روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۲۹۳

    تأکید روحانی بر بسیج همه امکانات برای تأمین سلامت مردم؛ پاد|

رییس‌جمهور در تماس تلفنی با استانداران قم و گیلان، ضمن دریافت تازه‌ترین گزارش‌ها و اقدامات انجام شده برای کنترل و ریشه‌کنی بیماری کرونا در این دو استان، دستورات لازم را برای تسریع در پیشبرد روند برنامه‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ابلاغ کرد. روحانی در تماس با بهرام سرمست و ارسلان زارع استانداران قم و گیلان، ضمن اعلام همبستگی مجدد با شهروندان این دو استان به‌ویژه خانواده هم‌وطنانی که جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند، از استانداران این دو استان خواست تا با بسیج همه امکانات، تلاش خود را در مسیر اطمینان بخشیدن به مردم برای تأمین سلامت آنان، مضاعف کنند. رییس‌جمهور ابراز امیدواری کرد که با مسوولیت و فرماندهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، هر چه سریعتر این بیماری کنترل و با کمترین صدمات، ریشه‌کن شود. روحانی ضمن قدردانی از تلاش بی‌وقفه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های کشور از جمله استان‌های قم و گیلان که با صبر و حوصله در کنار مردم بوده‌اند، همکاری همه نهادها در استان‌ها را برای جلوگیری از شیوع این بیماری و ریشه‌کنی آن، تحت مدیریت استانداران مورد تأکید قرار داد. استانداران قم و گیلان نیز در این تماس‌های تلفنی گزارشی از اقدامات انجام شده برای کنترل و ریشه‌کنی بیماری کرونا ارایه کردند.

  سپاه آماده کمک برای مقابله با کرونا است؛ تسنیم|

فرمانده‌کل سپاه در تماس تلفنی با وزیر بهداشت بر آمادگی سپاه برای کمک به این وزارتخانه در جهت مقابله با کرونا تأکید کرد. در پی شیوع ویروس کرونا در برخی مناطق کشور که سلامت هموطنان را با تهدیداتی مواجه کرده است؛ سردار سلامی در تماس تلفنی با سعید نمکی از آمادگی سپاه برای هر گونه کمک به دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی، در مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع گسترده این بیماری خبر داد. سرلشکر سلامی در این تماس تلفنی از نقش‌آفرینی بسیج در اجرای طرح ملی واکسیناسیون فلج اطفال به عنوان الگو و تجربه‌ای بسیار موفق و راهگشا یاد کرد و گفت: علاوه بر انجام اقدامات آموزشی در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری، تمامی مجموعه‌های بهداشت و درمان سپاه اعم از دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و بسیج جامعه پزشکی به‌منظور ادامه خدمات و کمک برای مقابله با ویروس کرونا تا بازگشت شرایط به وضع عادی آمادگی دارند.

تست ویروس کرونا از نمایندگان مجلس گرفته می‌شود؛ خانه ملت|

در راستای پیشگیری از شیوع کرونا از نمایندگان در پارلمان تست ویروس کرونا گرفته می‌شود. روابط‌ عمومی مجلس در اطلاعیه‌ای خطاب به نمایندگان اعلام کرد: «بنا بر اعلام اداره کل سلامت، کارشناسان در بهداری پارلمان برای انجام تست ویروس کرونا از ساعت 13:30 مستقر هستند. لطفا جهت انجام تست مراجعه فرمایید.»

  بیانیه وزارت خارجه اتریش در مورد سفر به ایران؛  ایلنا|

وزارت خارجه اتریش با انتشار بیانیه‌ای به بیان جزییات سفر وزیر امور خارجه اتریش به ایران پرداخت. وزارت امور خارجه اتریش در توییتر خود در مورد سفر الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش به ایران نوشت: شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش در تهران با ظریف درباره برجام و ضرورت حفظ آن دیدار و گفت‌وگو کرد. او بر حمایت اتریش و اتحادیه اروپا از یک راهکار سیاسی که به ثبات منطقه‌ای و ایجاد امنیت کمک کند، تاکید کرد. وزارت خارجه اتریش در ادامه نوشت: شالنبرگ و ظریف گفت‌وگویی صریح و روشن درباره طیف وسیعی از مسائل مانند منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای، اوضاع منطقه و شیوع کرونا داشتند. او همچنین بر حفاظت از حقوق بشر در ایران و تعلیق حکم‌های اعدام تاکید کرد. شالنبرگ در دیدار با حسن روحانی بر تعهد اتریش برای کمک به ایجاد دوباره اعتماد در منطقه تاکید کرد و گفت که تمامی طرف‌ها باید تعهداتشان در برجام را رعایت کند.

   از تهران خواستم که شهر قم مانند ووهان قرنطینه شود؛  ایلنا|

وزیر بهداشت ترکیه به بیان اظهاراتی در مورد شیوع کرونا در ایران پرداخت. فخرالدین کوجا در گفت‌وگو با روزنامه «حریت» در خصوص شیوع کرونا در ایران تصریح کرد: مشاهده موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایران از شهر قم شروع شد. در گفت‌وگو با سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران خواستم که شهر قم نیز مانند شهر ووهان چین قرنطینه شود. اگر این شهر قرنطینه می‌شد، دیگر نیازی به اتخاذ تدابیر دیگر و بستن مرزها نبود. کوجا افزود: ایران گفت که قرنطینه قم ممکن نیست، بنابراین ما مجبور به بستن مرزهایمان با این کشور شدیم. ایتالیا منطقه‌ای که در آن ویروس مشاهده شده را قرنطینه کرد و این کار صحیحی بود. چین نیز ووهان را قرنطینه کرد. اگر ایران نیز شهر قم را قرنطینه می‌کرد، این پیشگیری‌ها و تدابیر ضروری نبود. کوجا در پاسخ به این سوال که چه زمانی مرزهای با ایران بازگشایی می‌شود، گفت: باید وضعیت کنترل این بیماری در ایران را ببینیم و بر مبنای آن تصمیم بگیریم اما احتمال گسترش آن در ایران وجود دارد.

 

ارسال نظر