روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۰۲۸

  ارسال لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف؛پاد|

رییس‌جمهوری لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد. مطابق این لایحه، مهلت اجرای آزمایشی قانون شورای‌های حل اختلاف از تاریخ انقضای آن (۲۲ بهمن ۱۳۹۸) به مدت یک سال تمدید می‌شود. نظر به نقش و اهمیت شوراهای حل اختلاف در حل و فصل دعاوی و کاهش پرونده‌های ورودی به محاکم دادگستری و با توجه به اینکه مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف در شرف پایان است و تمهیدات دولت و قوه قضاییه برای اصلاح و دایمی کردن قانون یادشده نیز در حال انجام است، لایحه زیر به منظور جلوگیری از بروز خلأ قانونی در این زمینه تدوین شد.

  سفر بن علوی در چارچوب رایزنی‌های مستمر دوکشور است؛تعادل |

سخنگوی وزارت خارجه گفت: سفر بن علوی به تهران در چارچوب رایزنی‌های مستمر مقامات ایران و عمان انجام می‌شود. سید عباس موسوی در صفحه توییترش نوشت: آقای یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان در چارچوب رایزنی‌های مستمر میان مقامات دو کشور وارد تهران شد. جمعه هفته گذشته نیز ظریف در عمان با یوسف بن علوی دیدار و رایزنی کرده بود. حدود دو هفته پیش نیز یوسف بن علوی برای شرکت در مجمع گفت‌وگوی تهران، به ایران سفر کرده بود.

  تصمیم‌گیری برای جبران خسارت سیل سیستان و بلوچستان؛ تعادل |

سخنگوی دولت گفت: دیشب در دولت موضوع سیل سیستان‌و بلوچستان مورد بحث قرار گرفت و برای جبران خسارت تصمیم‌گیری شد. علی ربیعی در توییتر نوشت: دیشب در دولت موضوع سیل سیستان‌ و بلوچستان مورد بحث قرار گرفت و برای جبران خسارت تصمیم‌گیری شد. ابعاد همه آسیب‌ها شناسایی شدند. زیست بهتر حق بلوچ‌هاست. دولت با همه توان تلاش خواهد کرد. سیل در هر منطقه‌ای، زندگی را سخت و طاقت‌فرسا می‌کند. او در ادامه نوشت: ‌اما اکنون که سیل در بلوچستان با فقر گسترده موجود در هم آمیخته، عمق درد بیشتر و وضعیت اسفبارتر است. در این روزهای ناخوش احوالی دل‌ها، با مساعدت و همیاری از طریق سازمان هلال احمر، حال بلوچستان و خودمان را بهتر کنیم. سازمان هلال‌احمر در کمک به سیل‌زگان، موثر از همه، حضوری بی‌ادعا دارد.

  انتصاب مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع؛  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع |

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، طی حکمی امیر سرتیپ دوم افشین خواجه فرد را به عنوان مدیرعامل جدید سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع منصوب کرد. امیر سرتیپ حاتمی در حکمی امیر سرتیپ دوم افشین خواجه فرد را به عنوان مدیرعامل جدید سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع منصوب کرد. وی همچنین از تلاش‌های امیرسرتیپ بنی‌طرفی طی یک دهه تلاش در صنعت هوایی وزارت دفاع قدردانی کرد. امیر سرتیپ عبدالکریم بنی‌طرفی مدیرعامل سابق سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع به عنوان مشاور وزیر دفاع در حوزه صنعت هوایی منصوب شد.

  هیچ کسی از استانداردهای یک‌جانبه امریکا راضی نیست؛ ایرنا |

دیپلمات روسی از مواضع امریکا در مورد برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرد. میخاییل اولیانوف نماینده دایم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در مورد اظهارات برایان هوک درباره برنامه هسته‌ای ایران در توییترش نوشت: نماینده امریکا در مورد ایران می‌گوید که عدم غنی‌سازی باید به عنوان یک استاندارد دیده شود. اگر او یک موضع رسمی را بیان کرده باشد، به این معنی است که واشنگتن در ماده چهار معاهده عدم اشاعه (NPT) درباره حق استفاده مسالمت‌آمیز از انرژی هسته‌ای شک می‌کند. همکاران امریکایی عزیز، لطفا از اظهاراتی که به رویه‌های متضاد و خصمانه با اِن.پی.تی منجر می‌شود، خودداری کنید. آنهایی که غنی‌سازی اورانیوم انجام می‌دهند (برزیل، ژاپن، کره جنوبی و دیگران) و آنهایی که غنی‌سازی ندارند، از این استاندارد یک‌جانبه به کار گرفته شده توسط امریکا خوشحال و راضی نخواهند بود.

  خانواده‌های جان‌باختگان ما را در مصیبت‌شان شریک بدانند؛  ایسنا |

رییس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه وقوع حادثه جان باختن نخبگان ما در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی جای هیچ توجیهی ندارد، گفت: خانواده‌های جان‌باختگان ما را از خود بدانند و تصور نکنند آنها در یک طرف و ما در طرف دیگر قرار داریم. همه ما در این مصیبت شریک هستیم. علی‌اکبر صالحی در مراسم یادبود دانش‌آموختگان جان باخته دانشگاه شریف در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی تاکید کرد: من وقتی خدمت خانواده‌های تعدادی از جان‌باختگان این سانحه رسیدم عنوان کردم که به والله ما این جان‌باخته‌ها را فرزندان خود می‌دانیم و مصیبت آنها مصیبت ما نیز هست اما چه کنیم که خداوند فرموده است افراد در اینگونه مصیبت‌ها صبر پیشه کنند و خداوند به بازماندگان این نوع حوادث مژده صلوات داده است. یعنی اینکه خود خدا برای بنده‌های خود صلوات می‌فرستد. بنابراین اگر ما صبر پیشه کنیم مشمول رحمت و صلوات الهی خواهیم بود.

 

 

ارسال نظر