روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۹۹۲

  اعتماد ملی ائتلاف با احزاب در تهران را تکذیب کرد؛  روابط عمومی حزب اعتماد ملی|

حزب اعتماد ملی طی بیانیه‌ای ائتلاف این حزب با برخی احزاب دیگر برای ارایه لیست انتخاباتی در تهران را تکذیب کرد. متن بیانیه تکذیب خبر ائتلاف این حزب با احزاب دیگر به شرح زیر است.

پس از اعلام نظر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مبنی بر عدم ارایه لیست انتخاباتی در تهران، خبری مبنی بر ائتلاف حزب اعتماد ملی با برخی احزاب اصلاح‌طلب و تهیه لیست برای انتخابات مجلس، در خبرگزاری فارس منتشر شد که به‌هیچ عنوان صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

  چند انتصاب جدید در وزارت امورخارجه ایران؛ ایرنا|

اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه برخی انتصابات جدید در این وزارتخانه را اعلام کرد.  این انتصابات به شرح زیر است: محسن بهاروند به جایگزینی غلامحسین دهقانی، به عنوان معاون امور حقوقی و بین‌المللی و غلامحسین دهقانی به عنوان سفیر ایران در بلژیک. رضا نظر آهاری به عنوان دستیار وزیر و مدیرکل امریکا و پیمان سعادت به عنوان دستیار وزیر و مدیرکل اروپا.همچنین مرضیه افخم به جایگزینی افسانه نادی پور به عنوان دستیار وزیر در امور حقوق شهروندی و نادی پور به عنوان سفیر ایران در دانمارک برگزیده شد.

  امریکا راه نقل و انتقال بانکی در زمینه مواد دارویی را بسته است؛ تعادل|

سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: به رغم ادعاهای واهی امریکا که مواد دارویی و غذایی تحریم نیستند؛ عملا راه هرگونه نقل و انتقال بانکی را در این زمینه بستند. سید عباس موسوی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «با راه‌اندازی کانال به اصطلاح بشردوستانه برای تامین اقلام دارویی رسما تایید کردند این ادعا پوچ و خلاف رای  ICJ (دیوان بین‌المللی دادگستری) بوده و دارو و غذا هم تحریم است در حالی که نباید باشد.»

   طرف‌های برجام فعال کردن مکانیسم

حل اختلاف را کنار بگذارند؛ ایسنا|

وزارت امور خارجه روسیه خواستار پایبندی تمامی کشورهای عضو توافق هسته‌ای به تعهدات‌شان و ممانعت از فعال کردن مکانیسم حل اختلاف شد. به گزارش پایگاه خبری اردوپوینت، وزارت امور خارجه روسیه، دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: روسیه همواره به اجرای برجام متعهد بوده و سرسختانه از الزاماتش پیروی می‌کند. ما از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم که فعال کردن مکانیسم حل اختلاف[در برجام] را کنار گذاشته و بر بخش اصلی که ایجاد محیط و پیش‌نیازهای فعالیت در راستای حفظ برجام می‌باشد، تمرکز کنند. وزارت خارجه روسیه همچنین مطرح کرد: برای آنکه برجام دوام بیاورد، لازم است که تمامی کشورهای حاضر در این توافق، از جمله تروئیکای اروپا [آلمان، فرانسه و انگلیس] باید به تعهداتشان عمل کنند.

  حفظ برجام برای ثبات جهانی بسیار مهم است؛ مهر|

رییس‌جمهور روسیه در مراسمی اعلام کرد که برجام برای حفظ ثبات و امنیت منطقه ضروری است. به گزارش تاس، «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه در جریان تقدیم استوارنامه سفرای برخی کشورها از جمله ایران بر اهمیت حفظ برجام تاکید کرد. پوتین با حمایت از حفظ برجام، تأکید کرد که توافق هسته‌ای برای ثبات منطقه و جهان بسیار مهم است. رییس‌جمهور روسیه در این مراسم همچنین بر همکاری میان مسکو و تهران در مقابله با تروریسم تاکید کرد و گفت: به دنبال همکاری با ایران در زمینه مبارزه با تروریسم بین‌المللی هستیم.

  اعلام زمان شروع و پایان تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری؛ ایسنا|

زمان شروع و پایان فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات میاندوره ­ای مجلس خبرگان رهبری در استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم اعلام شد. در اجرای «ماده­ ۲۳ آیین­ نامه­ اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری» در خصوص زمان شروع و پایان فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری به آگاهی

می‌­رساند، فعالیت­‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره ­ مجلس خبرگان رهبری در استان­‌های تهران، قم، فارس، خراسان رضوی و خراسان شمالی از بامداد روز پنجشنبه 17/11/1398 آغاز و در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه مورخ 1/12/1398 یعنی ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای پایان می‌یابد.

   تایید صلاحیت‌ها انتخابات را رقابتی کرده است؛ باشگاه خبرنگاران|

دبیر شورای نگهبان گفت: در ده‌ها انتخابات برگزار شده، مردم با اعتماد به نهاد‌های برگزارکننده انتخابات پای صندوق‌های رأی آمده‌اند. آیت‌الله احمد جنتی در جلسه این شورا با اشاره به پایان مرحله بررسی شکایات داوطلبان گفت: تمام دقت‌مان را کردیم تا داوطلبان با شرایط قانون انتخابات مطابقت دهیم و آنها را احراز و تأیید صلاحیت کنیم، چراکه اگر بی‌دقتی در این زمینه صورت بگیرد و انسانی فاقد شرایط وارد مجلس شود، دیگر نمی‌شود کاری کرد، متأسفانه سازوکار «خودنظارتی» مجلس با نام هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم کارآمدی لازم را ندارد. دبیر شورای نگهبان در ادامه به تأیید بیش از ۷ هزار نفر نامزد از طیف‌های گوناگون سیاسی و افراد مستقل اشاره کرد و گفت: با این حجم از نامزدها، انتخابات پیش رو همچون گذشته، ان‌شاءالله رقابتی و سالم برگزار خواهد شد.

 

 

ارسال نظر