روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۲۸۴

  پایان حضور امریکا در منطقه با ترور قهرمانان ما آغاز شد؛ تعادل|

معاون وزیر امور خارجه کشورمان ترور قهرمانان ایران را عامل پایان‌دهنده حضور این کشور در منطقه دانست و اعلام کرد سیاست فشار حداکثری امریکا شکست خورده است. سید عباس عراقچی در پیامی که در توییتر منتشر شد و در واکنش به تهدید اخیر برایان هوک، نماینده ویژه امریکا در امور ایران علیه سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه نوشت: «فشارحداکثری» به وضوح یک شکست بزرگ است اما افراطیون کاخ سفید که هیچ چیزی را درباره ایران درک نمی‌کنند، هنوز هم پافشاری می‌کنند. عراقچی در ادامه گفت: ترور قهرمان‌های ما در تروریسم امریکا، پایان حضور امریکا در منطقه را آغاز کرد.

  آتش زدن کتاب ساحت علم و منطق را خدشه‌دار می‌کند؛ تعادل |

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اقدام سخیف آتش زدن کتاب علمی مهم رشته پزشکی و انتشار آن خطای بزرگی است که ساحت علم، عقل و منطق را خدشه‌دار می‌کند اگر این اقدام توسط فردی که ملبس به ردای روحانیت است، صورت گیرد که خطایی مضاعف است. حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بر هر پژوهشگر مدعی علمی لازم است اگر حرفی متقن و چارچوب‌مند دارد در مجاری پیش بینی شده پیگیری کند و الا اقدامات مذبوحانه‌ای که از جنس آن انجام شده است حتماً نتیجه‌ای جز این انشقاق و دودستگی، وهن روحانیت و آب به آسیاب دشمن ریختن ندارد.

  رفتار غیرقانونی مرزبانی امریکا نقض فاحش حقوق بشر است؛  مهر |

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: رفتار غیرقانونی و غیر انسانی مرزبانی امریکا نسبت به ایرانیان نقض فاحش حقوق بشر و قابل طرح و پیگرد در مراجع حقوق بشری است. سید عباس موسوی با اشاره به رفتار غیرقانونی و غیر انسانی اخیر مرزبانی امریکا نسبت به اتباع یا متولدین ایران اظهار داشت: اینگونه اقداماتِ کاملاً تبعیض‌آمیز که صرفاً به دلیل نژاد و ملیت و احیانا مذهب افراد صورت می‌گیرد، کاملاً از لحاظ قوانین و اصول بین‌المللی حقوق بشر مردود بوده و مسوولیت دولت امریکا را به دنبال دارد. سید عباس موسوی افزود: از آنجا که این افراد توسط مرزبانان و نیروهای امنیتی امریکا در مورد عقاید سیاسی و اعتقادی‌شان مورد سوال واقع شده و به حساب‌های آنها در فضای مجازی نیز با اجبار وارد می‌شوند، این اقدام از مصادیق تفتیش عقاید و نقض فاحش حقوق بشر محسوب می‌شود.

  وضعیت وخیم ۸ سرباز آسیب‌دیده امریکایی در پی حمله ایران؛  ایسنا |

وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که ۳۴ تن از نظامیان امریکایی در پی حمله سپاه پاسداران ایران به پایگاه‌ نظامی آنها در عین‌الاسد، آسیب دیده‌اند. به گزارش روزنامه گاردین، پنتاگون[وزارت دفاع امریکا] روز جمعه اعلام کرد که تشخیص داده شده است ۳۴ تن از سربازان امریکایی در جریان حمله هوایی سپاه پاسداران ایران به پایگاه نظامی امریکا در عراق [در پی به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی توسط امریکا] دچار ضربه و جراحاتی در ناحیه مغز شده‌اند. جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون، روز جمعه گفت که هشت تن از این افراد که پیش از این [برای درمان] به آلمان فرستاده شده بودند، به امریکا بازگردانده شده‌اند. دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا پیش از این مدعی شده بود که این حمله «هیچ خسارتی» برای امریکا به بار نیاورده است.

 

ارسال نظر