انتقام سخت آغاز شد

۱۳۹۸/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۰۹۸

گروه ایران|

«رزمندگان شجاع نیروی هوا فضای سپاه در عملیاتی موفقیت‌آمیز به نام شهید سلیمانی با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین پایگاه عین‌الاسد را درهم کوبیدند.» این خبری است که بامداد روز گذشته و درست در همان زمانی که سردار سپهبد سلیمانی توسط نیروهای تروریستی امریکا به شهادت رسیده بود، روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت؛ خبری که نشان می‌داد سپاه پاسداران عملیات انتقام ترور شهید قاسم سلیمانی را با شلیک‌ موشک‌های بالستیک به پایگاه امریکایی عین‌الاسد آغاز کرده است تا در مراحل بعدی بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پای امریکا را برای همیشه از منطقه غرب آسیا قطع کنند.. ابتدا برخی چهره‌های مسوول از طریق شبکه‌های مجازی به انتشار این خبر پرداختند و بلافاصله پس از آن خبرگزاری‌های تسنیم و فارس و متعاقب آن رسانه‌های منطقه‌ای خبر این حمله دامنه‌دار را روی خروجی خبرگزاری‌های خود قرار دادند. خبرگزاری فارس با اعلام اینکه «انتقام سخت به وقوع پیوست»، نوشت: برخی منابع خبری از شلیک موشک‌های بالستیک ایرانی به سمت پایگاه عین‌الاسد در عراق که محل استقرار نیروهای امریکایی است، می‌دهند. پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۴۰۰۰ متر است. این فرودگاه در کشور عراق قرار دارد ولی دراختیار امریکااست و در ارتفاع ۱۸۸ متری از سطح دریا واقع شده است.

    عین‌الاسد دومین پایگاه بزرگ هوایی عراق

 و مقر امریکایی‌هاست

دقایقی بعد از اعلام خبر حمله روابط عمومی سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای ابعاد و زوایای گوناگون این حمله را تشریح کرد. در اطلاعیه سپاه در این رابطه اشاره شده است: «امت اسلامی داغدار، ملت بزرگ و شهیدپرور ایران اسلامی. زمان تحقق وعده صادق فرارسید و به اذن خداوند متعال بامداد روز (چهارشنبه) در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز امریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه فرمانده قهرمان و فداکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه طی عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی، با رمز مقدس یا زهرا(س) با شلیک ده‌ها موشک فروند زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز امریکا موسوم به عین‌الاسد را در هم کوبیدند که جزییات آن متعاقبا به استحضار ملت شریف ایران و آزادگان جهان اسلام خواهد رسید.» در ادامه این بیانیه آمده است: «سپاه پاسداران انقلاب اسلام به تبریک این پیروزی بزرگ به امت اسلامی و مردم فداکار و عظیم الشان ایران اسلامی اعلام می‌دارد. اول؛ به شیطان بزرگ، رژیم سفاک و مستکبر امریکا هشدار می‌دهیم هر شرارت مجدد یا تحرک و تجاوز دیگر با پاسخ‌های دردناک‌تر و کوبنده‌تری مواجه خواهد شد. دوم؛ به دولت‌های متحد امریکا که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده‌اند اخطار داده می‌شود هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت.سوم؛ به هیچ‌وجه رژیم صهیونیستی را در این جنایات جدای از رژیم جنایتکار امریکا نمی‌دانیم.چهارم؛ به مردم امریکا توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از خسارت‌های بیشتر، سربازان امریکایی را از منطقه فراخوانده و اجازه ندهند با نفرت افزایی روزافزون رژیم ضدمردمی حاکم بر ایالات متحده جان نظامیان آن کشور بیش از این به خطر افتد. و من نصر الا من عندالله العزیز الحکیم.»

  آلمان، دانمارک، نروژ و لهستان: نیروهای ما کشته یا زخمی نشده‌اند

در همین حال یک سخنگوی ارتش آلمان گفت که سربازان آلمانی مستقر در اربیل در جریان حملات موشکی سپاه پاسداران آسیبی ندیده‌اند. پیش‌تر دانمارک نیز اعلام کرده بود که در پی حملات موشکی سپاه به نیروهای این کشور آسیبی وارد نشده است. کانادا نیز اعلام کرده که بخشی از نیروهای خود را به‌طور موقت از عراق خارج و آنها را به کویت منتقل می‌کند. سخنگوی ارتش نروژ نیز صبح چهارشنبه به خبرگزاری رویترز گفت که هیچ‌یک از نیروهای نظامی این کشور در حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه عین‌الاسد عراق کشته یا زخمی نشده‌اند. نروژ حدود ۷۰ نیرو در این پایگاه هوایی دارد. وزیر دفاع لهستان هم در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که هیچ‌یک از نیروهای لهستانی مستقر در عراق در حملات موشکی بامداد چهارشنبه ایران به پایگاه‌های عین‌الاسد و اربیل آسیب ندیده‌اند. او در ادامه نوشت که وزارت دفاع این کشور با فرماندهی نیروهای این کشور در ارتباط مستمر است.

  سیلی ملت ایران به مشتی کوبنده

تبدیل خواهد شد

همزمان با اظهارنظرهای مقامات سیاسی ارتش ایران نیز در پی انجام عملیات موشکی شهید سلیمانی بیانیه‌ای صادر کرد. به گزارش ارتش نیوز در این بیانیه آمده است: «إِنا مِن الْمُجْرِمِین مُنْتقِمُون - سجده 22»، ملت رشید و غیور ایران اسلامی؛ سیلی فرزندان مومن شما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای انتقام خون شهدای مقاومت، در سحرگاه امروز بر چهره جنایتکار و تروریست امریکا بخشی از اقتدار و توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران است. پاسخ کوبنده به اقدام تروریستی و جنایتکارانه دولت امریکا حق مسلم و انتظار مشروع امت اسلام و آزادگان جهان و تحقق وعده نظام اسلامی بود که گوشه‌ای از آلام مردم مسلمان و آزاده منطقه را التیام بخشید. در ادامه تاکید شده: «متجاوزان و جنایتکاران تروریست بدانند که امنیت و صیانت از نظام اسلامی و ملت غیور ایران، خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و با تمام قدرت و ظرفیت، با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی و آمادگی کامل و روحیه‌ای مضاعف در پاسداری از آرمان‌ها و اهداف نظام ایستاده‌ایم. دشمن با درک اقتدار جمهوری اسلامی ایران خوب می‌داند که در صورت تکرار هرگونه شرارت و جنایت، سیلی نواخته شده به چهره‌اش به مشت‌های پولادین کوبنده تبدیل خواهد شد.».

در پایان آمده: بدون تردید ملت بصیر و دلیر ایران، ضمن تأکید بر مواضع مقتدرانه و حق طلبانه، راهبرد اخراج بیگانگان از منطقه را تا آخرین گام و تا رفع شر تروریست‌های امریکایی پیگیری و منطقه و جهان اسلام را از لوث وجود فسادبرانگیز متجاوزان پاک خواهد کرد.

 

ارسال نظر