روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۹۸۸

  13دی روز جهانی مقاومت شد؛  خبرآنلاین|

با پیشنهاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و آرای اعضای حاضر سیزدهم دی همزمان با روز شهادت سردار قاسم سلیمانی به عنوان روز جهانی مقاومت نامگذاری شد. اعضای حاضر در هفتصد و سی و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سردار سپهبد قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر همراهان شهیدش، اقدام جنایتکارانه و تروریستی امریکا را به‌شدت محکوم کردند. ابتدای این جلسه سیدمحمدرضا موالی‌زاده با تسلیت شهادت سردار سلیمانی و گرامیداشت 17 دی روز درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی گفت: در این جلسه دو موضوع بررسی نامگذاری 13 دی به‌عنوان روز «جهانی مقاومت» و همچنین «ترویج فرهنگ ورزش همگانی» را دنبال می‌کند. در ادامه با تأیید اعضای حاضر در جلسه نامگذاری روز 13 دی همزمان با روز شهادت سردار سلیمانی به عنوان روز جهانی مقاومت به تصویب شورا رسید.

  قاسم سلیمانی تکیه‌گاهی برای مردم و مسوولان کشور بود؛ پاد|

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی تمام زندگی خود را وقف خدمت و دفاع از مردم کرد، گفت: حاج قاسم پشتوانه و تکیه‌گاهی برای مردم و مسوولان کشور بود. اسحاق جهانگیری دیروز در جریان سفر به استان کرمان برای وداع با پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، در دیدار با خانواده این سردار بزرگ اسلام اظهار داشت: خداوند مهر و محبت حاج قاسم را در دل مردم ایران و کشورهای منطقه قرار داده بود و مردم نیز قدردان خدمات او هستند، چرا که می‌دیدند که حاج قاسم با اخلاص تمام زندگی خود را وقف خدمت و دفاع از مردم، نظام و کشور کرده است. معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی در دوران حیات خود در حل بسیاری از مشکلات کشور راهگشا بود تصریح کرد: شهادت او نیز بسیاری از مشکلات و گره‌های کشور را گشود و گویی که خداوند همه عنایات خود را در وجود این سردار قرار داده بود. در این دیدار خانواده حاج قاسم سلیمانی از حضور معاون اول رییس‌جمهور در مراسم تشییع و تدفین قدردانی کردند و همسر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز با بیان اینکه شهادت آرزوی دیرینه حاج قاسم بود، گفت: حاج قاسم سلیمانی علاوه بر بعد نظامی، انسانی بسیار مهربان و عاطفی بود.

  آیین‌نامه خرید و فروش اوراق مالی اسلامی تصویب شد؛ ایرنا|

آیین‌نامه اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور با موضوع خرید و فروش اوراق مالی اسلامی منتشره دولت و بانک مرکزی به تصویب هیات دولت رسید. هیات وزیران در جلسه هشتم دی‌ماه به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، آیین‌نامه اجرایی موضوع خرید و فروش اوراق مالی اسلامی منتشره دولت و بانک مرکزی را تصویب کرد. بر همین اساس، به منظور اجرای سیاست پولی و مدیریت نرخ‌های سود و کنترل تورم، بانک مرکزی نسبت به انجام عملیات بازار باز و خرید و فروش اوراق مالی اسلامی منتشره دولت و وثیقه‌گیری اوراق مذکور در ازای اعطای اعتبار به بانک‌ها و موسسات اعتباری اقدام می‌کند. همچنین، وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه دارد در صورت اجرای عملیات بازار باز و نیز وثیقه‌گیری اوراق مالی اسلامی دولتی از بانک‌ها از سوی بانک مرکزی، بخشی از بدهی‌های قطعی و حسابرسی شده دولت به بانک‌ها را که در چارچوب قوانین تا پایان سال ۱۳۹۷ ایجاد شده تا سقف ۲۰۰ هزار میلیارد ریال بهادارسازی کند. افزون بر این، وزارت اقتصاد به منظور بهادارسازی مجاز است نسبت به انتشار انواع اوراق مالی اسلامی ازجمله اسناد خزانه اسلامی بلندمدت با امکان پرداخت حفظ قدرت خرید به شکل کوپن و مجزا از ارزش اسمی اسناد در مقاطع زمانی معین اقدام کند.

  گفت‌وگوی تلفنی سرلشکر باقری با وزیر دفاع روسیه؛ ایسنا|

وزیر دفاع روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با رییس ستاد کل نیروهای مسلح، شهادت سردار سلیمانی را به ملت، دولت و نیروهای مسلح ایران تسلیت گفت. ژنرال شایگو وزیر دفاع روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با سرلشکر پاسدار باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: سپهبد قاسم سلیمانی قهرمان ملی است و نقش بسیار مهمی در شکست تروریسم در سوریه و عراق داشت. ژنرال شایگو اضافه کرد: ترور شهید سلیمانی، اقدامی بی‌سابقه در بین کشورها بوده و این اولین‌باری است که یک مقام ارشد توسط یک کشور دیگر بدون هیچ دلیلی در خاک کشور ثالثی ترور می‌شود. سردار سرلشکر باقری نیز در این تماس تلفنی اعلام کرد: اقدام جنایت آمیز امریکا در ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی، مبدا تحولات بزرگی در منطقه خواهد بود. وی افزود: ایران، روسیه و همه کشورهای آزاد و مستقل جهان باید در مقابل امریکا بایستند و اجازه تکرار این‌گونه اقدامات را ندهند.

  به اخراج نیروهای امریکایی اکتفا نمی‌کنیم؛ تسنیم|

معاون دبیرکل عصائب اهل الحق پس از مصوبه اخراج نیروهای امریکایی در پارلمان عراق اعلام کرد که تنها به اخراج نیروهای امریکایی اکتفا نمی‌کنیم. در پی جنایت تروریستی امریکا در فرودگاه بغداد که منجر به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس معاون عملیاتی حشد الشعبی و همرزمان آنها شد و نیز پس از تشییع باشکوه و میلیونی پیکر پاک این شهدا در عراق و ایران محمد طباطبایی معاون دبیرکل عصائب‌الحق در گفت‌وگویی با العهد اعلام کرد که امریکایی‌ها تصور می‌کردند ملت ایران و عراق پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی او را فراموش می‌کنند، اما بعد از تصویب طرح خروج نظامیان امریکا تنها به اخراج نیروهای امریکایی از کشور اکتفا نمی‌کنیم.

 

ارسال نظر