روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۹۳۱

   مهلت تبلیغات نامزدها ۸ صبح پنجشنبه پایان می‌یابد؛وزارت کشور|

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: مهلت تبلیغات نامزدها، ساعت ۸ صبح پنجشنبه اول اسفندماه پایان می‌یابد. ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای آورده است: با توجه به مفاد ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۲۳ آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره‌ای پنجمین دوره‌ مجلس خبرگان رهبری در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه مورخ 1/12/1398، به پایان می‌رسد. براساس این گزارش، هر گونه فعالیت تبلیغاتی از ساعت ۸ صبح پنجشنبه ممنوع خواهد بود. لذا از کلیه احزاب، گروه‌های سیاسی، نامزدها، هواداران و عموم مردم عزیز تقاضا می‌شود پس از پایان مهلت زمان تبلیغات، از انجام هر گونه فعالیت تبلیغی له یا علیه نامزدها پرهیز نموده و هنگام حضور در شعب اخذ رأی نیز از همراه داشتن هر گونه اقلام یا نماد تبلیغاتی (نظیر عکس و  بروشور) خودداری کنند.

   امکانات و اقدامات برای برگزاری باشکوه انتخابات فراهم است؛مهر|

رییس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور گفت: همه امکانات و اقدامات اولیه برای برگزاری یک انتخابات با شکوه و پر صلابت در نظام جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است. علی طالبی در حاشیه جلسه آموزشی توجیهی بازرسان، اظهار داشت: وزارت کشور به موجب ماده ۲۵ قانون انتخابات مامور اجرای قانون انتخابات و مسوول حسن جریان انتخابات است. یعنی یک وظیفه اجرایی و یک وظیفه نظارتی برای وزارت کشور تبیین شده است. هیات‌های مرکزی در مرکز استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل شدند و آموزش‌های لازم به آنها داده شد. همه بازرسان شعب حاضر و آموزش‌های لازم را دیدند. رییس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور در پاسخ به این سوال که اگر بازرسان تخلفی داشته باشند نظارت بر عهده چه کسی است؟ بیان کرد: اگر بازرسان تخلفی داشته باشند، یک هیات رسیدگی به شکایت در مرکز وجود دارد که به جرایم‌شان رسیدگی می‌کند.

   رزمندگان ما فعل خواستن را در حد اعلای آن صرف می‌کنند؛ارتش نیوز|

معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رزمندگان ما را در دنیا به عنوان رزمندگانی می‌شناسند که فعل خواستن را در حد اعلای آن صرف می‌کنند. امیر محمدحسین باقری دیروز در همایش آمادگی جسمانی در توان رزم با بیان اینکه امروز هر رزمنده در صحنه نبرد یک فرمانده است، اظهار داشت: دیگر این فقط فرماندهان نیستند که تصمیم راهبردی می‌گیرند بلکه رزمندگان هم در مواقع بحرانی و حساس، تصمیم‌های راهبردی می‌گیرند. ما امروز در نیروهای مسلح به‌شدت نیازمند این هستیم که ورزش و ارتقای آمادگی جسمانی را بیش از پیش جدی بگیریم.

   سفر وزیر خارجه هلند به تهران و ریاض

در بحبوحه تنش‌ها در منطقه؛ایرنا|

«استف بلوک» وزیر امور خارجه هلند روز جمعه (دوم اسفندماه) با هدف رایزنی‌های دوجانبه و همزمان با بحبوحه تنش‌ها، به ایران، عربستان و امارات متحده عربی سفر می‌کند. وی در این سفر قرار است با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه و «حسن روحانی» رییس‌جمهوری کشورمان دیدار کند. سفر به عربستان و امارات متحده عربی از دیگر برنامه‌های سفر وزیر امور خارجه هلند با هدف تلاش‌ برای کاهش تنش در منطقه اعلام شده است. اوضاع خاورمیانه پس از به شهادت رسیدن سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش توسط ارتش امریکا و رونمایی رییس‌جمهوری این کشور از طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه موسوم به معامله قرن، ملتهب شده است.

   تحریم‌های امریکا بر همکاری روسیه

 با ایران تاثیر نمی‌گذارد؛ایرنا |

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های امریکا علیه روسیه بر همکاری‌های این کشور با ایران، سوریه و ونزوئلا تاثیری نمی‌گذارد. دراین‌ بیانیه آمده است: به این ترتیب تعداد تلاش‌های امریکا برای فشار بر روسیه از طریق ایجاد مانع برای ارتباطات اقتصادی خارجی این کشور و خودداری از دادن روادید امریکایی از سال ۲۰۱۱ به ۸۰ مورد رسید .  وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه موضع ما در مورد تحریم‌ها معلوم است، اضافه کرد: روسیه تدابیر یکجانبه محدود‌کننده را که امریکا با کمک آن سعی در برتری جویی جهانی دارد و تلاش می‌کند همه جهان را مطیع اراده خود سازد، قبول ندارد.

   تسهیلات ویژه تردد برای اتباع عراقی در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان؛فارس|

سفارت ایران در بغداد در اطلاعیه‌ای از ارایه تسهیلات ویژه تردد برای اتباع عراقی در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان خبر داد. سفارت ایران در بغداد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای تحکیم مناسبات دوستانه و برادرانه بین دولت و ملت‌های ایران و عراق و تردد آسان‌تر اتباع دو کشور، اقدام به تمدید تسهیلات ویژه تردد برای اتباع عراقی عازم ایران کرده است. براساس این اطلاعیه از تاریخ ششم اسفند سال جاری (۱۳۹۸) تا چهارم خرداد ۱۳۹۹ (مصادف با ماه‌های رجب، شعبان و رمضان) مهر ورودی پلیس گذرنامه مستقر در مبادی ورودی به خاک جمهوری اسلامی ایران به منزله روادید با مدت اقامت یک ماهه اتباع عراقی تلقی خواهد شد و نیازی به دریافت روادید در بازه زمانی مذکور نیست.

 

ارسال نظر