روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۳۷۹

   ترامپ تصمیمات خود را بر اساس واقعیت‌ها پایه‌گذاری کند؛ تعادل|

وزیر امور خارجه کشورمان نوشت: بهتر است به دونالد ترامپ توصیه شود که نظرات و تصمیمات سیاست خارجی خود را بر اساس واقعیت‌ها پایه‌گذاری کند. محمدجواد ظریف در توئیتر ضمن انتشار بخش‌هایی از مصاحبه خود با نشریه اشپیگل که روز گذشته منتشر شد، خطاب به رییس‌جمهور امریکا نوشت: بهتر است به دونالد ترامپ توصیه شود که نظرات و تصمیمات سیاست خارجی خود را بر اساس واقعیت‌ها پایه‌گذاری کند، نه بر اساس عناوین خبرهای فاکس نیوز یا مترجمان فارسی‌اش. برای آگاهی بهتر، او می‌تواند مصاحبه کامل من را (به زبان انگلیسی) بخواند. رییس‌جمهور ایالات متحده پیش‌تر در توئیتی نوشته بود: وزیر امور خارجه ایران می‌گوید ایران خواستار مذاکره با ایالات متحده است اما می‌خواهد که تحریم‌ها برداشته شود. نه، مرسی!

  شناسایی و بازگرداندن ۲۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات  به بیت‌المال؛ باشگاه خبرنگاران|

رییس سازمان بازرسی کل کشور می‌گوید: ۲۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات به بیت‌المال بازگردانده شد که برخی از این مبلغ فرار مالیاتی بود. حجت‌الاسلام درویشیان، دیروز در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع تقلید، نظارت بر اجرای قوانین از مهم‌ترین وظایف این سازمان اعلام کرد: حمایت از کارآفرینی و سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید از دیگر رویکرد‌های جدی این سازمان است. او پیگیری مطالبات کلان کشور از جمله، مسائل اشتغال و معیشت مردم را از دیگر اولویت‌های سازمان بازرسی برشمرد و افزود: با جدیت به دنبال رفع مشکلاتی هستیم که دست و پای تولید‌کنندگان را بسته است. حجت‌الاسلام درویشیان از شناسایی و بازگرداندن ۲۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات به بیت‌المال خبرداد و افزود: برخی از این مبلغ فرار مالیاتی بود که با تلاش‌های کارشناسان این سازمان به بیت‌المال بازگردانده شد.

  موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای؛ محور گفت‌وگوی ظریف و بن علوی؛ مهر|

وزیر امور خارجه عمان دیروز در راه بازگشت از داووس در توقفی کوتاه در تهران با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار دو وزیر در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای به ویژه همکاری‌های دوکشور در تنگه هرمز تبادل نظر کردند و بر اراده دولت‌های متبوع خود در جهت تداوم همکاری‌ها و رایزنی‌ها با هدف تضمین ایمنی دریانوردی و امنیت انرژی برای همگان تاکید کردند. آنها از همه طرف‌ها خواستند نقش مثبتی را در این روند ایفاء کنند.

    رفتار مرزبانی امریکا با ایرانیان، نژادپرستی مطلق و نقض حقوق بشر است؛ تعادل |

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به اخبار حاکی از مورد بازجویی قرار گرفتن ایرانیان در مرزهای امریکا واکنش نشان داد و آن را نژادپرستی و نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر خواند. سید عباس موسوی، در پیامی توییتری نوشت: گفته می‌شود که مقامات امنیت مرزی امریکا با ایرانیان به خاطر ملیت‌شان رفتاری خصومت‌آمیز دارند. این نژادپرستی مطلق و نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر و هنجارها بوده و عمل دیگری از وسواس شریرانه این دولت[امریکا] با ایران و دشمنی عمیق آن با ایرانیان است.

  تحقیقات نمی‌تواند مستندی برای رد صلاحیت نمایندگان باشد؛ ایسنا |

یک وکیل دادگستری گفت: تا زمانی که نسبت به موضوعات مالی‌ اشخاص در دادگاه و محاکم قضایی رسیدگی نشده، رد صلاحیت فقط بر مبنای اظهارنظر یا تحقیقات نمی‌تواند مستندی برای بحث رد صلاحیت نمایندگان مجلس تلقی شود. عبدالله سمامی در رابطه با موضوع رد صلاحیت 90 نماینده مجلس فعلی عمدتا به دلیل مسائل مالی، با بیان اینکه این تصمیم نمی‌تواند تصمیم درستی باشد، اظهار کرد: اگر بحثی در خصوص مشکلات در باب موضوعات مالی هست، باید این موضوعات ابتدا در دادسرا و محاکم قضایی به اثبات برسد و سپس آن را به عنوان مستند خود تلقی کرده تا از این باب بتوانند کسی را رد صلاحیت کنند. وی افزود: تا زمانی که نسبت به موضوعات مالی‌ اشخاص در دادگاه و محاکم قضایی رسیدگی نشده، رد صلاحیت فقط بر مبنای اظهارنظر یا تحقیقات نمی‌تواند مستندی برای بحث ردصلاحیت نمایندگان مجلس تلقی شود، به خصوص اینکه در حال حاضر این تعداد نماینده مجلس فعلی هستند، اگر مشکلات مالی دارند پس باید به دستگاه قضایی معرفی شوند و اگر مشکل مالی ندارند که  رد صلاحیت معنی پیدا نمی‌کند.

  ابراز تمایل ولیعهد انگلیس برای سفر به ایران؛ ایسنا |

ولیعهد انگلیس در گفت‌وگویی به نقش مهم و چندجانبه ایران در جهان اشاره کرد و گفت که مایل است سفری رسمی به ایران داشته باشد. به گزارش رویترز، چارلز شاهزاده ولز و ولیعهد ملکه انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه ساندی تایمز گفته است که مایل است سفری رسمی به ایران داشته باشد. چارلز در این باره گفت: بله معلوم است که دوست دارم[به ایران بروم]. می‌دانم که ایران قرن‌ها بخش مهمی از جهان بوده و کمک شایانی به دانش بشری، فرهنگ، شعر و هنر کرده است. منظورم این است که واقعا ملت چشم‌گیری هستند. سخنگوی چارلز درباره رخ دادن چنین سفری در آینده گفت: هیچ برنامه‌ای برای سفر رسمی شاهزاده ولز به ایران وجود ندارد. ولیعهد انگلیس در ادامه اظهار کرد که سعی دارد میانجی باشد و برای صلح در خاورمیانه دعا کرده است. او ادامه داد: من فکر می‌کنم که مهم‌ترین چیز، صلحی عادلانه و ماندگار است.

 

 

ارسال نظر