روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۲/۰۹ - ۲۲:۳۷:۴۲
کد خبر: ۱۶۴۵۵۱

   قوی باش ایران، طاقت بیار ایران؛ تعادل|

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پی شیوع کروناویروس در ایران ضمن ابراز همدلی، از کمک‌های بیشتر این کشور به ایران در آینده خبر داد. هوآ چونیانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پیامی توییتری نوشت: از شنیدن اخبار بد از ایران ناراحتیم. سری اول کمک‌های چین رسیده است و مطمئنا موارد بیشتری هم به دنبال آن خواهد بود. ایران، ما در کنار تو هستیم! قوی باش ایران! طاقت بیار ایران!

   بیانیه وزارت خارجه ایران در خصوص تحولات جاری در ادلب

وزارت امور خارجه ایران در خصوص تحولات جاری در ادلب بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: ایران از نزدیک و با حساسیت در حال رصد و پیگیری تحولات میدانی و پیامد‌های منطقه‌ای جاری در ادلب بوده و بر ضرورت مدیریت فضای متشنج موجود و آرام‌سازی آن در اسرع وقت تاکید دارد. ایران با توجه به تصمیم قبلی سران روند آستانه مبنی بر برگزاری این نشست در کشورمان، بر تداوم تلاش‌های خود جهت برگزاری آن در شرایط حساس کنونی تاکید دارد و معتقد است این نشست می‌تواند در تداوم توافقات پیشین این روند مبنی بر مبارزه با تروریسم، اجتناب از هر گونه آسیب به غیر نظامیان و حل و فصل سیاسی اختلافات گام موثری بردارد. ایران با محکوم‌سازی اقدامات طرف‌های ثالث برای خدشه‌دار کردن این روند خصوصا ایالات متحده امریکا که به‌صورت غیر مسوولانه‌ای همواره به دنبال بروز تنش در منطقه بوده و هدف از حضور خود در سوریه را نیز غارت منابع نفتی این کشور اعلام کرده است، با شرکای خود در روند آستانه کماکان در تماس نزدیک بوده و تلاش خود برای پایان دادن شرایط ملتهب موجود را ادامه خواهد داد.

   تست کرونای چهار نماینده مجلس مثبت شد؛ ایرنا |

نماینده تهران و عضوهیات رییسه مجلس دهم گفت: نتیجه تست کرونای چهار نفر از نمایندگان مجلس دهم مثبت شد؛ ممکن است که این رقم افزایش یابد چون فعلا ۳۰ نفر تعیین تکلیف شده‌اند و نتیجه تست بقیه نمایندگان هنوز مشخص نیست. محمد علی وکیلی گفت: ممکن است که این رقم افزایش یابد چون فعلا ۳۰ نفر تعیین تکلیف شده‌اند به این معنا که نتیجه ۳۰ نفر تاکنون مشخص شده است. نماینده تهران در مجلس در پاسخ به این پرسش که  در صورت افزایش تعداد نمایندگان مبتلا تصمیم هیات رییسه مجلس دهم در این باره چه خواهد بود، گفت: باید منتظر باشیم که نتایج تست‌ها معلوم شود و اگر نتیجه تست بقیه نمایندگان معلوم شود در صورت افزایش تعداد همکاران مبتلا به کرونا در این باره تصمیم می‌گیریم. وکیلی درباره تدابیر مجلس برای مبارزه با ویروس کرونا نیز گفت: طبیعتا ورود مراجعان به دفاتر نمایندگان را باید تا اطلاع ثانوی ممنوع کنیم.

   کالاهای اساسی برای عید نوروز تامین شده است؛ تعادل |

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری با انتشار توییتی در فضای مجازی تاکید کرد که خوشبختانه دولت به رغم همه محدودیت‌ها و موانع توانسته است، کالاهای اساسی را برای روزها و هفته‌های منتهی به عید نوروز و بعد از آن تامین کند. جهانگیری در این توییت افزود: شرایط امروز کشور خطیر است، نگرانی‌های مردم از مسائل قدیم و جدید اقتصادی و معیشتی و تنگناها و بحران‌های طبیعی و اجتماعی و بهداشتی و بین‌المللی آن هم در آستانه سال نو قابل فهم است. او ادامه داد: نیاز مبرم جامعه آسایش خیال و آرامش ذهنی و اجتماعی و دور شدن از ترس از آینده است. معاون اول رییس‌جمهوری افزود: خوشبختانه دولت به رغم همه محدودیت‌ها و موانع توانسته است، متناسب با این ایام تدابیر لازم را در نظر بگیرد؛ کالاهای اساسی برای روزها و هفته‌های منتهی به عید نوروز و بعد از آن تامین شده است و برای مایحتاج عمومی در زمینه بهداشت و درمان تدارکات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

   نیروهای مسلح برای کمک به بخش درمانی کشور آماده هستند؛ مهر |

وزیر دفاع با اعلام آمادگی برپایی بیمارستان‌های سیار، تولید ماسک و کیت‌های تشخیص ویروس و آمبولانس ایزوله گفت: نیروهای مسلح آماده هستند تا در حوزه نیروی انسانی نیز به بخش درمانی کشور کمک کنند. امیر سرتیپ امیر حاتمی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که دیروز به ریاست معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد با اعلام آمادگی این وزارتخانه در جهت برپایی بیمارستان‌های سیار، تولید ماسک و کیت‌های تشخیص ویروس، ساخت برانکارد، تخت و آمبولانس ایزوله گفت: نیروهای مسلح آماده هستند تا در حوزه نیروی انسانی نیز به بخش درمانی کشور کمک کنند.

   نتیجه آزمایش کرونای هیات اتریشی بازگشته از ایران، منفی اعلام شد؛ ایسنا |

آزمایش کرونای هیات اتریشی و خبرنگار همراه‌شان که هفته گذشته در سفری دیپلماتیک به ایران آمده بودند منفی اعلام شده است. وزارت امور خارجه اتریش اعلام کرد که جواب آزمایش الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه و دیگر اعضای هیات اتریشی که هفته گذشته به ایران سفر کرده بودند پس از انجام شدن آزمایش‌هایی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برای احتمال ابتلا به کروناویروس، منفی اعلام شده است. آزمایش‌های خبرنگاری هم که همراه این هیات اتریشی بود منفی اعلام شده است. روز گذشته شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر اینکه یکی از اعضای هیات اتریشی که به ایران سفر کرده بودند، به کرونا مبتلا و در بیمارستان بستری شده، منتشر شده بود.

 

 

ارسال نظر