روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۹۰۰

   مشاور رییس قوه قضاییه درگذشت؛ ایسنا|

احمد تویسرکانی مشاور رییس قوه قضاییه درگذشت. گفته می‌شود احمد تویسرکانی سابقه بیماری داشته و در بیمارستان بقیه‌الله بستری بوده و شب گذشته‌ دار فانی را وداع گفته است. وی در زمان ریاست صادق آملی‌لاریجانی بر قوه قضاییه، رییس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بود. پس از انتصاب خداییان به عنوان رییس جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تویسرکانی به عنوان مشاور سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه منصوب شد. اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه درگذشت احمد تویسرکانی بر اثر ابتلا به کرونا بوده است.

 جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی

با حضور سران قوا برگزار شد؛ پاد|

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا در محل نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد. جلسه‌ای که در آن چهره‌هایی مانند رییس‌جمهوری، رییس مجلس دهم، رییس قوه قضاییه، سخنگوی دولت، همتی رییس کل بانک مرکزی، نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری، محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه و الیاس حضرتی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس دهم نیز در این جلسه حاضر شدند. در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه آخرین تحولات اقتصادی و نیز بودجه مورد بررسی قرار گرفت. رییس سازمان برنامه و بودجه گزارشی را از وضعیت تحقق منابع و مصارف پیش‌بینی شده بودجه 1398 و اقدامات لازم در ماه پایانی سال در خصوص مصارف ضروری، به شورای عالی ارایه کرد. شورا پس از بحث و بررسی به منظور فراهم شدن امکان پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت و سایر پرداخت‌های اجتناب‌ناپذیر، تصمیمات لازم را جهت تأمین منابع مورد نیاز برای مصارف فوق اتخاذ کرد. در ادامه رییس کل بانک مرکزی گزارشی را از عملکرد مصوبات شورا در خصوص مدیریت بازار ارز ارایه نمود و پس از بحث و بررسی، شورای عالی مصوبات پیشینی در جهت ایجاد تعادل در بازار ارز، حمایت و تشویق از صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی را مورد تأکید قرار داد.همچنین رییس کل بانک مرکزی گزارشی از عملکرد مصوبات شورای عالی در خصوص اصلاح نظام بانکی ارایه نمود.

   روحانی، درگذشت مادر شهیدان فهمیده را تسلیت گفت؛پاد|

رییس‌جمهوری در پیامی درگذشت مادر گرامی شهیدان والامقام حسین و داود فهمیده را تسلیت گفت. روحانی در این پیام نوشت: این مادر فداکار که همواره شکرگزار تقدیم فرزندان خود به انقلاب و اسلام بود و امام خمینی (ره) فرزند شجاع او را «رهبر ما» دانست، بی‌تردید الگوی ماندگار همه مادران ایران زمین بوده و همچون تصویری درخشان در صفحات تاریخ این مرز و بوم خواهد ماند. رییس‌جمهوری افزود: درگذشت‌ام الشهداء مرحومه حاجیه خانم کریمی، مادر شهیدان والامقام حسین و داود فهمیده، موجب تأثر و تألم خاطر شد. اینجانب این ضایعه را به عموم مردم ایران به ویژه مردم شهیدپرور استان البرز و خانواده محترم این فقیده سعیده تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند بزرگ برای آن سفر کرده رحمت واسعه الهی و همنشینی با فرزندان شهیدش و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

   توییت ظریف درباره فجایع هند

رسانه‌های هندی ادعا کردند که وزارت امورخارجه این کشور سفیر ایران در دهلی را به دلیل توئیت ظریف احضار کرده است. روزنامه هندوستان تایمز ادعا کرد که وزارت امورخارجه هند روز سه‌شنبه در واکنش به توئیت شب گذشته محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران درباره خشونت‌ها علیه مسلمانان در هند، سفیر تهران در دهلی را احضار کرده است.هندوستان تایمز در ادامه به نقل از منابع آگاه از موضوع ادعا کرده است که به سفیر ایران گفته شده، «اظهارات وزیرامورخارجه کشورتان کاملا غیرقابل‌قبول و نامطلوب بوده است.»محمدجواد ظریف دوشنبه‌شب در پیامی در توییتر خود خشونت‌های سازمان یافته علیه مسلمانان هند را محکوم کرد.وزیر امور خارجه کشورمان در پیام خود نوشت: ایران موج خشونت سازمان یافته علیه مسلمانان هند را محکوم می‌کند. ایران، قرن‌ها دوست هند بوده است. از مقامات هند می‌خواهیم که رفاه «همه» هندی‌ها را تضمین کنند و اجازه ندهند این آدم‌کشی بی‌معنا ادامه یابد. مسیر پیش رو باید بر اساس گفت‌وگو و حاکمیت قانون باشد.

   مراسم‌های مذهبی ارامنه محدود شده است؛ ایلنا|

نماینده ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی از تعدیل مراسم‌های مذهبی این اقلیت خبر داد.کارن خانلری درباره تعطیل نشدن مراسم‌های مذهبی این اقلیت گفت: حسب دستور اسقف اعظم و شورای خلیفه‌گری ارامنه گفته شده است که مردم از مناسبات اجتماعی حتی‌الامکان پرهیز کنند؛ مراسم‌ها بسیار کم برگزار می‌شود به‌طوری که مراسم‌های ختم تا حد زیادی تعدیل پیدا کرده است و مراسم‌های مذهبی نیز محدود شده است. وی با اشاره به بازدیدهایی که به محلات ارمنی‌نشین داشته است، اظهار داشت: موضوع کرونا اثراتی داشته اما مغازه‌ها هنوز باز هستند و مردم ارزاق خودشان را تامین می‌کنند. خانلری درباره اینکه آیا برای نظارت بر تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده اقدامی انجام داده است، گفت: به صورت مجزا خیر؛ چراکه این موضوع ارمنی و مسلمان ندارد و مساله‌ای ملی است، اما پیگیری‌هایی انجام داده‌ایم.

 

ارسال نظر