رای مثبت بهارستان به انتقام سخت

۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۹۸۴
رای مثبت بهارستان به انتقام سخت

«انتقام سخت» عنوان طرح سه فوریتی تاریخی مجلس دهم است که دیروز با اکثریت مطلق حاضران به تصویب رسید؛ طرح سه فوریتی «اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده امریکا» که هرگز در تاریخ تجربیات پارلمانی ایران سابقه نداشته است که طرحی با سه فوریت مورد تصویب قرار بگیرد؛ اما این‌بار با توجه به اهمیت موضوع و مطالباتی که مردم از نمایندگانشان در مجلس دارند در نشست علنی دیروز پارلمان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت، نمایندگان ملت پس از رای مثبت به سه فوریت طرح مذکور، کلیات آن را نیز به اتفاق آرا و با حضور 233 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند. طرحی که به موجب آن اقدام متقابل ایران در برابر امریکا قانونی محسوب می‌شود و در آن دولت موظف شده ۲۰۰ میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی جهت تقویت بنیه دفاعی نیروی قدس سپاه پاسداران اختصاص دهد. شورای نگهبان نیز در واکنش به این طرح مجلس بلافاصله جلسه بررسی‌های قانونی طرح را برگزار و ابعاد و زوایای گوناگون این طرح سه فوریتی را تایید کرد. رییس مجلس دهم نیز گفت: مجلس با تصویب اختصاص ۲۰۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های سپاه قدس اعلام کرد که اقدام امریکا در شهادت سپهبد سلیمانی، جنایت تروریستی محسوب می‌شود. علی لاریجانی در ادامه گفت: مجلس در اقدامی تاریخی طرحی سه فوریتی را تصویب کرد و با این اقدام اعلام کرد که ۲۰۰میلیون یورو از صندوق توسعه ملی در دو ماهه آخر سال به سپاه قدس اختصاص یاید. برای سال ۹۹ نیز بودجه کافی برای سپاه قدس در نظر می‌گیریم تا جریان مقاومت با فعالیت‌های جدیدی ادامه یابد. نمایندگان مجلس دهم اما در جریان بررسی طرح اصلاح قانون «اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده امریکا» مصوبه سوم اردیبهشت ماه امسال که در واکنش به شهادت سردار سلیمانی به صورت سه فوریتی در جلسه دیروز مجلس مورد بررسی قرار گرفت، اختصاص مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تصویب کردند. همچنین نمایندگان ضمن اصلاح مواد این قانون، عبارت «کلیه اعضای پنتاگون و شرکت‌ها و موسسات وابسته و عاملان و فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» را پیش از عبارت‌های «فرماندهی مرکزی امریکا، نیروها و سازمان‌ها نهادهای تحت فرمان این فرماندهی» و «فرماندهان ستاد فرماندهی امریکا» در ماده ۴ قانون «اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده امریکا» اضافه شد. مصوبه‌ای که بازتاب‌های فراوانی در رسانه‌های بین‌المللی پیدا کرد و اظهارنظرهای فراوانی در خصوص آن مطرح شد.

   انتقام سخت از امریکا

در اسرع وقت اجرایی شود

نمایندگان مجلس دهم دیروز همچنین با صدوربیانیه‌ای خطاب به رهبر انقلاب گفتند که انتقام سخت از امریکا باید مناسب، مستقیم و نظامی باشد و در اسرع وقت اجرایی شود. دراین بیانیه که توسط علی‌اصغر یوسف‌نژاد قرائت شد خطاب به مقام معظم رهبری آمده است: «بدون تردید اقدام ابلهانه دولت امریکا در ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی، سید شهدای مقاومت، قهرمان ملی و سردار دل‌ها، نقطه عطف مهم و تاریخی در تقابل جبهه استکبار، به سردمداری امریکا با محور مقاومت به ویژه جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود. در واقع مقامات دولت امریکا با این اقدام تروریستی تلاش کردند محور مقاومت را تضعیف و حضور خود را در منطقه افزایش دهند. آنها می‌خواستند با به شهادت رساندن یکی از عالی‌ترین مقامات ایران و پذیرش مسوولیت این اقدام تروریستی به صورت رسمی، جمهوری اسلامی ایران را تحقیر نمایند، بنابراین تردیدی نداریم که سطح واکنش جمهوری اسلامی ایران به این اقدام تروریستی دولت جنایتکار امریکا، تعیین‌کننده موازنه بلندمدت قدرت در سطح منطقه و جهان خواهد بود.» در ادامه این بیانیه تاکید شده: تحلیل ما نمایندگان مردم در خانه ملت درباره فضای موجود و گزینه‌های پیش رو به شرح ذیل است: اولا انتقام سخت که حضرتعالی در پیام خود به مناسبت شهادت سردار سلیمانی به آن اشاره کردید و این روزها به خواسته عمومی ملت قدرشناس ایران تبدیل شده است، لذا می‌بایست به بلندای قامت این سردار سرافراز ایران و اسلام باشد تا تلخی این پاسخ در خاطره همه بدخواهان به ویژه امریکا، مانع جسارت مجدد به وطن و سربازان وطن شود. ثانیاً انتقام سخت باید مناسب، مستقیم و نظامی باشد و در اسرع وقت اجرایی شود، قطعاً هیمنه پوشالی امریکا را متلاشی خواهد کرد و مقامات دولت امریکا با پوست و گوشت خود مجدداً درک خواهند کرد که دوران بزن دررو تمام شده است. همچنین ضرورت دارد روی موانع خروج نظامیان امریکا از منطقه غرب آسیا تمرکز شود تا این هدف استراتژیک با کمک محور مقاومت محقق شود.»

   اقدامات فوری علیه امریکا

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه شورای نگهبان طرح مجلس برای اقدام متقابل علیه امریکا را تایید کرد، گفت که ان‌شاء‌الله در جای خود و به یاری خداوند اقدامات دیگری را انجام خواهیم داد. عباسعلی کدخدایی با قدردانی از نمایندگان، هیات رییسه و رییس مجلس برای تصویب طرح سه فوریتی اقدام متقابل ایران علیه امریکا گفت: مجلس در کمترین فرصت در حوزه قانونگذاری اقدام مثبتی انجام داد. اعضای شورای نگهبان در جلسه تصویب سه فوریتی طرح اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده امریکا حضور داشتند که نمایندگان مجلس این اصلاحیه را به تصویب رساندند. سخنگوی شورای نگهبان افزود: این اولین طرح سه فوریتی در طول دوران تشکیل مجلس پس از انقلاب است. اعضای شورای نگهبان درباره‌ این طرح بحث و بررسی کرده و با این مصوبه موافقت کردند. لذا این مصوبه به تایید شورای نگهبان رسید. بعد از این صحبت‌های کدخدایی، نمایندگان شعار‌الله اکبر، خامنه‌ای رهبر و مرگ بر امریکا را سر دادند. کدخدایی بعد از این شعارها در پایان اظهار کرد: ان‌شاءالله در جای خودش و به یاری خداوند اقدامات دیگر انجام می‌شود.

 

 

ارسال نظر