روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۶۳۸

    روایتی از موافقت مقام معظم رهبری با ادامه سرپرستی در جهاد کشاورزی؛ تسنیم|

رییس‌جمهور در نامه‌ای از مقام معظم رهبری موافقت ایشان را برای ادامه سرپرستی کشاورز تا زمان کسب رأی اعتماد وزیر جدید جهاد کشاورزی کسب کرده‌اند. حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس‌جمهور از تمدید مدت سرپرستی کشاورز بر وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه نمایندگان محترم مجلس در حوزه‌های انتخابیه مشغول فعالیت‌های انتخاباتی بودند لذا قبل از انقضای مدت سرپرستی آقای کشاورز، رییس‌جمهور با ملاحظه جدول کاری مجلس از مقام معظم رهبری درخواست کردند سرپرستی مهندس کشاورز بر وزارت جهاد کشاورزی تا رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیر جهاد کشاورزی تمدید شود که مورد موافقت مقام معظم رهبری قرار گفت بنابراین سرپرستی آقای کشاورز در وزارت جهاد کشاوری کاملاً قانونی است. آقای دکتر خاوازی در فرجه سه‌ماهه به عنوان وزیر پبشنهادی معرفی شده و مجلس شورای اسلامی نیز تاریخ 12 اسفند را برای بررسی رأی اعتماد به وی انتخاب کرده است.

    دستور رییس قوه قضاییه برای پیشگیری از شیوع کرونا در زندان‌ها؛ میزان|

رییس قوه قضاییه طی بخشنامه‌ای به مراجع قضایی سراسر کشور، دستوراتی را در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها صادر کرد. دستورات سیدابراهیم رییسی در این بخشنامه به شرح زیر است: ۱. با رویکرد کاهش ورودی افراد به زندان‌ها از صدور قرارهای تامین منجر به بازداشت جز در موارد ضروری اجتناب گردد. ۲. با رعایت ضوابط و مقررات قانونی در اتخاذ تصمیمات قضایی از تاسیسات ارفاقی مندرج در قانون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی از قبیل اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، تعویق اجرای مجازات، تعلیق تعقیب و تعلیق مجازات در حد امکان قانونی استفاده شود. ۳. محکومانی که آرای محکومیت آنها قطعیت یافته و در حال حاضر با قرار تامین آزاد هستند جز در موارد ضروری از معرفی آنها به زندان‌ها تا پایان فروردین ۹۹ خودداری شود. براساس این گزارش، تمامی قضات دادسراها و دادگاه‌ها مسوول اجرا و دادستان‌ها و روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور نیز موظف به نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه شده‌اند.

    آخرین آمار بازگشت مسافران ایرانی از امارات به ایران؛ ایسنا|

کنسولگری ایران در دبی اعلام کرد که تاکنون نزدیک به هزار و ۵۰۰ مسافر ایرانی با کشتی و هواپیما از دبی و شارجه به کشور بازگشته‌اند. سرکنسولگری ایران در توییتر خود نوشت: با پیگیری‌های سرکنسولگری ایران در دبی، تاکنون نزدیک به ۱۵۰۰ مسافر ایرانی با کشتی و هواپیما از دبی و شارجه به کشور بازگشته‌اند و این رویه در روزهای آینده به همین منوال تا انتقال همه مسافرین ادامه خواهد داشت‌.بر اساس این گزارش تاکنون ۵۴۰ مسافر ایرانی با کشتی از شارجه راهی بندرعباس شده‌اند و ۵۹۲ نفر نیز با هواپیمایی ماهان و ۱۸۳ مسافر با هواپیمایی ایران‌ایر و ۱۴۴ نفر دیگر با هواپیمایی کیش به کشور بازگشته‌اند. به دنبال شیوع ویروس کرونا در ایران، کشور امارات به صورت یک باره تمام پروازها و حرکت کشتی‌ها به مقصد ایران و بالعکس را متوقف کرد و این موضوع باعث سرگردانی چند روزه مسافران ایرانی در امارات برای بازگشت به کشور شد.

    نشست خبری ربیعی به شکل ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود؛ پاد|

نشست خبری سخنگوی دولت به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا روز دوشنبه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود. اتفاقات پیش آمده در نشست خبری پیشین «علی ربیعی» سخنگوی دولت و ابتلای «ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آن جلسه، موجب شد نشست این هفته سخنگوی دولت به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به شکل ویدئو کنفرانس و از راه دور برگزار شود. حریرچی روز ششم اسفندماه با انتشار ویدئویی از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داد و گفت که «مطمئن باشید کرونا را شکست می‌دهیم. این ویروس دموکرات است و مسوول و غیرمسوول نمی‌شناسد. »

 

ارسال نظر