روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۱۶۰

     بررسی روند اصلاحات ساختاری بودجه؛ پاد|

در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا روند اصلاحات ساختاری بودجه مورد بررسی قرار گرفت. چهل و ششمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، دیروز با حضور سران قوا، معاون اول رییس‌جمهور، وزرای ذی‌ربط، دادستان کل کشور و معاون اول قوه قضاییه برگزار شد. در بخشی از این جلسه روند اصلاحات ساختاری بودجه مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه جلسه درباره چگونگی هماهنگی بین قوا برای انجام بهینه امر نظارت به نحوی که موجب افزایش کارآمدی و سرعت جریان امور دستگاه‌های اجرایی شود، تصمیم‌گیری و مقرر شد ظرف سه ماه آتی طرح پیشنهادی تهیه و به تصویب شورای عالی رسانده شود. همچنین در این جلسه گزارشی از روند واگذاری‌های بنگاه‌های متعلق به صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی و مشکلات اجرایی آن توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جلسه ارایه شد. اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی بر ادامه روند واگذاری‌ها با رعایت کامل منافع ذی‌نفعان و به کارگیری بهینه سرمایه‌ها و منابع موجود در جهت اهداف و ماموریت‌های این صندوق‌ها تأکید کردند. در ابتدای این جلسه اعضا ضمن تبریک دهه مبارک فجر به ملت ایران خواستار حضور همه آحاد ملت و ایرانیان در مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ماه به عنوان نماد وحدت و انسجام ملی و مشارکت عمومی در مقابله با جنگ تحمیلی اقتصادی از سوی دولت امریکا شدند.

    ایران آماده همکاری در چارچوب احترام به حاکمیت سوریه است؛ خبرآنلاین |

وزیر امور خارجه کشورمان، بر آمادگی کامل ایران برای هر نوع همکاری در چارچوب احترام به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد. «گیر پترسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه که به تهران سفر کرده است، ظهر دیروز با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه دیدار کرد. در این دیدار ظریف با اشاره به راه‌حل سیاسی به عنوان تنها راهکار حل بحران سوریه بر آمادگی کامل ایران برای هر نوع همکاری در چارچوب احترام به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد. پترسون نیز در این دیدار دیدگاه خود در خصوص روند سیاسی و دیگر موضوعات مورد علاقه را با وزیر امور خارجه ایران مورد تبادل نظر قرار داد. پترسون علاوه بر دیدار با ظریف، با دیگر مقامات وزارت امور خارجه نیز درخصوص آخرین تحولات مربوط به سوریه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

    مخالفت قاطعانه نامزدهای دموکرات امریکا با ترور سپهبد سلیمانی؛ ایسنا |

نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 در امریکا در یک مناظره انتخاباتی با تصمیم رییس‌جمهور کشور خود برای به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی مخالفت کردند و آن را غیرقانونی دانستند. نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا سه روز مانده به برگزاری انتخابات مقدماتی درون حزبی خود در ایالت نیوهمپشایر در یک مناظره انتخاباتی به سوالاتی پیرامون سیاست خارجی‌شان در قبال ایران، کره شمالی، روسیه، افغانستان و موضوعات دیگر در صورت به قدرت رسیدن پاسخ دادند. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، اغلب این نامزدها در پاسخ به این سوال که آیا از نظر آنها حمله به سپهبد قاسم سلیمانی قانونی بوده است یا خیر؟ با این اقدام مخالفت کردند و دو نفر از آنها نیز تصمیم رییس‌جمهور ترامپ برای ترور قاسم سلیمانی را به‌شدت زیر سوال بردند.

    شکایت ۴۸ خانواده شهدای مدافع حرم از دونالد ترامپ؛ ایسنا |

مدیرعامل موسسه حقوقی عدالت از طرح دعوای ۴۸ خانواده شهدای مدافع حرم علیه ترامپ خبر داد . «سیدمحمدرضا موسوی‌فرد» دیروز در نشست خبری تبیین دعوی حقوقی خانواده مدافعان حرم علیه امریکا اظهار داشت: برخی خانواده‌های شهدای مدافع حرم از ما خواستند که از برخی مقامات امریکایی به دلیل نقش ایالات متحده در شکل‌گیری داعش و گروه‌های تروریستی شکایت کنند. بر اساس قوانین بین‌الملل تصمیم گرفتیم که از برخی مقام‌های امریکایی و در راس آن دونالد ترامپ و کسانی که در ترور حاج قاسم سلیمانی نقش داشته‌اند، شکایت کنیم. موسوی‌فرد خاطرنشان کرد: براساس قوانین داخلی کشور از سال ۹۰ ما مبانی حقوقی برای پیگیری اتباع امریکا که علیه منافع کشورمان اقدام انجام داده‌اند را در دادگاه‌های داخلی داریم.

    راز انگشتر عقیق حاج قاسم سلیمانی

از زبان خودش؛ باشگاه خبرنگاران |

انگشتر عقیق حاج قاسم سلیمانی در روزهای قبل و پس از شهادتش مورد توجه دوستداران این شهید بزرگوار بود. در تصاویری که از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وجود دارد، همواره انگشتری عقیق با نگین بزرگ در دستش دیده می‌شود که پس از ترور او در فرودگاه بغداد نیز تصاویری از این انگشتر در فضای مجازی دست به دست شد. سردار سلیمانی در ویدیویی راز اینکه چرا این انگشتر همیشه در سفر‌های جنگی در دستش بوده است را بیان می‌کند و می‌گوید: این انگشتر هدیه رهبر انقلاب به سردار سلیمانی است که ۷ سال آرزوی داشتن آن را داشته است.

 

ارسال نظر