع ۹۹ در حال انجام است، اما برخی با توجه به شایعه‌پراکنی رسانه‌های بیگانه، از ترس کرونا نام‌نویسی برای تشرف به حج تمتع ۹۹ را به سال‌های بعد موکول کرده‌اند که به منظور سهولت در نام‌نویسی زائران و جلوگیری از نگرانی برای تشرف به حج تمتع، از دفتر مقام معظم رهبری استفتاء انجام شد تا مشخص شود که در صورت نگرانی از کرونا و نامشخص بودن زمان مهار آن، آیا ثبت‌نام برای افرادی که دارای استطاعت مالی و توان بدنی هستند، در این شرایط وجوب شرعی دارد یا خیر؟پاسخ دفتر مقام معظم رهبری به شرح ذیل است: «تا وقتی از طرف نهادهای مسوول منعی اعلام نشده در صورت استطاعت باید برای انجام این فریضه مهم الهی اقدام نمایید.»

  وزارت دفاع آماده راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در همه نقاط کشور است؛  ارتش‌نیوز|

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از آمادگی این نیرو برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در همه نقاط کشور خبر داد. سرتیپ نوذر نعمتی دیروز اظهار داشت: هموطنان باید بدانند که رسانه‌های معاند و برخی‌ها در فضای مجازی به دنبال ایجاد رعب و وحشت در جامعه هستند؛ لذا از مردم می‌خواهیم به این موضوعات توجهی نداشته باشند و اطلاعات خود را از طریق مراجع رسمی دریافت کنند. نیروی زمینی ارتش با گستردگی خود در سطح کشور و بهره‌گیری از تجهیزات و توانمندی نیروی انسانی، خود را در خط مقدم مقابله و مبارزه با این ویروس می‌داند و نیروهای ما امروز با به‌کارگیری تجهیزات لازم، کار ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری را انجام می‌دهد. خوشبختانه با کارهای پیشگیرانه و اقدامات درمانی تا به امروز مورد مثبتی از ویروس کرونا در میان کارکنان پایور و وظیفه خود نداشته‌ایم و این خودش جوابی است به کسانی که به دنبال ایجاد حاشیه و شایعه‌سازی هستند. او افزود: نیروی زمینی ارتش این آمادگی را دارد که در صورت نیاز در استان‌های دیگر هم بیمارستان صحرایی راه‌اندازی کند.

  بررسی احتمال حمله بیولوژیک امریکا در مساله کرونا  ؛ ایسنا|

سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا در ستاد کل نیروهای مسلح به احتمال حمله بیولوژیک امریکا از طریق انتشار ویروس کرونا اشاره و تاکید کرد: در این باره برخی شواهد و احتمالات وجود دارد که باید بر اساس آنها قضاوت کرد. همه ما می‌دانیم که امریکا در برخی کشورها آزمایشگاه‌هایی دارد که درباره انواع ویروس‌ها آزمایش‌های بیولوژیک و مهندسی ژنتیک انجام می‌دهد. قبلاً هم سابقه داشته که امریکا از این ویروس‌ها به عنوان سلاح استفاده کرده باشد و از آنجا که این ویروس، ویروسی جدید است ممکن است در همین آزمایشگاه‌ها ایجاد شده باشد البته هنوز به‌طور قطعی نمی‌توان گفت اما به عنوان یک احتمال می‌تواند مطرح باشد. این احتمال را بررسی و اگر به نتیجه قطعی برسیم اعلام خواهیم کرد. سردار عراقی‌زاده با اشاره به تناقضات رفتاری امریکا گفت: واقعیت این است که امریکا از تمام ظرفیت‌ها و امکانات و نیز ایادی خودش در دیگر کشورها استفاده کرده و تحریمی سخت و دشوار را ضد مردم ایران طراحی و اجرا کرده است. روز به روز هم در حال تشدید فشار بر ایران است به‌گونه‌ای که در زمینه مبادلات پولی و بانکی نمی‌توانیم با پرداخت هزینه‌ها، برای واردات دارو اقدام کنیم. بنابراین به‌رغم شعارهایی که می‌دهند، واقعیت چیز دیگری است.

      «محمدرضاراه‌چمنی» درگذشت؛خبرآنلاین|

محمدرضا راه چمنی دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی روز دوشنبه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ۶۴ سالگی در بیمارستان مسیح دانشوری درگذشت. راه چمنی موسس حزب همبستگی و نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود.وی نماینده ادوار دوم تا پنجم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سبزوار بود و در سال‌های ۸۰ تا ۸۴ ریاست سازمان بهزیستی کل کشور را برعهده داشت. راه چمنی همچنین مدیرمسوول روزنامه اسرار و دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی بود.

  ایران با آژانس همکاری کند؛ ایلنا|

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران خواست تا با آژانس همکاری کند. رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام درباره ایران گفت: آژانس سوالاتی در خصوص وجود فعالیت‌ها و موارد هسته‌ای اعلام نشده از سوی ایران در 3 منطقه‌ای که تاکنون ایران آنها را اعلام نکرده، دارد. آژانس می‌خواهد به این مکان‌ها دسترسی داشته باشد اما ایران اجازه بازدید از آنها را نداده و تاکنون در این راستا گفت‌وگویی انجام نشده است. وی افزود: من از ایران می‌خواهم هرچه سریع‌تر با آژانس، از طریق ارایه امکان دسترسی به مکان‌های مورد نظر آژانس همکاری کند.

  تمدید «عدم الزام ثبت اثر انگشت» ؛ میزان|

معاون منابع انسانی قوه قضاییه طی بخشنامه‌ای تمدید «الزامی نبودن ثبت اثر انگشت» را ابلاغ کرد. در بخشنامه ابلاغی از سوی حجت‌الاسلام علی‌رضا امینی اشاره شده است که به منظور پیشگیری از هرگونه مشکلات احتمالی ناشی از شیوع بیماری‌های واگیردار، تا اطلاع ثانوی ثبت اثر انگشت الزامی نبوده و همکاران محترم می‌توانند از طریق فرآیند اصلاح تردد در سامانه راهکار سازمانی ورود و خروج خود را ثبت نمایند. براساس این گزارش، ششم اسفندماه در بخشنامه ابلاغی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا امینی اشاره شده بود که به منظور پیشگیری از هرگونه مشکلات احتمالی ناشی از شیوع بیماری‌های واگیردار، به مدت دو هفته تا تاریخ 1398/12/17 ثبت اثر انگشت الزامی نیست که این تاریخ مجددا تمدید شد.

 

ارسال نظر