روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۴۶۴

   خوشحالی از رنج مردم شرم‌آور است؛ ایسنا|

معاون وزیر خارجه در واکنش به خوشحالی رییس لابی FDD (بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها) از شیوع ویروس کرونا در ایران گفت: خوشحالی از رنج مردم شرم‌آور است. سید‌عباس عراقچی در توییتی نوشت: خوشحالی از شیوع کرونا و خوشحالی از دیدن رنج مردم واقعا شرم‌آور و غیرانسانی است. حداقلش این است که مارک دوبوویتز فهمید که تحریم‌های اقتصادی امریکا تاثیر نداشته و تاثیر آن کمتر از کرونا بوده است. رییس یک اندیشکده امریکایی در اظهارنظری غیر‌انسانی درباره تاثیر کرونا بر ایران گفت که این ویروس کاری با اقتصاد ایران کرده که تحریم‌های امریکا نکرده است. مارک دوبوویتز، رییس بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها که یک اندیشکده صهیونیستی در امریکا به شمار می‌آید در صفحه توییتر خود نوشت: کرونا ویروس کاری با ایران کرده که تحریم‌های امریکا نکرده است: متوقف کردن صادرات غیرنفتی (ایران) وی سپس در پیامی دیگر تلاش کرد خود را حامی کمک به ایران جلوه دهد و نوشت که امریکا باید برای مقابله با ویروس کرونا به ایران کمک کند و اقلام مورد نیاز در این زمینه را به ایران بفرستد.

  گزارش هلگا اشمید از برگزاری جلسه کمیسیون مشترک برجام؛ ایسنا|

معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توییتری گزارش کوتاهی از برگزاری جلسه کمیسیون مشترک برجام در وین ارایه داد. هلگا اشمید در پیامی توییتری درباره آغاز جلسه کمیسیون مشترک برجام نوشت: جلسه کمیسیون مشترک برجام هم‌اکنون آغاز شده است. مذاکرات مهمی با حاضران در راستای حفظ توافق هسته‌ای در حال انجام شدن است. اشمید شب گذشته در پیام دیگری نوشته بود که «همگی وظیفه داریم توافق هسته‌ای را حفظ کنیم».

 تجهیز مکان‌های عمومی و مراقبت از بیماران را جدی‌بگیریم؛ تعادل|

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری تاکید کرد: به جای تعطیل جریان تحصیل و زندگی و کسب و کار مردم، تجهیز مکان‌های عمومی، رعایت بهداشت فردی و مراقبت از بیماران را جدی‌بگیریم. حسام الدین آشنا دیروز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند با حمایت از گروه‌های نوآور، امکان توسعه اپلیکیشن‌های مرتبط با مدیریت مشارکتی و همه‌گانی مواجهه با کرونا را فراهم کنند. آشنا تصریح کرد: به جای تعطیل جریان تحصیل و زندگی و کسب و کار مردم، تجهیز مکان‌های عمومی، رعایت بهداشت فردی و مراقبت از بیماران را جدی‌بگیریم.

پیگیر جلسات تدارکات برای تامین ماسک و ضدعفونی‌کننده‌ها؛ پاد|

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد در قالب چندین کمیته در ذیل ستادملی مبارزه با کرونا گفت: علاوه بر جلسه اصلی ستاد ملی، کارگروه پیش‌بینی و برنامه‌ریزی اقتصادی مرتبط با کرونا نیز با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار می‌شود. روز گذشته هم کارگروه تدارکات و تامین نیازمندی‌های بهداشتی مورد نیاز مردم در وزارت صمت برگزار شد. سخنگوی دولت افزود: شخصا پیگیر جلسات تدارکات برای تامین ماسک و ضدعفونی‌کننده‌ها هستم و خبردار شدم چند کارخانه به‌شکل چند شیفت در حال تولید هستند و به زودی محصولات آنها در مقیاس وسیع توزیع خواهد شد.

 تحویل ۵۰۰۰ کیت تشخیص کرونا به ایران توسط چین؛ تعادل|

در حالی که تشخیص و آغاز فرآیند درمان کرونا نیازمند کیت‌های درمانی مشخصی است؛ سفیر چین در ایران خبر داد: ۵۰۰۰ کیت تشخیص ویروس جدید کرونا از سوی چین به ایران اهدا شد. چانگ هوآ، سفیر چین در ایران در صفحه توییترش نوشت: ۵۰۰۰ کیت تشخیص ویروس جدید کرونا که هدایای سفارت چین و شرکت‌های چینی در ایران است به طرف ایرانی تحویل داده شد. تلاش ما ادامه دارد.

 انتقال تجربیات نمایندگان مجلس دهم

به منتخبان مردم؛ باشگاه خبرنگاران|

منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس دهم از نمایندگان خواست تجربیات خود را به منتخبان مردم منتقل کنند. سید مصطفی میرسلیم در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس از آنها درخواست کرد تا جلساتی منظم با منتخبان یازدهمین دوره مجلس تشکیل داده و تجربیات و تفکرات، به مناسب‌ترین و سالم‌ترین شکل منتقل شود. در متن نامه سرگشاده سیدمصطفی میرسلیم به نمایندگان مجلس دهم آمده است: « قدر زحمات مجلس دهم برکسی پوشیده نیست و اینجانب بر خود فرض می‌دانم از شما دوستان عزیز تشکر کنم و امیدوار باشم که با همکاری متقابل، بهترین بهره‌برداری را از زمان سه‌ماهه تا افتتاحیه رسمی بنماییم. از هم‌اکنون تا شروع به‌کار رسمی مجلس یازدهم، فرصتی طلایی در اختیار است که باید مغتنم شمرد و تمهیدات لازم را برای آغاز فعالیت مجلس کارآمد و قوی، به حل مشکلات مردم و کشور فراهم آورد ضمنا موانع را شناخت و مرتفع کرد تا از هر ثانیه وقت مجلس جدید، برای گره‌گشایی به‌خوبی استفاده کنیم».

 

ارسال نظر