روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۷۷۲

  تاکید رییس مجلس سنای ایرلند

بر دوستانه بودن روابط این کشور با ایران؛  ایسنا|

رییس مجلس سنای ایرلند گفت که ایران و ایرلند روابطی دوستانه دارند. سفارت ایران در ایرلند در صفحه توییترش نوشت که دنیس اودونوان رییس مجلس سنای ایرلند درباره روابط ایران و ایرلند گفت: ما دوست ایران هستیم و می‌دانیم که شما هم دوست ما هستید. ملت ایرلند و ایران ویژگی‌های مشترک بسیاری دارند.

  پاسخ ما به ترور سردار سلیمانی هیبت ساختگی امریکا را فرو ریخت؛ خبرآنلاین |

فرمانده کل سپاه در گفت‌وگو با شبکه لبنانی المیادین تاکید کرد که پاسخ ایران به ترور سردار سلیمانی کاملا نظامی بود و هیبت ساختگی امریکا را فرو ریخت.  سردار حسین سلامی، در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد: پاسخ ما به ترور سردار سلیمانی کاملا نظامی بود زیرا این پاسخ باید روشن و قابل فهم برای همه جهان می‌بود. وی گفت: امریکایی‌ها عادت کردند که با هر دولتی مقابله کنند و آن دولت پاسخی به آنها ندهد و این مساله باعث شد که آنها در محاسبات‌شان با ایران به اشتباه بیفتند. فرمانده کل سپاه تاکید کرد: لازم بود که امریکایی‌ها را در یک نقطه متوقف کنیم و به آنها نشان دهیم که باید در محاسبات‌شان با ایران تغییراتی ایجاد کنند. پاسخ ما به ترور سردار سلیمانی راهبردی و محدود بود اما قدرت ما را نشان داد. وی همچنین گفت: پاسخ ایران در یک نقطه جغرافیایی مشخص رخ داد اما تاثیر آن جهانی بود، اقدام علیه امریکا کاملا دفاعی و مشروع بود، این حق ما بود که باید به آن دست می‌یافتیم.

   وعده مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به چین و روسیه درباره حفظ برجام؛ ایلنا |

اتحادیه اروپا در مورد دیدارهای بوررل در حاشیه کنفرانس مونیخ بیانیه‌ای صادر کرد. به گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جوزپ بوررل مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس مونیخ با وزرای امور خارجه روسیه و چین دیدار و درباره آینده توافق هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرده است. در این بیانیه آمده است که جوزپ بوررل با وزرای خارجه چین و روسیه درباره آینده برجام گفت‌وگو کرده و همچنین به روسیه و چین اطمینان داده که به صحبت‌های تمام طرف‌های برجام توجه می‌کند و به همکاری با همه اعضای برجام برای زنده نگه داشتن برجام ادامه خواهد داد.

  لزوم مشارکت مردم در انتخابات؛ برنا |

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حتی اگر احساس کنیم نظرمان مورد پسند واقع نشده نباید با کسانی که خیرخواه مملکت نیستند، همگام شویم. «محمدجواد جمالی‌نوبندگانی» در ارتباط با «لزوم مشارکت مردم در انتخابات و تاثیر آن بر امنیت کشور» گفت: انتخابات یادگار مهمی از حضرت امام (ره) در جمهوری اسلامی است. در کشور برای همه موضوعات اعم از رفراندوم، مجلس و شوراها انتخابات داریم. انتخابات وظیفه و حق مردم است. با توجه به شرایط موجود که امریکایی‌ها، غربی‌ها و استکبار جهانی با تحریم‌های سنگین، همه‌جانبه و هوشمندانه‌شان به دنبال ناامید کردن مردم از انقلاب هستند حضور مردم، می‌تواند نقش مهمی در موضوع امنیت ایفا کند.

  امریکا و رژیم صهیونیستی مانع کاهش تنش‌ عربستان با ایران؛ ایسنا |

کاردار پیشین ایران در ریاض اظهار کرد: عربستان سعودی به دنبال کاهش تنش با ایران است ولی امریکا و رژیم صهیونیستی مانع اصلی پیشبرد این سیاست هستند. احمد دستمالچیان در مورد روابط دو کشور اظهار کرد: به نظر من عربستان سعودی به دنبال کاهش تنش با ایران است ولی امریکا و رژیم صهیونیستی مانع از این شده‌اند که عربستان سعودی بتواند این موضوع را اجرایی کند، چرا که منافع آنها در گروی وجود بحران بین ایران و برادران عرب در منطقه است. این دیپلمات پیشین کشورمان تصریح کرد: متاسفانه در این راستا بعضا با موفقیت‌هایی نیز رو به رو شده چنانکه عربستان سعودی، بحرین و امارات متحده عربی در این زمینه گام‌هایی را برداشته‌اند که از جمله این موضوعات تجهیز و حمایت از جریان تکفیری علیه جریان مقاومت بوده است.

  مسوولیت اجتماعی شرکت‌های دولتی

و خصوصی گسترش یابد

سخنگوی دولت وقف وقت و خیر دانش را مسوولیتی اجتماعی دانست وگفت: باید خیر جمعی و مسوولیت اجتماعی شرکت‌های دولتی و سایر شرکت‌ها را گسترش دهیم تا با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای به دولت کمک شود. علی ربیعی در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان کودکان بهرامی در تهران اظهار داشت: این بازدید از دو بعد هم قابل اهمیت است؛یک بعد در ارتباط با سازمان‌های مردم نهاد و خیر جمعی بود که با سازمان مردم نهادی که فعالیت آن در زمینه مراکز درمانی است و علاوه بر آن هم به ترمیم زیبایی قابل تحمل برای بیماران با تمرکز بر کودکان بوده و همچنین در زمینه آموزش نیز کمک می‌کند. دستیار ارتباطات اجتماعی رییس‌جمهوری با بیان اینکه «در فعالیت‌های اجتماعی، وقف وقت و خیر دانش هم داریم»، افزود: خیر جمعی را خیلی‌ها فقط در پول می‌بینند در حالی که کار خیر فقط در پول نیست، الان تعداد بسیار زیادی از دانشجویان ما وقت خود را برای رسیدگی به بیماران وقف کرده‌اند.

 

 

ارسال نظر