روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۳۸۳

   ارتش برای کمک به مقابله با کرونا کاملا آماده است؛ ارتش نیوز|

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: ارتش برای کمک به مقابله با کرونا کاملا آماده است. دریادار حبیب‌الله سیاری درخصوص بیماری کرونا روز سه‌شنبه اظهار داشت: در اجرای دستور فرمانده کل ارتش امروز جلسه‌ای با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار کردیم تا هماهنگی‌های مشترک برای استفاده از توانمندی ارتش ایران و کمک به ستاد مقابله با بیماری کرونا و اینکه اعلام کنیم در کنار مردم هستیم را اجرایی کنیم. معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: همانطور که وزیر بهداشت بیان کرد، ما در سازمان ارتش جمهوری اسلامی ایران امکاناتی را برای رزم در صحنه‌های واقعی داریم. سیاری خاطرنشان کرد: ما این آمادگی را داریم که اگر چنین بحران‌هایی در کشور اتفاق بیفتد، از این ظرفیت‌های موجود در سازمان ارتش برای رفع آلودگی در سطح کلان و قرنطینه کردن در جایی اگر لازم باشد، اجرای آموزش یا خدماتی که سامانه بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران با وزارت بهداشت و درمان همکاری داشته و بتوانیم کمک‌های لازم را انجام دهیم.

   نوبخت ابتلای ۴ نماینده به ویروس کرونا را رد کرد؛ ایسنا|

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ابتلای چهار نماینده به ویروس کرونا را رد کرد. علی نوبخت حقیقی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه آیا چهار نماینده مجلس مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند، گفت که چنین چیزی صحت نداد. وی ادامه داد: البته روز گذشته از کلیه نمایندگانی که به نحوی در مناطق آلوده به کرونا تردد داشتند، تست کرونا گرفته شد. رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین در واکنش به انتشار اخباری به نقل از او درباره ابتلا دو نماینده مجلس به کرونا گفت: چنین چیزی صحت ندارد. صحبت من درباره ابتلای دو همکار پزشکم به کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری بود که از آن به اشتباه برداشت ابتلای دو نماینده مجلس شد که صحت ندارد. ضمن آنکه این دو پزشک نیز در حال درمان هستند. روز گذشته بعد از اعلام گرفتن تست کرونا از نمایندگان در پارلمان، برخی رسانه‌ها از ابتلای چهار نماینده مجلس به کرونا ویروس خبر داده بودند.

   بررسی صلاحیت «خاوازی» در کمیسیون کشاورزی مجلس؛ تسنیم|

 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس جزییات جلسه این کمیسیون برای بررسی صلاحیت کاظم خاوازی وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی را تشریح کرد. علی محمد شاعری با اشاره به جلسه این کمیسیون، اظهار داشت: بررسی سوابق، برنامه‌ها و عملکرد گذشته آقای کاظم خاوازی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در دستورکار جلسه عصر روز گذشته کمیسیون کشاورزی قرار داشت. وی افزود: آقای خاوازی در این جلسه گزارشی از سوابق، برنامه‌ها و عملکرد خود به اعضای کمیسیون کشاورزی ارایه کرد. عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون پس از استماع و بررسی صلاحیت‌های وزیر، جوان بودن و تخصص وی را از مزیت‌های وی برای تصدی وزارت جهاد اعلام کردند که نظرشان نسبت به برنامه‌ها و عملکرد وی مثبت است، عنوان کرد: گزارش کمیسیون کشاورزی به عنوان کمیسیون تخصصی درباره جلسه امروز (دیروز)و بررسی صلاحیت آقای خاوازی به هیات رییسه مجلس ارایه می‌شود. شاعری با اشاره به خواسته‌های نمایندگان از وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، گفت: نمایندگان در این جلسه از وزیر پیشنهادی خواستند تا مسائل مهمی مانند بیمه محصولات کشاورزی، صادرات محصولات کشاورزی، کنترل واردات، کنترل بازار، اختصاص وام کم بهره به کشاورزان و ... را اولویت وزارت جهاد کشاورزی قرار دهد. عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهارداشت: احتمالاً در روزهای یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده در جلسه علنی پارلمان صلاحیت وزیر پیشنهادی بررسی شود.

   انتشار اخبار غیرواقعی و پنهانکاری

هر دو مخل امنیت ملی است؛تعادل|

دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به سخنان احمد امیرآبادی، نماینده قم گفت: انتشار اخبار غیر واقعی و پنهانکاری هر دو مخل امنیت ملی و زائل‌کننده سرمایه اجتماعی است. علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در توییتر نوشت: دیروز از دادستان کل کشور خواستم که اظهارات آقای امیرآبادی نماینده مردم شریف قم در مجلس را در مورد تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان کرونا در قم، صحت سنجی و نتیجه را به مردم اعلام کند. انتشار اخبار غیرواقعی و پنهانکاری هر دو مخل امنیت ملی و زائل‌کننده سرمایه اجتماعی است.

   هشتمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری به زمان دیگری موکول شد؛ خبرآنلاین|

بنا بر تصمیم هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، هشتمین اجلاس این مجلس به زمان دیگری موکول شد. اطلاعیه دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری بدین شرح است: بسمه تعالی،

به اطلاع نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری می‌رساند بنا بر تصمیم هیات محترم رییسه در راستای عمل به توصیه‌های پیشگیرانه، هشتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان که قرار بود در روزهای 13 و 14 اسفند 98 برگزار شود به زمان دیگری موکول گردید.

 

 

ارسال نظر